بازدید 3088

بودجه عمرانی کشور در سال آینده ۶۰ هزار میلیارد تومان است

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی، گفت: سال ۹۷ برای پروژه‌های عمرانی کشور تنها ۶۰ هزار میلیارد تومان پول نقد و ۳۱ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت و قرضه تعلق‌گرفته است.
کد خبر: ۷۷۶۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 23 February 2018

 

قلی الله قلی زاده اظهار کرد: مشخصات جاده مرزی جلفا - خداآفرین تا بیله سوار یک‌راه روستایی است و در زمان مجلس شورای اسلامی دوره پنجم آسفالت‌ریزی شد اما اکنون عملاً به‌عنوان جاده ترانزیتی و اصلی ولی با مشخصات راه روستایی استفاده می‌شود.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس افزود: جاده مرزی جلفا - خداآفرین تا بیله سوار یکی از راه‌های پر حادثه‌خیزترین آذربایجان شرقی و حتی کشور به‌حساب می‌آید و حتماً دولت باید به لحاظ اهمیت جان مردم باید نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها را برطرف کند و کاهش بودجه برای عدم رفع نقاط حادثه‌خیز قابل‌قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه وزارت راه و شهرسازی آن‌طور که باید و شاید به وظایف خود رد حوزه نگهداری و رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها به‌خوبی عمل‌نکرده است، گفت: شاید این کم‌توجهی‌ها از بابت محدودیت منابع مالی بوده باشد.

قلی زاده از کاهش بودجه عمرانی کشور در لایحه بودجه سال ۹۷ در مقایسه با لایحه بودجه ۹۶ خبر داد، بیان کرد: سال آینده بودجه عمومی کشور ۳۶۸ هزار میلیارد تومان است و ۸۱۳ هزار میلیارد تومان از بودجه کل کشور متعلق به شرکت‌ها، مؤسسات مالی و اعتباری و بانک‌های زیر نظر دولت بوده که متأسفانه اصلاً در مجلس به این بودجه‌ها پرداخت نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اضافه کرد: ۲۷۷ هزار میلیارد تومان از کل بودجه عمومی کشور برای هزینه‌های جاری، حقوق کارمندان و ... اختصاص دارد و با کمال تأسف باید گفت که سال ۹۷ برای پروژه‌های عمرانی کشور تنها ۶۰ هزار میلیارد تومان پول نقدی و ۳۱ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت و قرضه تعلق‌گرفته است.

وی تأکید کرد: در لایحه بودجه سال ۹۶ حدود ۲۰ درصد بودجه عمومی کشور برای حوزه عمرانی بود اما در لایحه بودجه سال آینده فقط ۱۵ درصد بودجه عمومی کشور برای حوزه عمرانی در نظر گرفته‌شده است یعنی سال آینده بودجه عمرانی کشور به‌طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

به گزارش مهر، قلی زاده بابیان اینکه بودجه حوزه حمل و نقل کشور در مقایسه با سال ۹۶ حدود ۳۴ درصد کاهش‌یافته است، گفت: همین کاهش بودجه حوزه حمل و نقل قطعاً در انجام وظایف وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده کشور تأثیرگذار خواهد بود، مجلس نیز نمی‌تواند بودجه را بیشتر دست‌کاری و یا کم و اضافه کند چون شورای نگهبان ایراد می‌گیرد./

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر