بازدید 2893

ورود ۲.۹میلیون زائر به مشهدمقدس؛ تاکنون

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی از سفر بیش از ۲میلیون و ۹۰۰هزار زائر به مشهد مقدس تا پایان دوم فروردین ماه خبر داد.
کد خبر: ۷۸۴۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴ 23 March 2018

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی از سفر بیش از ۲میلیون و ۹۰۰هزار زائر به مشهد مقدس تا پایان دوم فروردین ماه خبر داد.

به گزارش تسنیم، مهدی فروزان اظهار داشت: چهار میلیون و 855 هزار و 383 نفر به استان از روز 25 اسفند سال گذشته تا دوم فروردین ماه وارد شده‌اند. این میزان ورود زائر و گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 6.3 درصد رشد دارد. 386 هزار و 866 نفر از این تعداد، از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای و عمومی به استان وارد شده‌اند که در مقایسه با سال قبل، یک درصد کاهش داشته است.
مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی افزود: 142 هزار و 933 نفر از این افراد نیز با قطار به استان سفر کرده‌اند که با رشد 4.5درصدی همراه بوده است.
فروزان، آمار زائران و مسافرانی را که از طریق فرودگاه‌ها به استان وارد شده‌اند نیز 92 هزار و 756 نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته 7.9 درصد کاهش دارد.
وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز 25 اسفند سال گذشته تا دوم فروردین ماه سال جاری به استان وارد شده‌اند هم چهار میلیون و 233 هزار و 828 نفر می‌باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد 7.5درصدی مواجه بوده است.
سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در زمینه آمار ورود زائران و مسافران در این مدت به مشهد مقدس هم گفت: از روز 25 اسفند سال گذشته تا دوم فروردین ماه سال جاری ماه دو میلیون و 903 هزار و 216 نفر به این کلان‌شهر وارد شده‌اند که در مقایسه با سال گذشته، 5.9درصد رشد دارد.
فروزان افزود: 270 هزار و 45 نفر از این تعداد، از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای و عمومی به مشهد مقدس وارد شده‌اند که در مقایسه با سال قبل، 1.2 درصد کاهش داشته است. 142 هزار و 933 نفر از این افراد نیز با قطار به مشهد مقدس سفر کرده‌اند که با رشد 4.5درصدی همراه بوده است.
فروزان، آمار زائران و مسافرانی را که از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی‌نژاد به مشهد مقدس وارد شده‌اند نیز 92 هزار و 482 نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته 7.8 درصد کاهش داشته است.
وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز 25 اسفند سال گذشته تا دوم فروردین ماه سال جاری به مشهد مقدس وارد شده‌اند هم دو میلیون و 397 هزار و 756 نفر می‌باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد 7.5درصدی مواجه بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر