بازدید 11453
۴

اعتراض یک بازیگر به تخریب مزار پدرش

کد خبر: ۷۷۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ 24 February 2018

ارژنگ امیرفضلی، بازیگر که صبح جمعه چهارم اسفند برای سرزدن به مزار پدرش به قبرستان امامزاده عبدالله شهرری رفته بود، با محوطه‌ای زیر و رو شده از قبور در این قبرستان تاریخی مواجه شده و نسبت به این وضعیت گلایه کرده است.

به گزارش ایسنا در فیلمی که از ارژنگ امیرفضلی، بازیگر در فضای مجازی منتشر شده است، او اعتراض و حس خود را از دیدن زیر و رو شدن قبور در قبرستان امامزاده عبدالله شهرری و از جمله قبر پدرش، این طور بیان می‌کند: «این‌جا امامزاده عبدالله است، تمام سنگ‌ قبرها را کنده‌اند و هیچ چیزی نیست، نمی‌دانم پدرم را کجا چال کرده‌اند. گفتند که گویا از حدود دو ماه قبل این‌ جا بنر زده‌اند که می‌خواهند بِکَنند و کف را یک دست کنند.

از نظر کسانی که این کار را کرده‌اند، صددرصد طرحِ بازسازی و نوسازی است، اما از نظر من تعرض است. مثل این‌ که عید بروی مسافرت و برگردی ببینی کل کوچه را خراب کرده‌اند که همه را یک دست کنند، مگر قبرها صاحب نداشته‌اند؟ خیلی ممنونم، تشکر می‌کنم، کار ما خنداندن دیگران و کار دیگران گریاندن ماست...»

او در پایان حرف‌هایش می‌گوید: «امیدوارم کسی که این طرح را داده و اجرا کرده، برود سر خاک عزیزانش و ببیند همین طرح را آن‌جا اجرا کرده‌اند، بدون این که خبر داشته باشد و او هم مثل ما خوشحال شود، من الان خیلی خوشحالم...»

یک ماه از انتشار نخستین تصاویر و خبرها از آغاز طرحی با نام «ساماندهی و هم‌سطح کردن قبرهای امامزاده عبدالله» می‌گذرد، طرحی که نام اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرری را به همراه دارد و در ابتدای کار قبرهای قرار گرفته در سمت شمال شرقی امامزاده را تخریب کرده و به طور کامل شکسته‌اند، طرحی که حالا نه تنها میراث فرهنگی نسبت به آن شاکی است، بلکه صاحبان قبور و بازماندگانِ آن قبرها نیز از این وضعیت شاکی‌ هستند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۴
حرفش درسته
به جای نوسازی قبور و .... بروید و نوسازی شهر ، روستا ، جاده و ....رو انجام بدهید.
هزار طرح دیگر در کشور هست و ضروری
راستی بچه های کار سر چهار راه ها که خیلی واجب ترند.
ایشون دوماه سر قبر پدرش نرفته حالا اعتراض میکند مایه تاسف است
گر بماند نام نیکی زآدمی ؟؟به کزو ماند سرای زرنگار !!!کارهایش را که نکو است پاس بدارید !!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار