بازدید 3105

تاثیر انتخاب پامپئو و خروج تیلرسون از وزارت خارجه آمریکا بر کوبا

" رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده آمریکا (سیا) مایک پامپئو، رئیس جدید دیپلماسی آمریکایی، مسئول تصمیم گیری بستن یا باز ماندن درب های سفارت آمریکا در هاوانا خواهد بود."
کد خبر: ۷۸۳۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۸ 16 March 2018

" رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده آمریکا (سیا) مایک پامپئو، رئیس جدید دیپلماسی آمریکایی، مسئول تصمیم گیری بستن یا باز ماندن درب های سفارت آمریکا در هاوانا خواهد بود."

به گزارش ایسنا سفارت کوبا با اشاره به بر کناری رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در مطلبی آورده است:  "اگرچه  سیاست دولت فعلی نسبت به کوبا منحصرا در وزارت امورخارجه گرفته نمی شود اما نزدیکی پامپئو به ترامپ می‌تواند مسیر ارتباطات دو کشور را مشخص کند.
فعالیت سفارت ایالات متحده در هاوانا عملا از سپتامبر سال پیش متوقف شده و سرویس کنسولی  به کوبایی ها ارائه نمی دهد فقط موارد فوری و اورژانسی را بررسی می کند .
وزیر امور خارجه سابق ، تیلرسون ، چندین بار از بازگشت بدنه دیپلماتیک خود به خاطر مسئله " ملاحظات امنیتی" خود داری کرد ، با وجود این که اف بی آی وجود حملات در هاوانا را رد کرده است و خیلی از دیپلمات‌ها خودشان  خواستار بازگرداندنشان به پست‌های خود در کوبا هستند.
با حذف تیلرسون از وزارت امور خارجه ، پامپئو این مسئولیت را هرچند به صورت فورمالیته، بر عهده خواهد داشت ، تا در مورد عادی سازی شرایط سفارت تصمیم بگیرد ، یا شرایطی را در پیش گیرد که بر صدها هزار کوبایی تاثیر خواهد گذاشت و عملکرد دیپلمات‌های آمریکایی را محدود کند.
درباره کوبا چگونه می اندیشد؟
از تنها نشانه هایی که  از مواضع پامپئو و پیشنهادهایی که درباره کوبا  به رئیس جمهور خواهد داد ، می توان به سخنانش به عنوان رئیس سیا  و وقتی در کنگره نماینده ایالت کانزاس بود اشاره کرد.
در سال ۲۰۱۵ پامپیو در لایحه " Cuban Military Transparency Act" که در مجلس نمایندگان به وسیله نماینده  جمهوری خواه، دوین نونز، مطرح  شد ،همکاری داشت ، همچون مشارکتش در مجلس سنا در طرح،  مارکو روبیو ، برای محدود کردن تبادل مالی با شرکت‌های مدیریت شده توسط بخش نظامی کوبا. هر چند هیچگاه به قانون تبدیل نشد ،اما اقدامات  پیشنهادی همانند فعالیت های صورت گرفته در ماه ژوئن توسط دونالد ترامپ برای محدود کردن تجارت با کوبا بود.
نزدیکی پامپئو به مارکو روبیو محدود به ارتباطشان در کنگره نیست. به عنوان رئیس سیا ، پامپئو در لانگلی ویرجینیا، به پیشنهاد  روبیو پذیرای اعضای تیپ ۲۵۰۶ بود."

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار