بازدید 2633

تذکراتی که امروز نمایندگان به دولتی‌ها دادند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در تذکراتی به مسئولان اجرایی، خواهان حل مشکلات زلزله زدگان ، یافتن سریع اجساد جان باختگان هواپیمای ساقط شده در دنا و اعلام قیمت خرید تضمینی گندم، کلزا و سویا شدند.
کد خبر: ۷۷۶۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲ 21 February 2018

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در تذکراتی به مسئولان اجرایی، خواهان حل مشکلات زلزله زدگان ، یافتن سریع اجساد جان باختگان هواپیمای ساقط شده در دنا و اعلام قیمت خرید تضمینی گندم، کلزا و سویا شدند.

به گزارش ایرنا، فرهاد تجری نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب عصر چهارشنبه در جلسه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به رییس جمهوری افزود: بنیاد مسکن مجری بازسازی مناطق زلزله زده است اما باند بازی به راه انداخته و برخلاف نیازمندی منطقه به جای استفاده از مصالح نوین از مصالح سنتی استفاده می کند.
وی افزود: در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه پس لرزه های زیادی رخ داده که ساختمان های مسکونی را دچار صدمه مجدد کرده اما در زمینه رسیدگی اعتنا و توجهی نمی شود، موضوع دیگر اینکه در مناطق زلزله زده کمبود سرویس های بهداشتی وجود دارد اما رویکرد مشخصی در خصوص رسیدگی نیست و این موضوع تبعات بهداشتی به همراه خواهد داشت.
تجری ادامه داد: در مناطق زلزله زده 600 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی با مشکل روبه رو شده اند که نتیجه آن بیکاری 800 نفر است این در حالی است که مصوب شده وام 400 میلیارد تومانی پرداخت شود اما سخت گیری بانک ها و نبود ضامن و همچنین از بین رفتن ابنیه باعث شده که روند دریافت وام ممکن نباشد.
نماینده مردم قصر شیرین افزود: مستاجران در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نمی توانند وام بلاعوض و تسهیلات بانکی دریافت کنند که این موضوع تصمیم گیری غلط مسئولان و به خصوص بنیاد مسکن نشات گرفته است.
این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: قرار شده بود به خانواده های فوت شدگان در زلزله استان کرمانشاه از سوی هلال احمر مبالغی پرداخت شود اما این مهم صورت نگرفته است.
وی اضافه کرد: حدود 200 خودرو در جریان زلزله آسیب دیدند اما تسهیلات بلاعوض به صاحبان خودروها داده نشده و با گذشت حدود 100 روز هنوز بازسازی داخل شهر آغاز نشده و کلنگ زنی یک واحد نیز انجام نشده است.

** وزیر راه و شهرسازی باید تا پایان عملیات امداد در استان حضور داشت
عدل هاشمی‌پور نماینده مردم کهکیلویه و بویراحمد در تذکر شفاهی ضمن تسلیت سقوط پرواز تهران ـ یاسوج به خانواده‌های آسیب‌دیده با انتقاد از سفر دو ساعته وزیر راه و شهرسازی به یاسوج گفت: عملیات امداد هنوز ادامه دارد و وزیر باید تا پایان عملیات در استان حضور می یافت.
وی ادامه داد: می‌دانیم که این حادثه نیز مانند حوادث قبلی با گذشت زمان به جعبه سیاه حواله داده خواهد شد، مشمول مرور زمان خواهد شد و نهایتاً هیچ‌گونه برخوردی با مسببین اصلی این حادثه صورت نخواهد گرفت.
هاشمی پور گفت: در عجب هستیم که وزیر راه و شهرسازی علیرغم چنین فاجعی، چطور می‌تواند بخوابد؟ یک سفر دو ساعته به یاسوج داشته است؛ این در حالی است که 66 نفر مسافر در آنجا قربانی شده‌اند. آیا نباید وزیر راه و شهرسازی تا پایان تعیین تکلیف این حادثه، در شهرستان یاسوج حضور داشته باشد؟
هاشمی‌پور افزود: تا الان 45 جسد پیدا شده است و کوهنوردانی که برای انتقال اجساد به کوه‌ها رفته‌اند، جانشان در خطر است.

** دولت قیمت تضمینی خرید گندم،‌کلزا و سویا را اعلام کند
اسدالله قره خانی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی از نیروی انتظامی که با صبوری غائله اغتشاشات اخیر را مدیریت کرد تشکر کرد.
وی در ادامه در تذکری به دولت درباره نرخ خرید تضمینی گندم، کلزا و سویا گفت: کمتر از دو ماه دیگر برداشت سویا آغاز می شود اما هنوز دولت قیمت خرید تضمینی را اعلام نکرده است و برای گندم که باید نرخ خرید تضمینی آن را تا پایان شهریور اعلام می کرد هنوز اعلام نکرده و نرخ خرید تضمینی گندم در هاله ای از ابهام قرار دارد.
نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در تذکری دیگر به وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: این وزارتخانه زمانی که براساس اصل 44 قانون اساسی دخانیات را واگذار کرد با این واگذاری و تقسیم بندی وظایف دخانیات که قدمتی 80 ساله داشت از افرادی که چیزی جز رانت را جستجو نمی کردند حمایت کرد و سبب شد که آینده کشاورزان علیرغم سرمایه گذاری زیاد در هاله ای از ابهام قرار گیرد.
وی ادامه داد: انتظار می رود بعد از خاتمه تصویب بودجه در صحن علنی مجلس لایحه مناطق آزاد در دستورکار مجلس قرار گیرد چرا که اینچه برون با تصویب این لایحه به منطقه آزاد صادرات محور تبدیل می شود.
قره خانی با اشاره به تصویب بخشودگی جرائم دیرکرد و سود وام های تا 100 میلیون تومان در سال 96 گفت: بیشتر افراد از این مصوبه استفاده کردند که امیدواریم استمرار داشته باشد تا کشاورزان و افراد کم درآمد جامعه از این امکانات استفاده کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر