بازدید 4244
معاون منابع انسانی قوه قضاییه:

برخی‌اختیارات‌دولت،‌مخل‌استقلال‌قوه‌قضاییه‌است

معاون منابع انسانی قوه قضاییه می‌گوید که برخی اختیارات مالی و اداری دولت، مخل استقلال قوه قضاییه است.
کد خبر: ۷۷۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹ 24 February 2018

معاون منابع انسانی قوه قضاییه می‌گوید که برخی اختیارات مالی و اداری دولت، مخل استقلال قوه قضاییه است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا امینی در مراسم تحلیف دوره ۱۹۴ کارآموزان قضایی استان تهران گفت: شما باید یادگیری، آموزش و فعالیت علمی را با اهتمام ادامه دهید و در ضمن از تجربه دیگران استفاده کنید. تجربه مافوق علم است؛ باید تجربه دیگران را پذیرا باشید و از این سرمایه ارزشمند غافل نباشید. زمانی که شما به عنوان یک قاضی تازه‌کار در یک مجموعه‌ قرار می‌گیرید که در آن قضات باتجربه حضور دارند و خود را به تجربه آنها وصل می‌کنید، در واقع برای خودتان نوعی ایمنی خاطر فراهم می‌کنید.

وی گفت: سعی کنید به همکاران به‌ویژه افرادی که باسابقه‌ترند احترام بگذارید. احترام به همکاران و تواضع نسبت به ایشان علاوه بر اینکه یک ارزش اخلاقی است به اعتلای سازمان هم کمک می‌کند.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه با اشاره به سختی کار قضا اظهار کرد: بخشی از این سختی به حجم کار در دادسراها و محاکم برمی‌گردد که متأسفانه در مقایسه با استانداردهای دنیا بالاست و متأسفانه روز به روز هم بیشتر می‌شود که البته باید برای رفع آن تدابیری اندیشیده شود. در کنار حجم بالای پرونده نوع کار قضایی به گونه‌ای است که گاهی به روح و روان قاضی فشار می‌‎آورد. حال اگر نگرش خود را با کاری که انجام می‌دهید همراه نکنید این کار سوهان روح شما می‌شود اما اگر نگرش شما به این کار مثبت باشد و بدانید که برای یک هدف والا یعنی بسط عدالت و احقاق حق تلاش می‌کنید سختی‌ها آرام آرام کم خواهد شد.

امینی افزود: امروز این حجم کار و این همه تلاش در دستگاه توسط همین قضات و در کنار همکاران اداری ایشان صورت می‌گیرد و متأسفانه بی‌مهری‌های زیادی هم به این دستگاه و این عزیزان می‌شود اما توجه داشته باشیم داوری مردم در مورد دستگاه صرفا بر اساس آرای صادره نیست بلکه نوع رفتار و مواجهه ما هم در این داوری تأثیرگذار است.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه با اشاره به اهمیت استقلال قضایی گفت: در قانون اساسی خیلی سعی شده تا این دستگاه در مقابل سایر قوا و نهادها خصوصا قوه مجریه استقلال لازم را داشته باشد. در حال حاضر دستگاه قضایی ما در مقایسه با سایر کشورها از این جهت ممتاز است. با وجود این گمان بنده این است که در مواردی این غرض به خوبی تأمین نشد و پاره‌ای از اختیارات مالی و اداری دولت، مخل استقلال قوه قضاییه است.

وی در ادامه عنوان کرد: در کنار استقلال نهاد و دستگاه، شما هم باید در کارتان استقلال خود را حفظ کنید و به گونه‌ای عمل کنید که در برابر خدا و وجدان خود آرام باشید که تنها بر اساس موازین و قانون تصمیم گرفته‌اید.

امینی گفت: شیطان به عزت خداوند سوگند خورده که انسان‌ها را فریب می‌دهد و مانع از تحقق حق می‌شود. این موضوع کار ما و شما را سخت می‌کند. در محیط پیرامونی شما وسوسه زیاد خواهد بود اما حق‌تعالی در قرآن می‌فرماید شیطان بر کسانی که ایمان دارند و به او تکیه می‌کنند تسلط ندارد. سلطه شیطان تنها بر کسانی است که غفلت از خدا دارند و خود را به شیطان سپرده‌اند.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه در پایان خطاب به کارآموزان قضایی گفت: شما امروز به شرف انسانی خود قسم می‌خورید و این همان مسئولیت و امانت الهی است که باید پای آن بایستید و پیش از آنکه برای دیگران تصمیم بگیرید باید با خودتان تسویه‌حساب کنید و به این باور برسید که هیچ چیز جز شرافت انسانی برای شما مهم نیست

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر