بازدید 4519

تاثیر اوراق گواهی با سود ۲۰ درصد، بر بازار مسکن

یک کارشناس بازار مسکن با اشاره به این که افزایش چشمگیر قیمت مسکن در ماههای گذشته رکود سنگینی را در سال آینده تحمیل خواهد کرد، گفت:بخشی از نقدینگی از بازار مسکن به سمت بانک ها حرکت خواهد کرد.
کد خبر: ۷۷۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 25 February 2018

یک کارشناس بازار مسکن با اشاره به این که افزایش چشمگیر قیمت مسکن در ماههای گذشته رکود سنگینی را در سال آینده تحمیل خواهد کرد، گفت:بخشی از نقدینگی از بازار مسکن به سمت بانک ها حرکت خواهد کرد.

مجید معصومی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به رشد چشمگیر قیمت مسکن در چند ماه گذشته، اظهار داشت: بازار مسکن در حال حاضر تحت تاثیر عوامل روانی قیمت‌های بالایی را تجربه می کند و بروز رفتار هیجانی توسط برخی افراد موجب افزایش قیمت ها به صورت کاذب شده است.

این کارشناس بازار مسکن افزود: افزایش قیمتی که در بازار مسکن در ماه های اخیر رخ داده، بیشتر در واحدهایی با متراژ ۶۰ تا ۸۰ متر که متناسب با قدرت خرید مردم بوده و تقاضای بیشتری دارند، صورت گرفته است.

وی در خصوص وضعیت بازار مسکن در هفته های پیش رو و نیز در سال آینده، اظهار داشت: بدون شک افزایش چشمگیر قیمت مسکن در ماه‌های گذشته رکود سنگینی را در سال آینده به این بازار تحمل خواهد کرد. بنابراین افرادی که قصد خرید مسکن دارند با اندک صبوری می توانند در ماه های پیش رو با قیمت مناسب تری مسکن مورد نیاز خود را تهیه کنند.

این کارشناس بازار مسکن در خصوص تاثیر انتشار اوراق گواهی ۲۰ درصدی بر بازار مسکن، اذعان داشت: اوراقی که توسط بانک مرکزی در روزهای گذشته منتشر شد موجب شده تا بازار پول از پتانسیل بیشتری نسبت به سایر بازارها از جمله بازار مسکن برخوردار شود و بخشی از نقدینگی از سایر بازارها از جمله ارز، بورس، مسکن و سکه و طلا روانه بانک‌ها شود.

وی گفت: از طرف دیگر با توجه به رشد قیمتی که بازار مسکن در چند ماه گذشته تجربه کرد، دیگر پتانسیل رشد بیشتر در این بازار وجود ندارد، بنابراین بخشی از نقدینگی از سمت بازار مسکن به سوی بازارهای موازی همچون ارز، پول و بورس خواهد رفت که این موضوع نیز به رکود بیشتر بازار مسکن دامن خواهد زد.

معصومی در پایان افزود: علاوه بر این موارد، رفته رفته به افتتاح بافت های فرسوده و جایگزینی ساختمان های نو به جای ساختمان های قدیمی نزدیک می شویم که این موضوع نیز می تواند به افزایش حجم عرضه نسبت به تقاضا در بازار مسکن دامن بزند. به همین دلیل در سال آینده شاهد بازاری متعادل در زمینه خرید و روش و قیمت مسکن خواهیم بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان