بازدید 22538

نصیحت «جیمی کارتر» به دونالد ترامپ: از اقدام نظامی اجتناب کن

جیمی کارتر، رئیس‌جمهور سابق ایالات‌متحده آمریکا، با اشاره به غرور و افتخارش از رکورد صلح کشورش در دوران ریاست جمهوری خود به دونالد ترامپ نصیحت کرده که از هرگونه اقدام نظامی در سوریه یا هر جای دیگری از جهان خودداری کرده و به هیچ قیمتی وارد جنگ هسته‌ای نشود.
کد خبر: ۷۸۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 12 April 2018

جیمی کارتر، رئیس‌جمهور سابق ایالات‌متحده آمریکا، با اشاره به غرور و افتخارش از رکورد صلح کشورش در دوران ریاست جمهوری خود به دونالد ترامپ نصیحت کرده که از هرگونه اقدام نظامی در سوریه یا هر جای دیگری از جهان خودداری کرده و به هیچ قیمتی وارد جنگ هسته‌ای نشود.

به گزارش «تابناک»؛ کارتر طی مصاحبه‌ای در روز چهارشنبه با آسوشیتدپرس بیان کرده است: دعا می‌کنم که وی (دونالد ترامپ) کشور را در صلح نگاه دارد و از افراط و اغراق و بدتر کردن شرایط و چالش‌هایی که با کره شمالی، روسیه و سوریه در پیش است، دوری کند. امیدوارم مانند من و سایر رؤسای جمهور درک کند که هرگونه تقابل هسته‌ای، نتیجه‌ای مصیبت‌بار برای بشریت دارد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا ـ که اکنون 93 سال دارد ـ در مصاحبه خود گفته حتی یک تقابل نظامی کوچک هم می‌تواند در اوضاع کنونی از کنترل خارج شده و به یک موضوع خطرناک تبدیل شود.

نصیحت «جیمی کارتر» به دونالد ترامپ: از اقدام نظامی اجتناب کن

اظهارات جیمی کارتر کمی بعد از آن بیان ‌شده که دونالد ترامپ به دلیل حمله ادعایی شیمیایی در سوریه علیه مخالفان وعده انتقام و حمله به سوریه را داده است. روسیه تهدید کرده که چنین اقدامی «تبعات سنگین و خطرناکی» خواهد داشت.

ترامپ همچنین پیش‌ازاین تهدیدهای جدی علیه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی داشت؛ اما اکنون بیان کرده که در پی مذاکره مستقیم با وی است. کارتر برای چندین دهه از مدافعان مذاکرات مستقیم و جدی با کره شمالی بوده است.

کارتر همچنین در این مصاحبه به کتاب جدید خود با نام «ایمان: سفری برای همه» اشاره و بیان کرده که آمریکا در حال تجربه یک فساد تدریجی ـ نه‌ تنها در ایمان ملت بلکه حتی در نهادهای ملی خود ـ است.

وی با اشاره به شکاف طبقاتی وسیع، تبعیض علیه اقلیت‌ها و مهاجران، سیاستی که از سوی پول کنترل می‌شود و مجموعه‌ای بی‌انتها از جنگ‌ها و چالش‌های بین‌المللی گفته است: بسیاری از مردم ایمان و اعتقاد خود به دموکراسی را از دست داده‌اند.

کارتر دموکرات انتقادات شدیدی علیه ترامپ جمهوری‌خواه در چندین مورد بیان کرده و گفته است: بسیاری از مردم متوجه شدند، در حمایت از ترامپ اشتباه کرده‌اند. با این ‌حال وی بیان کرده که انتقادات او در مورد شخص دونالد ترامپ نیست، بلکه انتخاب ترامپ را نتیجه مجموعه‌ای از بیماری‌های موجود در آمریکا می‌داند و نه علت آن‌ها.

وی گفته: بسیاری از قشر متوسط آمریکا و کارگران در کشور ما معتقدند که از سوی دولت با آن‌ها عادلانه برخورد نمی‌شود و می‌خواستند در همین خصوص چیز جدیدی را تجربه کنند. کارتر می‌گوید مشکلی که منجر به ظهور ترامپ شده، مهم‌تر و عمیق‌تر از هر چیز دیگری در خصوص دولت فعلی است.

کارتر با اشاره به این‌که درنهایت چراغ دموکراسی برای طولانی‌مدت در آمریکا روشن خواهد ماند، اما دعا کرده است که ترامپ تلاش خود برای حقوق بشر، عدالت در میان همه افراد و آنچه ارزش حقیقت نامیده تلاش کند.

وی همچنین از تلاش‌های اخیر ترامپ برای مذاکره با کره شمالی استقبال و بیان کرده است: هنوز باور دارم که قدرت‌های جهانی می‌توانند راهی برای همزیستی مسالمت‌آمیز با دشمنان ما و آن‌هایی که با ما اختلاف عقیده دارند پیدا کنند. این موضوع به اصول اولیه مسیحیت بازمی‌گردد و ما هنوز به این نقطه نرسیده‌ایم، ولی ظرفیت رسیدن به آن را داریم.

وی که نقشی مؤثر در مذاکرات صلح بین اعراب و اسرائیل در کمپ دیوی داشته است، در این مورد در مصاحبه خود گفته: من در موقعیتی بودم که احساس ایجاد توازن و برابری بین اسرائیل و فلسطین را در خود می‌دیدم. کارتر در دهمین دهه از عمر خود بیان کرده است: دلایل جدی برای نگرانی در مورد آینده وجود دارد؛ اما اصول اخلاقی و معنوی که روشن‌کننده مسیر هستند، هنوز در جای خود مانده‌اند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۲۴
مرگ بر سه مفصدین کارتر و صادات و بگین
این فرد زمانی منفورترین آدم در نظر ایرانیان بود و ناکام گذاشتن وی در انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور، به یکی از اهداف انقلاب ما بدل شده بود، ولی تندروی های ما سبب شده است چنان افرادی در آمریکا به قدرت برسند که همین کارتر در قیاس با آنها حقیقتا چون پیامبر بنماید.
كارتر خائن به ايران و ايراني
اي كفتارپير !!
تو از صلح و انسانيت حرف نزن
اگر بشود جنگ محدودی بکنند و در بروند برای فروش سلاح آمریکا بسیار مفید است. به ویژه که هزینه را کشورهای امارات و قطر و عربستان می پردازند.
اما اگر سوریه نیز شروع به تهدید بکند آنان دچار تردید می شوند.
اگر روسیه تهدید بکند بیشتر
همین کارتر پدر سوخته ملت رو بدبخت کرد
لعنت خدا بر جیمی کارتر
احسنت به کارتر
این چرا نمیمیره چند سالشه
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
داره با جنتی ..رقابت میکنه....هر دو سینه به سینه دارند به سمت عمر نوح می روند...
ايكاش رئيس جمهورهاي سابق ما هم از ايشون ياد بگيرند و ضمن حفظ مصالح ملي، خيرخواه و راهنمايي براي رئيس جمهور فعلي باشند.
حالا نیست جیمی کارتر رو خود آمریکایی ها خیلی قبول دارند! ایران رو که از دست داد و بعدشم جریان گروگان گیری و شکست عملیات آزاد سازیشون
کارتر رییس جمهور اسبق
احمدی نژاد رییس جمهور اسبق
با همین چند جمله ساده متوجه تفاوت ذات اونها شدم
اینکه گفته شده آمریکا دچار فساد تدریجی هست کاملا درست هست و واقعا درک نمیکنم که چه نوع حکومت و ملتی میتونن برای همیشه در سطح اول باقی بمونن. آمریکا با اون همه پویایی اقتصادی و مدنی (که البته هنوز هم در سطح خیلی خوبی قرار داره) در حال افت و فاسد شدن است. البته این حرف من باعث نشه که فکر کنیم از کشوری مثل آمریکا نباید الگو گرفت، حرف من این است که آمریکایی‌ها کجا اشتباه کردن، همین. وگرنه ایران به شدت نیازمند قانون‌مداری و کار کردن برای پویایی اقتصادی هست.
برادر کارتر باعث رفتن شاه است
ترامپ بزن درویی میکنه
تا عربستان رو‌ راضی کنه
نمیخواد درگیر بشه
اسد رو هم برای بهانه دوشیدن سعودی ها ساقط نمیکنه
شک نکن تابی جون
این آقا عامل ویرانی ایران است. لعنت به کارتر
جنگ ها برای دستیابی به صلح صورت میگیرد.
خوشبختانه تاریخ ثبت کرده است که کارتر باعث به وجود آمدن وضعیت امروز خاورمیانه است.
کارتر انسان شریفی است متاسفانه ما در سیاست خارجی بسیار فرصت سوزی کردیم و تنها بذر دشمنی و نفرت پراکندیم و هزینه های زیادی بابت این سیاست اشتباه متحمل شده ایم.
اگه کارتر الان رئیس جمهور بود ،روسها کل اروپا رو گرفته بودن !!
مردک نادان ، هرچی می کشیم از دست ندونم کاریهای اونه
این جغد پیر با پرروئی و نادان انگاشتن مردم جهان از دموکراسی و شکاف طبقاتی داد سخن میدهد !؟ این نامردمی ترین رئیس جمهور گماشته راکقلرها و برژینسکی ، مدیران ارشد کمیسیون سه جانبه به چه افتخار میکند !؟ به حفظ صلح جهانی به دستور اربابان خون آشام خود در خیابان منهاتان !!؟ گاهی بی شرمی این نوکر صفتان حد و مرز نمی شناسد . زمین شرم دارد که چون توئی ، هنوز بر روی آن نفس میکشی.
خواهشمندیم فقط جنابعالی دیگه نسخه ننویسید!.دیکته قبلیت خیلی غلط داشت!!.
تموم شد،رئیس جمهور آمریکا عقب نشینی کرد ،برید سر کار و زندگیتون،والسلام.
کارتر همچین حرف میزنه ک انگارآدم دموکرات وخیلی خیرخواه جهانیانه نه آقا اینوهمپالکیهایش جز بمنفعت خود بچیزی فکرنمیکنند چرا جهانیان باید بانظرشماهمعقیده باشند مگه اونا نباید بمنافع خودفکرکنند مردیکه عوضی توایرانیا رو بخاک سیاه نشوندی چون شاه باتو همعقیده نبود اینه دموکراسی شما؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار