بازدید 3482

تمرکز اوپک و متحدانش بر تعدیل و کاهش تولید نفت

وزیر انرژی عربستان اعلام کرد: تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک می‌توانند در سال آینده میلادی، محدودیت تولید خود را به تدریج بر طرف کنند.
کد خبر: ۷۷۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵ 25 February 2018

وزیر انرژی عربستان اعلام کرد: تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک می‌توانند در سال آینده میلادی، محدودیت تولید خود را به تدریج بر طرف کنند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، وزیر انرژی عربستان اعلام کرد: این کشور امیدوار است سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش بتوانند سال آینده میلادی محدودیت تولید خود را برطرف کنند و همچنین چارچوبی دائمی برای تثبیت بازار نفت پس از پایان توافق جهانی کاهش تولید نفت بیافرینند.

وی با بیان این که اوپک و متحدانش به بازگرداندن توازن و ثبات به بازار نفت متعهد هستند، به  احتمال پایان توافق جهانی کاهش عرضه نفت در سال آینده میلادی اظهار امیدواری کرد.

وزیر انرژی عربستان گفت: پژوهشی در حال انجام است و زمانی که به‌طور دقیق بدانیم که متوازن کردن بازار چه الزام‌هایی دارد، گام بعدی را اعلام خواهیم کرد؛ ممکن است گام بعدی پایان دادن به محدودیت تولید باشد. برآورد من این است که این مسئله زمانی در سال ۲۰۱۹ میلادی محقق خواهد شد، ما نمی‌دانیم چه زمانی و چگونه خواهد بود.

این مقام مسوول همچنین اعلام کرد: اوپک مصمم است کامیابی توافق جهانی کاهش تولید را به چارچوبی دائمی با دیگر تولیدکنندگان نفت تبدیل کند و گفت: ما خواهان یک چارچوب همیشگی هستیم که در قالب نظارت بر بازار که امکان تصمیم‌گیری سریع را به ما بدهد، تولیدکنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپک را گردهم بیاورد. گمان می‌کنم که تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان همه یاد گرفته‌اند که بازار مهار گسیخته، برای منافع همه بسیار مخرب و آسیب‌زاست.

الفالح یادآور شد که پایبندی تولیدکنندگان نفت به سهمیه تولید خود در ماه ژانویه امسال «استثنایی» بوده است.

از سوی دیگر، به گفته وی بازار نفت افزایش تولید نفت آمریکا را هضم کرده، زیرا کاهش تولید نفت کشورهایی همچون ونزوئلا و مکزیک، رشد تولید ایالات متحده را خنثی کرده است.

شرکت آرامکو عربستان برای سرمایه‌گذاری در ساخت یک پالایشگاه در ساحل غربی هند با ظرفیت تولید روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز، توافقی اولیه امضا کرده است و الفالح اعلام کرد این شرکت در پی خرید سهام در پالایشگاه‌های موجود هند نیز هست.

به گفته وزیر انرژی عربستان، این کشور در چهارچوب توافق یاد شده، یک توافق عرضه نفت نیز امضا خواهد کرد که همانند راهبرد این کشور برای افزایش سهم از بازار در دیگر کشورهای آسیایی است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان