بازدید 4681

وزیرکار: مردم و کارگران قدرت خرید خوبی ندارند

کد خبر: ۷۷۶۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ 23 February 2018
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیاست دولت، افزایش میزان دستمزد کارگران به نسبت نرخ تورم است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «علی ربیعی» در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: صادقانه باید گفت مردم و کارگران قدرت خرید خوبی ندارند و افزایش دستمزدها هم این کاهش قدرت خرید را جبران نمی کند.

وی گفت: سیاست افزایش میزان دستمزد نسبت به نرخ تورم باید یک دهه دنبال شود تا مردم قدرت خریدشان به سال های گذشته برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: افزایش دستمزد باعث افزایش قدرت خرید مردم و در نهایت افزایش تولید می شود.

ربیعی با اشاره به هزینه‌های این وزارت برای تامین اجتماعی گفت: روزی که وزیر شدم هفت هزار میلیارد تومان هزینه درمان تامین اجتماعی بود که الان به 20 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه یکپارچگی تامین اجتماعی را از هم می پاشد افزود: در حالی که باید 50 هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت کنیم تلاش کرده ایم تا حتی یک روز مستمری مستمری بگیران تاخیر نشود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نابرابری میان شهرها و حاشیه آنها گفت: اگر بخواهیم فقر زدایی کنیم نیاز به سیاست مناسب، مداوم و منسجم داریم.

ربیعی افزود: باید با این سیاست به فقر حمله و روستاییان و کارگران و حاشیه نشینان را توانمند کنیم.

وی گفت: بر اساس بررسی های به عمل آمده از ناآرامی های گذشته دربرخی مناطق کشور مشخص شد، ناآرامی ها در مناطقی که احساس بی عدالتی بیشتر بوده بیشتر به وجود آمده و این یک واقعیت اجتماعی است.

این مقام دولتی افزود: در سال 97 برای فقرزدایی هفت هزار میلیارد تومان پیش بینی شد که چهار هزار میلیارد تومان ان موجود است و بقیه را باید تامین کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برنامه اشتغال روستاییان و اشتغال فراگیر را به سیاست ضد فقر تبدیل کرده ایم.

ربیعی گفت: 6 میلیون بیمه نشده در کشور وجود دارد که لایحه حمایتی اش هم اکنون در دولت در دست بررسی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تثبیت شغل را از جمله برنامه‌های این وزارت خانه دانست و گفت: اعطای 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه ها در سال جاری در راستای همین برنامه بود.

ربیعی با بیان اینکه هدف ما نه وام دادن بلکه ایجاد اشتغال است افزود: در چارچوب طر ح های اشتغال روستایی و فراگیر 300 هزار نفر ثبت نام کردند که از این میان 87 هزار طرح پذیرفته شد و بخش اعظم آنها به بانک‌ها معرفی شدند.

وی با بیان اینکه طرف دیگر در ایجاد اشتغال خود مردم هستند، گفت: مردم باید بدانند اشتغال به معنای استخدام، پایان یافته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تاکنون هیچ برنامه و تصمیم خاصی برای حذف یارانه بگیران در سال آینده وجود ندارد.

ربیعی افزود: واقعیت این است که دهک های میانی کشور بی جان هستند و نمی شود زندگی شان را دست کاری کرد.

وی با اشاره به مشکلات صندوق های بازنشستگی گفت: این مشکلات از 25 سال پیش آغاز شد، اما هیچ کس آن را بیا ن نکرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ساعت شنی جمعیت که تغییر کند، این مشکلات برای صندوق های بازنشستگی ایجاد می شود.

ربیعی با بیان اینکه صندوق های بیمه ای را با صندوق های حمایتی اشتباه گرفته ایم گفت: صندوق های ما نیازمند اصلاحات ساختاری هستند و مجلس و دولت باید برای این اصلاحات تصمیمات سخت بگیرند تا وضعیت صندوق ها درست شود اما جامعه آمادگی ان را ندارد.

وی افزود: منابع بیمه کارگران ساختمانی 700 میلیارد تومان و مصارفش یک میلیارد و 300 میلیون تومان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خروج از بنگاه داری و روی آوردن به سوی سهام داری را از جمله برنامه‌های این وزارت خانه برای خروج صندوق های بازنشستگی از مشکلاتشان دانست و گفت: با 50 هزار میلیارد تومانی که سال آینده دریافت می کنیم همه بدهی هایمان را تسویه خواهیم کرد.

ربیعی افزود: در سال آینده سه هزار و 100 میلیارد تومان برای صندوق بازنشستگی فولاد در نظر گرفته شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۲۶
آقای وزیر ما شما را یک آدم حسابی می دونیم و می دونیم که شما واقعا قصدتون خدمت هست.

اما بعضی از آقایان هم رده شما دنبال انتقال بودجه به هر قیمتی به صنف خود هستند. حالا صنعت نابود شد به درک.
بقیه تحصیل کردگان رشته های دیگر سر خورده شدند و بالانس رشته ها به هم خورد به درک.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
حقوق کارکنان مشمول قانون کار اصلا با حقوق کارکنان دولت قابل مقایسه نیست در حالی که کارکنان دولت حقوقهای نجومی میگیرند کارگران با حداقل حقوق و درصدهای افزایش حقوق مسخره سالانه سر میکنند و هر سال هم تصاعدی این فاصله بیشتر میشود
لطفا کسی فکری به حال اساتید تحصیلکرده حق التدریس بکند که با مبالغ واقعا توهین آمیزی از روی اجبار دارند در دانشگاه ها درس می دهند! نه بیمه هستند و نه مزایایی نه عیدی هیچی! مخصوصا دانشگاه علمی کاربردی که برخی حتی از میزان مصوب هم کمتر پول به استاد بیچاره میدهند!!! خیلی از این اساتید که جوان هستند کار دیگه ای ندارند
آفرین.حرفای قشنگی زد...
باز هم خوب است
این را که همه میدانند . شما چکار می کنید تا بهبودی حاصل بشه ؟
از کرامات شیخ ما چه عجب.......!!!!!!!!
نه بابا؟؟؟!!!!!!!!!!! شوخی میکنی؟؟؟!!!
چقدر مطالعه و تحقیق و تفحص و بررسی کردید که به این نتیجه طلایی رسیدید؟؟
کمی دیر نیست؟!
(((وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیاست دولت، افزایش میزان دستمزد کارگران به نسبت نرخ تورم است)))چه زمانی این سیاست اجرایی خواهد شد؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
نوشدارو پس از مرگ!
تمام جملات با باید همراهه.... باید اینکار رو کرد.... باید اینطور بشه...... باید ....... باید....... همه افعال اشاره به آینده است..... این آینده چه زمانی خواهد آمد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
همه با هم... آفرین ... صدآفرین.....وزیر خوب و نازنین........
تشویقشون بفرمایید.........
یعنی بالاخره فهمیدن؟؟!! یا اینم مقطعی و ظاهریه؟!
صادقانه باید گفت مردم و کارگران قدرت خرید خوبی ندارند.....
شوخی نکن بابا.....
چه عجب!! چی شده مسئولین اندکی به فکر افتادن!
جناب وزیر سر مسئولین سلامت کارگر کیلویی چنده؟؟؟؟؟؟؟؟
یاد این داستان و ضرب المثل افتادم:
داستان ضرب المثل تو نخندي من بخندم
کاربرد :
اين ضرب المثل در مورد کساني صدق مي کند که در اثر ناراحتي و رنج زياد حوصله غصه خوردن هم ندارند، همچنين در مورد کسي که گير فرد بي مسئوليت و خوش خيالي مي افتد، از اين ضرب المثل استفاده مي کنند.
داستان ضرب المثل:
طلب کاري بود که هر وقت به سراغ طلبش مي رفت بدهکار بهانه اي مي آورد و طلبش را نمي داد. روزي تصميم گرفت که هر طور که شده طلبش را وصول کند. پس شمشيرش را بر داشت و به سمت دکان بدهکار به راه افتاد. در راه با خودش مي گفت يا طلبم را مي گيرم و يا با همين شمشير به حسابش مي رسم.
وقتي به دکان بدهکار رسيد با صداي بلند فرياد زد که پولم را مي دهي يا با همين شمشير به حسابت برسم. بدهکار هم که خشم و غضب طلبکار را ديد لبخندي زد و گفت اتفاقا الان در فکر تو بودم. مي خواهم تمام بدهي ام را يک جا به تو پرداخت کنم. طلبکار که ديد، مرد ديگر عذر و بهانه اي نمي آورد خشمش فرو نشست، شمشيرش را پايين آورد و گفت بدهي ات را بده.
بدهکار گفت: برنامه اي دارم که به زودي تمام بدهي ام را مي پردازم. سپس گوسفنداني را که از جلوي دکانش مي گذشتند، نشان داد و گفت: در هر رفت و برگشت مقداري از پشم اين گوسفندان به خار و خاشاک گير مي کند که من از امروز آن ها را جمع مي کنم وقتي به قدر کفايت شد پشم ها را مي شويم بعد به همسرم مي دهم تا از آن ها نخ بريسد.
نخ ها را به رنگرز مي دهم رنگ کند و سپس به خانه مي برم تا زنم با آنها قالي ببافد. کار قالي که تمام شد قالي ها را در بازار مي فروشم. سپس دختر و پسرم را که دم بخت هستند سر و سامان مي دهم، بعد هم اگر خدا بخواهد دست و زن و بچه ام را مي گيرم و مي روم زيارت. بعد از زيارت هم دوستان و اقوام را بايد دعوت کنم و سور بدهم تو هم که از دوستان خوب من هستي بايد بيايي، توي همان مهماني هر مقدار پولي که مانده باشد تقديمت مي کنم.
طلبکار که اين مهملات را شنيده بود ناخودآگاه از فرط عصبانيت خنده اش گرفت و بلند بلند خنديد.
مرد بدهکار که خنده طلبکار را نشان از رضايت او ديد، گفت: بايد هم بخندي! تو نخندي، من بخندم. تو فکر مي کردي که پولت از دست رفته اما حالا مي بيني که حاضرم به همين زودي طلبت را يکجا بدهم.
طلبکار که ديگر نمي دانست از فرط عصبانيت چه کار کند، فرياد کشيد و به سمت بدهکار حمله کرد
گوش مردم پره از این وعده وعیدهای توخالی و الکی!
خدایی این وزارتخونه رو باید رسما" جمعش کنن....
اسمش خیلی جالبه!!!!!
وزیر تعاون..... کار..... و رفااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه اجتماعی......!
یک نفر از مرد قلدری طلبکار بود و با وعده های سر خرمن او می ساخت و می سوخت . بعد از چند سال پیش بدهکار رفت و گفت از این وعده وعیدها خسته شده و بدهکار باید یک تاریخ مشخصی برای پرداخت بدهی اش اعلام کند!
بدهکار گفت برو 6 ماه دیگه بیا ، طلبکار با خوشحالی گفت میخواهی بدهی ات را بدهی؟ بدهکار گفت نه بابا ، میخوام بهت بگم دفعه بعد چه وقت بیایی!
ناآرامی ها در مناطقی که احساس بی عدالتی بیشتر بوده بیشتر به وجود آمده و این یک واقعیت اجتماعی است.....
((نفهمیدیم بالاخره احساس بوده یا واقعیت!!!!!!!))
حقوق کارکنان دولت تصاعدی در حال افزایش است است ولی کارکنان مشمول قانون کار هر سال فقیر تر میشوند
قدرت خرید خوبی ندارن ؟؟؟؟ اصلا قدرت ندارن ... شما همه در ناز نعمت هستید و متوجه نیستید که کمر مردم خم شده از این فشار گرانی . دزدی و بی کاری بیداد می کنه.....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر