بازدید 5264

چرا ابوبکر بغدادی گزینه یکی از بدترین چهره‌های سیاسی سال ۹۶ است؟

ابوبکر البغدادی سرکرده گروه ترویستی داعش که خود را خلیفه مسلمین معرفی کرده است طی سال‌های گذشته در صدر منفورترین چهره‌ها در اذهان و افکار عمومی جهان بوده است.
کد خبر: ۷۸۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹ 18 March 2018

ابوبکر البغدادی سرکرده گروه ترویستی داعش که خود را خلیفه مسلمین معرفی کرده است طی سال‌های گذشته در صدر منفورترین چهره‌ها در اذهان و افکار عمومی جهان بوده است. شاید بتوان گفت: داعش به سرکردگی بغدادی از لحاظ تنوع جنایات، تنوع قربانیان و گستره جغرافیایی عملیات‌های تروریستی و خشونت فراتر از تصور پدیده‌ای باشد که به این زودی‌ها نتوان آثار آن را از اذهان عمومی مردم جهان پاک کرد.

به گزارش تابناک، ابوبکر بغدادی که به باور بسیاری از عوامل اسرائیل و آمریکا است نقش برجسته‌ای در ناامن کردن چندی کشور منطقه خاورمیانه و شهر‌های مختلف جهان داشته است. او و گروه ترویسیتی تحت فرماندهی او برای چندین سال مسبب سفاکانه‌ترین و خشن‌ترین اتفاقاتی بودند که از مسلمان و غیر مسلمان گرفته تا زن و کودک و پیر و جوان را قربانی دیدگاه‌های تکفیری و متحجرانه خود کردند. در بهار ۹۶ پای این گروه به ایران هم باز شد و در دو عملیات تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم امام باعث کشته شدن تعدادی از هموطنان بی گناه شدند.

هرچند با دستگیری عوامل داعش در جایجای کشور و خنثی سازی عملیات‌های خرابکاری و تروریستی این گروه توسط نهاد‌های امنیتی این اتفاق تلخ به همان یک روز محدود شد و با شکست سنگین این گروه در دو کشور عراق و سوریه به نوعی پایان داعش اعلام شد، اما همچنان ابوبکر بغدادی با تهدید‌های گاه و بیگاه مردم جهان از بمبگذاری در شهر‌های مختلف گرفته تا جام جهانی روسیه همچنان یکی از گزینه‌های منفورترین شخصیت‌های جهان محسوب می‌شود.

جنایات کم سابقه داعش در موصل و دیرالزور و تلعفر از سلاخی تا تجاوز به دختران ایزدی گرفته تا برده داری و برده فروشی از اتفاقات تخلی است که در سال گذشته در خروجی رسانه‌ها قرار گرفته است.

چندی پیش نیز در جریان جنگ با داعش در ابوکمال برخی رسانه‌ها مدعی شده اند که بغدادی در این شهر دیده شده است، اما هیچ مرجع مستقلی آن را تائید نکرده است. این در حالی است که بسیاری از رهبران داعش یکی پس از دیگر کشته شده اند.

تاکنون نیز بار‌ها خبری از مرگ بغدادی منتشر شده، اما هیچ مرجع معتبری آن را تائید نکرده است.

آخرین گمانه زنی که درباره سرنوشت ابوبکر بغدادی در دست است به شهریور ماه باز می‌گردد. در آن زمان ژنرال استفان تاونسند، فرمانده نیرو‌های ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا، اعلام کرد که ابوبکر بغدادی، رهبر گروه داعش احتمالا هنوز زنده است.

به گفته این ژنرال آمریکایی، ابوبکر بغدادی پس از آن که پایگاه‌های داعش در دو کشور سوریه و عراق مورد حمله قرار گرفت، به منطقه مرزی دورافتاده بین عراق و سوریه گریخت و در آن جا پنهان شده است.

اظهارات این فرمانده آمریکایی سه ماه پس از آن بود که روسیه اعلام کرد که "به احتمال زیاد" بغدادی در جریان حملات هوایی روسیه به شهر رقه کشته شده باشد.

در همین حال اواسط مهر ماه گروه تروریستی داعش پیامی صوتی منتشر کرد و مدعی شد این پیام متعلق به "ابوبکر بغدادی" است. صدایی که در پیام صوتی جدید شنیده می‌شود شباهت بسیاری به ابوبکر بغدادی دارد و هرچند تاریخ آن مشخص نیست، گوینده آن به بحران هسته‌ای کره شمالی اشاره می‌کند، که بر این اساس به نظر می‌رسد پیام صوتی در هفته‌های اخیر ضبط شده باشد.

با این وجود هیچ خبر، نشانه و یا سندی از وضعیت بغدادی وجود ندارد. رهبر مرموز و مخوف داعش سه سال پیش در بمباران کاروانی از خودرو‌های رهبران این گروه تروریستی در شمال عراق زخمی شد.

پس از آن ابو محمد عدنانی سخنگوی رسمی داعش متنی را توئیت کرد که زخمی شدن ابوبکر بغدادی را تائید می‌کرد. او در متن توئیت خود آورده بود: "آیا می‌پندارید که با شهادت خلیفه، خلافت به پایان می‌رسد؟ به امت اطمینان می‌دهیم که شکر خدا حال امیر این خلافت، ابوبکر بغدادی خوب است. برای شفای عاجل او دعا کنید. "

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر