بازدید 3558
۴

هنوز ۴۰ درصد زلزله‌زده‌ها در چادر زندگی می‌کنند

کد خبر: ۷۷۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴ 22 February 2018
نماینده مردم سرپل ذهاب و گیلانغرب گفت:‌ متأسفانه بی‌تدبیری وقصور مدیریت شهری و بنیاد مسکن ،علی رغم هشدارهای هواشناسی باعث آب گرفتگی چادرهای مردم زلزله زده شد.

به گزارش جام جم، فرهاد تجری با تاکید بر اینکه هنوز 40 در صد زلزله زدگان در چادر زندگی می کنند افزود:‌ علی‌رغم هشدارهای هواشناسی متأسفانه بنیاد مسکن به عنوان متولی بازسازی و دستگاه‌های اجرایی منطقه بعد از گذشت 100 روز از زلزله در منطقه هیچ گونه تدبیری برای کسانی که اسکان مناسب برایشان پیدا نشده و هنوز در چادر زندگی میکنند انجام نداده است.

تجری با بیان اینکه ‌ طی روزهای گذشته به دلیل بارش سنگین شاهد ورود آب به چادرها و آب گرفتگی وسیع بودیم، افزود: بسیاری از مردم به دلیل آن که ساختمان آنها به عنوان تعمیری به حساب آمده هنوز پول یا کانکس دریافت نکردند و این در صورتی است که تعمیر ساختمان‌های آنها حداقل چهار ماه زمان می‌برد که با توجه به پس لرزه‌های شدید هنوز امکان بازسازی فراهم نشده است.

نماینده سر پل ذهاب تأکید کرد: بنیاد مسکن باید طی پیشنهادی به دولت تعداد کانکس‌های درخواستی برای مردم را افزایش می‌داد ولی تنها طی این مدت تعداد محدودی کانکس به خانواده‌هایی که منازلشان صد در صد تخریب شده تحویل داده شده واین باعث شده که عمده مردم ما با مشکل مواجه شوند.

تجری در مورد صرف کمک‌های مالی که از سوی شخصیت‌های هنری و ورزشی طی این مدت از سوی مردم جمع آوری شده است، گفت: این افراد با عنوان سلبریتی‌ها به بهانه کمک به مردم پول‌هایی را برای کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه جمع آوری کردند اما آنها اکنون از کمک‌های اصلی غافل شدند و به دنبال اهداف رمانتیک هستند.

وی تصریح کرد: متأسفانه این افراد در تهران نشسته‌اند و اعلام می‌کنند که می‌خواهیم اقدامات و مجتمع‌های فرهنگی در مناطق زلزله زده احداث کنیم ،در صورتی که اولویت اول برای مردم اسکان و بهداشت است تا بتوانند در این سرما زنده بمانند.

تجری گفت:به گفته هواشناسی موج جدید بارش ها و سرما در راه است ولی با وجود این اطلاعات مسئولین هنوز اقدامی را انجام نداده وگویی زلزله زدگان فراموش شده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
اگر اعضای هئیت دولت تا جمع شدن آخرین چادر جلساتشان را در این چادرها بر گزار می کردند می فهمیدند آنا چه میکشند.
پس چه شد اسکان موقت و....
حدود يك ماه قبل مقامات سپاه اعلام كردند 85 مردم در كانكس هستند. به نظر مسولين اين وضع ميتوانند براي اعضاي خانواده هاي خودشان داشته باشند يا درك كنند. چه احساسي ار انتشار اين خبر پيدا ميكنند .
قتی ۵میلیون میگرند تا به جای کانکس در چادر بمانند نباید گله ای هم داشته باشند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان