بازدید 6070
۷
علی ربیعی در گفت‌وگوی ویژه خبری مطرح کرد؛

کسری زندگی حقوق بگیران را نمی‌توانیم کنترل کنیم

وزیر کار گفت: این سیاست ماست که مزد را بر تورم پیشی دادیم و سیاست درستی هم هست اما واقعیت این است که کسری زندگی کارگری، بازنشستگی و کارمندی را هنوز نمی‌توانیم کنترل کنیم.
کد خبر: ۷۷۶۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹ 22 February 2018

وزیر کار گفت: این سیاست ماست که مزد را بر تورم پیشی دادیم و سیاست درستی هم هست اما واقعیت این است که کسری زندگی کارگری، بازنشستگی و کارمندی را هنوز نمی‌توانیم کنترل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در پاسخ به اولین سوال مجری برنامه گفتگوی ویژه خبری؛ مبنی بر اینکه «در بودجه سال آینده تعیین شده که حقوق کارمندان حداکثر تا 20 درصد افزایش یابد. فکر می‌کنید توافق برای سال آینده روی چه رقمی باشد؟» گفت: سوالتان ساده است اما متاسفانه خیلی‌ها در زمینه اندازه‌گیری مزد و میزان آن و نقش آن در قیمت تمام شده کالا بحث علمی نمی‌کنند. موضوع حداقل مزد فقط مختص یک طبقه نیست. من معتقدم که مزد با قدرت خرید مردم و سیاست‌های عدالت‌جویانه‌ای که دنبال می‌کنیم، ارتباط دارد.

وی با بیان اینکه «مزد شاخص رفاه یک جامعه است» ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مباحثی که جامعه به‌صورت ملموس در زندگی یک ساله خود احساس می‌کند بحث مزد است و از این لحاظ برای ما پراهمیت است. بنابراین سیاست‌هایی که ما در مورد مزد اتخاذ می‌کنیم به نظرم نمی‌تواند خارج از سیاست‌های عادلانه کردن درآمدهای جامعه و رفع فقر باشد اما خیلی‌ها موضوع را فارغ از این می‌بینند.

ربیعی خاطرنشان کرد: صادقانه بگوییم قدرت خرید مردم و کارگران خوب نیست. در یک دهه اخیر تقریبا قدرت خریدی را می‌بینیم که براساس آن وضع بهتر می‌شود. چهار سال ساکن است و قدرت خرید بهتر نمی‌شود و برای مردم ثابت می‌ماند، بعد می‌بینیم سقوط می‌کند و وضع خراب‌تر می‌شود و شکاف می‌افتد. مثلا امروز 67 درصد بین آنچه یک بازنشسته گرفته و از دست داده؛ فاصله افتاده و آن را باید با سیاست مزدی جبران کنیم.

او ادامه داد: ما الان مزد را اضافه می‌کنیم و خیلی هم خوشحالیم. این سیاست ماست که مزد را بر تورم پیشی دادیم و سیاست درستی هم هست اما واقعیت این است که کسری زندگی کارگری، بازنشستگی و کارمندی را هنوز نمی‌توانیم کنترل کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۷
با این افزایش دلار یک چهارم حقوق ماهیانه ما خیلی تمیز و شیک زده شد بدون اینکه آب از آب تکون بخوره با این وضعیت افزایش حقوق ما در سال آینده حدود 15%- خواهد بود.
شما در مدت این 40 سال تمام کارمندان حقوق بگیر دولت به خیر از مدیران را بدبخت کردید
فدای دلال و پزشک و نجومی بگیر آقای وزیر.
در بخش خصوصی هم به شدت حق شاغلان خورده می شود اگر اداره کار و مسئولین در روزهای تعطیل و ساعات تعطیل سری به کارگاهها بزنند می بینند که به اجبار در این روزها کارگران با کمترین دستمزد مجبور به کار هستند خیلی از این اشخاص دستمزد ماهیانه شان به یک میلیون هم نمی رسد اگر شکایت هم کنند بلا فاصله اخراج می شوند. دولت باید در این زمینه هم نظارت کافی داشته باشد.
جناب وزیرمحترم بااهداسلام بنده یک بازنشته باحقوق یک میلیون وهشصدهزارتومان باسه نفرعائله جمعا ۴نفرهستیم که یکی دخترم دانش اموزمتوسط هزینه هرماه ۴۰۰ هزارتومان وپسرم دانشجوهست متوسط هزینه هرماه ۳۰۰ هزارتومان وهزینه مصارف خدماتی باصرفه جویی تمام وکمال ۱۵۰ هزارتومان هزینه درمان مخصوصا دندانپزشکی متوسط ماهانه ۳۰۰ هزارتومان یه وقت فکرنکن ایمپلنت وزیباسازی فقط برای پانسمان یاکشیدن ان صرف میشودمابقی ۶۸۰ هزارتومان میماند ایا میشودباان غیرازنان وماست چیزدیگری خرید تازه اگزازخودم خونه نداشتم واجاره پرداخت میکردم چیکارمیتونستم بکنم حالا سوال اینجاست چراملت رابه سخره گرفته ایدچرابه فرزندان ماظلم میکنید مابیچاره هاحرفمان رابه کی بگیم ای خدااااااااااااااااااااااااخودت به دادمابرس
ولی می توانیم یارانه آنها را قطع کنیم و پاسخگو نباشیم ... دولت تدبیر و امید
جناب آقای وزیر شما همین الان هم حداقل حقوق قانونی بازنشستگان را به بهانه های مختلف نمی دهید چرا فکر می کنید مردم نمی فهمندچرا مصوبه 1/10/95 هیئت محترم دولت در خصوص محاسبه اضافه کار و افزودن آن به مستمری بازنشستگان در سازمان تامین اجتماعی اجرا نمی شود اگر این مصوبه منافع مقامات ارشد را تامین می کرد در ظرف یک هفته اجرایی می شد چون سقف پرداختی در سازمان در زمان مستمری وجود دارد لذا حداقل بگیران هم نباید به حقوق حقه خود برسند از خدا بترسید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر