بازدید 56829
مرثیه‌ای بر بی‌توجهی یک رئیس‌جمهور به نخبگان؛

«دکتر احمدی‌نژاد» در کنار «پدر علم نوين هوش مصنوعي جهان» با ظلم می‌جنگد!

هرچند این ادعا درباره تعدادی از وزرا و اطرافیان احمدی‌نژاد صادق است، پرسش سخت‌تری را برای باقی ‌مانده هواداران احمدی‌نژاد به بار خواهد آورد. چرا احمدی‌نژاد در شناختن نخبگان واقعی و ارتباط برقرار کردن با آنان ضعیف بود و ضعیف ماند؟ چرا سیزده سال پس از پا گذاشتن به عالی‌ترین سطح سیاست در ایران، «دکتر احمدی‌نژاد» برای پیشبرد اهدافش به «دکتر مولوی وردنجانی!» رو انداخته است؟
کد خبر: ۷۹۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸ 16 April 2018

آن گونه که در زندگی‌نامه مسعود مولوی وردنجانی آمده، این پروفسور سابق و دکتر امروز هوش مصنوعی، فردا سه‌شنبه 28 فروردین، 32 سالگی خود را جشن خواهد گرفت. دوازده سال از این 32 سال، آیینه غمباری از فریب مقامات سیاسی ایران با ادعاهای پوچ علمی است؛ آن قدر پوچ که از همان دوازده سال پیش، جمعی از اساتید دانشگاه، فریاد برآوردند که با دامن زدن به این ادعاها، علم را بی‌اعتبار و عقب‌ماندگی علمی کشور را تشدید نکنید.

به گزارش «تابناک»؛ بنا به اعلام اصلی‌ترین رسانه‌های هوادار رئیس دولت‌های نهم و دهم، مسعود مولوی دکترای هوش مصنوعی و ادمین گروه اجتماع بزرگ ایرانیان دیداری، روز گذشته با «دکتر» احمدی‌نژاد دیدار کرده و پس از انتشار محتوای مهم این دیدار ـ که به «ایجاد یک ساختار اجتماعی برای مطالبه حقوق مردم و استیفای حق مظلومان از ظالمان» اختصاص داشته ـ این مخالف دیروز که امروز شیفته احمدی‌نژاد شده، به مراجع قانونی احضار شده است!

برای احضار مولوی مدعی داشتن دکترای هوش مصنوعی از دانشگاه آریزونا، به مراجع قضایی دلایل فراوانی در فضای مجازی وجود دارد. مسأله این گزارش این موضوع نیست، بلکه این است که رئیس دولت های نهم و دهم ـ که همواره خود را کارشناسی معرفی می‌کرد که به مسائل نگاه علمی دارد ـ چطور توانایی یک ارزیابی اولیه مدعیات مولوی را ندارد و قربانی جعلیاتی شده که دوازده سال است همگان از آن اطلاع دارند؟

پیشینه داستان مسعود مولوی وردنجانی حداقل به زمستان سال 1385 برمی‌گردد. این دانش‌آموز سابق یک هنرستان فنی حرفه‌ای که در دوره کاردانی عمران دانشگاه آزاد واحد نجف‌آباد پذیرفته شده بود، شروع به طرح ادعاهایی کرد که به سرعت به رسانه‌های مکتوب و حتی صدا و سیما راه یافت و به عنوان یکی از نمونه‌های پیشرفت علم در دانشگاه آزاد در معیت عبدالله جاسبی به دیدار مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برده شد و روزنامه همشهری از انتصاب وی به عنوان مشاور رباتیک شهرداری تهران نوشت.

خلاصه برخی از ادعاهای اصلی مولوی این بود که شاهین رباتیکی ساخته که فناوری آن حتی در اختیار آمریکا و ژاپن هم نیست؛ سیستم هوش مصنوعی طراحی کرده که شرکت‌های آمریکایی حاضرند برای خرید آن دویست میلیون دلار پول بپردازند و حضرت استاد چنان در علم و فناوری پیش رفته که در یک سخنرانی علمی در خارج از کشور گفته، وقت آن رسیده که دانشمندان دیگر کشورها برای استفاده از علم او، آموختن زبان فارسی را آغاز کنند.

برای همه آنهایی که دروس مقدماتی مهندسی را هم آموخته بودند، روشن بود که این ادعاها چقدر پوچ و میان‌تهی هستند، ولی نمی‌شد از مقاماتی که در فضای پرهیاهوی سیاسی، هزار گرفتاری و مشغله دارند، انتظار داشت خودشان به سرعت به واقعیت ماجرا پی ببرند.

اساتید دانشگاه که می‌دانستند ماجرا از چه قرار است، به سرعت واکنش نشان دادند و مدتها از ابتکارات و اختراعات شگفت‌انگیز پروفسور مولوی خبری نبود تا این که از سال گذشته، این چهره قدیمی دنیای علم و فناوری، این بار با ادعای اخذ دکترای هوش مصنوعی از دانشگاه آریزونا به صحنه برگشت. در حالی که نه می‌توان از وی مقاله‌ای پیدا کرد که برای کسب مدرک دکترای هوش مصنوعی به کار آید و نه جستجوی نام وی در فهرست فارغ‌التحصیلان دانشگاه آریزونا به نتیجه‌ای می‌رسد.

احمدی‌نژاد و داستان تلخ اطرافیان یک رئیس‌جمهور

ظاهرا نخستین و انشاءالله آخرین مقامی که در دوره اخیر، مجذوب نخبگی «دکتر مولوی» شده، محمود احمدی‌نژاد است که به وی وعده داده، در 24 ویدئوی یک ساعته به پرسش‌هایی که وی به نمایندگی از نخبگان از رئیس‌جمهور سابق خواهد پرسید، پاسخ دهد.

همزمان احمدی‌نژاد در جبهه‌ای دیگر درگیر است. 43 تن از وزرا و معاونین رئیس‌جمهور در دولت‌های نهم و دهم، بیانیه‌ای صادر و از مواضع و رفتارهای رئیس سابق خود اعلام برائت کرده‌اند. هواداران احمدی‌نژاد برای اعتبارزدایی از بیانیه دوستان سابق خود، به پاسخ جالبی متوسل شده‌اند و می‌گویند که اگر این افراد اکنون وزنی دارند و صدایشان شنیده می‌شود، تنها برای این است که احمدی‌نژاد دست آنها را گرفته و از نردبان شهرت و قدرت بالا کشیده است.

هرچند این ادعا درباره تعدادی از وزرا و اطرافیان احمدی‌نژاد صادق است، پرسش سخت‌تری را برای باقی ‌مانده هواداران احمدی‌نژاد به بار خواهد آورد. چرا احمدی‌نژاد در شناختن نخبگان واقعی و ارتباط برقرار کردن با آنان ضعیف بود و ضعیف ماند؟ چرا سیزده سال پس از پا گذاشتن به عالی‌ترین سطح سیاست در ایران، «دکتر احمدی‌نژاد» برای پیشبرد اهدافش به «دکتر مولوی وردنجانی!» رو انداخته است؟

از تولد خواجه نظام‌الملک، وزیر مقتدر و دانشمند سلجوقیان که در سیاست‌نامه نوشته «چون مردمان خواهند که از خوی و عادت پادشاه بدانند، از ندیمانش قیاس کنند. اگر ندیمانش خوش‌خوی و گشاده‌طبع و بردبار و جوانمرد و ظریف باشند، بدانند که پادشاه، خوش‌خوی و خوش‌طبع و نیکوسیرت و پسندیده عادت است و اگر ندیمانش ترش‌روی و خویشتن ساخته و مستخف و متکبر و بخیل و محال‌طلب و رعنا باشند، بدانند که پادشاه، ناخوش‌طبع و بدخوی و بدساز و بدسیرت است و کف‌بسته و متهور»، هزار و یک سال گذشته است!

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۵۱
انتشار یافته: ۴۹
چی می گی تابناک .. !!!
خوبه که بالاترین رشد علمی مال دوران احمدی نژاد بود .
در دولت روحانی که دانشمندان هسته ای تو اداره آب و فاضلاب مشغول کارند .
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
میشه چتدتا از این بالاترین ها رو بفرمایید؟
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
قاهر اف 330 هم از اختراعات دکتر مولوی می باشد ایشان مایه مباهات کشور است
پرتو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
منظور اشپز خونه و دختر مدرسه ای می باشد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
به به خاتمی هم که تجلیلش کرده محمود تجلیل نکنه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
دقیقا چه رشد علمی؟
درود بر احمدی نژاد ضد فساد و رانت
چی شده تابناک

حمله میکنی به همه ؟

از دلار بگو تحلیل بزن
بابا یکم وقت می گذاشتید بهتر می نوشتید و حمله می نمودید،حداقل می خواهید یکی را بکوبید چرا تا به امروز ساکت بودید تا با احمدی نژاد ملاقات نمود شروع به حمله به او نمودید
تابناک :
راست یا دروغ
چند ساله که چپ و راست دارین خبر میزنین احمدی نژاد....
مملکت رو به لبه پرتگاه برد و هنوز ...
از اين تيپ افراد ونوابغ يگانه متاسفانه هرچندسالى يكى ظهور مى كند ودليل اصلى سطح علمى پايين اكثرمسئولين نه در ضمينه هاى تخصصى كه حتى در اطلاعات عمومى مى باشدكه دليل عينى آن مشكلات بزرگ در زمينه هاى آب، محيط زيست، مالى وكلان شهر ها باآن روبرو هستيم وآخرين نمونه ان تلفظ نام موزه لوور بود!
وقتى پست گرفتن بجاى تخصص به ارتباطات با افرادو داشتن ژن خوب ونيز تاييد شدن توسط نهاد ايكس ايگرگ باشد ماحصل آن چيزى جز مهاجرت نخبگان ومشكلات عميق در زمينه هاى گوناگون ميست.
دست پرورده هاشمی و جاسبی بوده اخ نبوده
رفته سمت محمود اخ شده؟
کمی انصاف
درد احمدی نژاد بفتد توی دل باند هاشمی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
فعلا که برعکسش شده
کار های مهم دیگه ی دکتر مولوی هم میگفتی از جمله هک کردن هواپیمای بدون سرنشین آر کیو 170 :))
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
بابا توهم
چقدر به هم می آیند !
هر دو نابغه !
هر دو غیر عادی !
هر دو متوهم !
نمونه های بسیاری متاسفانه تکثیر شده از این جور آدم ها. سقوط اخلاقی تعریف دیگری دارد؟!
خیلی زشته این حرکتت تابناک!!؟
بیل گیتس ایران !!! هواپیمای مافوق صوت بدون سرنشین !!! تابی مرسی . بسی خندیدیم . باعث انبساط خاطرما شدی . خدا عوضت بده :))
تابناک من متوجه نشدم؟ این اقا رو جاسبی به خاتمی و رفسنجانی معرفی کرده چرا از اونا نمینویسی؟؟؟
احمدی نزاد مرداولعرصه سیاست ایران است وفراموشناشدنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
احمدی نژاد نابخشودنی
خودت هم متوجه نشدی چی نوشتی؟!
رفتن دکتر کاوه مدنی و پر و بال دادن به این دکتر فوق دیپلم نشانه درایت مسئولین
آلمان، آمریکا، ایتالیا، فرانسه، کانادا، نروژ، سوئد، استرالیا و ....این ها با نخبه پروری و نور چشم سازی و ایجاد بنیاد نخبگان و مدارس تیز هوشان و .... به این جایی که الان هستن نرسیدن. این کشورها برای کار گروهی ارزش بسیار زیادی قائل هستند و با کار گروهی و تصمیم گیری جمعی به این حد از پیشرفت رسیده اند. متاسفانه در جهان سوم اکثر تصمیمات مهم، فردی گرفته میشوند و تمام امکانات کشور در اختیار برخی افراد قرار میگیره و این باعث آسیب های جبران ناپذیر در طول تاریخ به این کشور ها شده. در همین کشور خودمان کارخانجات زیادی با تصمیمات اشتباه فردی ورشکست شدند، تحریم های زیادی به دلیل تصمیمات فردی اشتباه بر کشور تحمیل شد، آسیب های زیادی به محیط زیست کشور به دلیل تصمیمات فردی اشتباه وارد شد، انحصار های فراوانی در کشور ایجاد شد که فقط باعث ایجاد دلالی و گرانی شده است و ...
اگه به احمدی نژاد فحش میداد ..اونوقت شما دیگه کاری ب این اقا نداشتید؟
احمدی نژاد به تاریخ پیوست. نمی دانم شما با اختصاص دادن تیترهای روزانه به او می خواهید چه چیزی را ثابت کنید؟ آیا بی لیاقتی سایرین با تیر کردن احمدی نژاد پوشیده می شود؟ و یا اوضاع اقتصادی بعد ۶ سال؟ و یا برجام؟ و یا دلار؟ مردم را به کارهای این آدم سرگرم نکنید و بگذارید مردم آگاه بشوند مشکل از کجاست.
تابناك شما هم از ترس اينكه مبادا سايتتون فيلتر بشه از كار كاسبي (تبليغات) بيوفتين جرات ندارين آزادي بيان داشته باشين
زنده باد احمدی نژاد. خوب سوختید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
فعلاً شما آب رو بریز اونجایی که میسوزه تا خدمت برسیم .
ناشناس
| Denmark |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
واقعا کشورو آتیش زد رفت. خوب
عباس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
دقیقا کشور را آتش زد ،اما بدبختی اینه که نرفت
این مطلبتون دیگه واقعا بی نمک و چرت بود

معلومه خیلی بی دغدغه اید و جاتون گرمه که مموتی شده کار هر روزتون
ایشان ادعا میکنند از آنجاییکه سرویسهای اطلاعاتی خارجی به دنبال ایشان بودند، مقامات کشور به او یک پاسپورت با نام جعلی دادند که در خارج از ایران به مشکل نخورد. ظاهرا دکترایشان را هم با همان نام جعلی گرفته اند.
سلام .تابناک .من شناختی در مورد این فرد ندارم .اصلا برام مهم نیست که این فرد ایا نخبه است یا نه .اما تا این تحلیل رو برام مهم شد یه نگاهی به زندگی نامه این ادم بندازم .چندین نکته برام قابل توجه بود اول اینکه از این فرد خیلی ها تجلیل کردن ایت الله رفسنجانی اقای محمد خاتمی و البته دکتر محمود احمدی نژاد.دوم ایشون کارهای مهمی در صنایع نظامی و دفاعی کشور انجام دادن .پس حتی اگر دروغی ام گفته باشن نباید این چنین در موردشون نوشته میشد.تابناک خودت روزی چند بار دروغ میگی .چندبار افترا میزنی .تابناک اگه بخوای همه چیزرا با سیاست قاطی کنی نمیشه تابناک سانسورم میکنی خودم صدها بار دیدم .تابناک تا دیر نشده خودت را اصلاح کن و عادلانه قضاوت نه سیاه سیاه نه سفید سفبد .بهتره از حرکت صفر و یکی تو این جامعه دست برداریم .همه ما ادمیم جنبه های مثبت و منفی زیادی تو رفتارم مشخصه .پس نه تو جامعی نه احمدی نژاد
سایت انقدر سطح پایین و سیاست زده

واقعا نوبرید
اقا احمدی نژاد هشت سال تریبون داشته و حرف زده و عمل کرده و این راه شناخت اوست نه اوهامات و تخیلات هتک آمیز.
از این دکترهای قلابی تو این مملکت زیاده!
در حوزه مهندسی تشخیص افرادی که به دروغ ادعای داشتن مدرک دکتری می کنند با یک جستجوی اینترنتی ساده میسر است. در تمام دنیا امکان ندارد که بدون داشتن مقالات معتبر علمی به کسی مدرک دکتری بدهند. حتی در بی کیفیت ترین موارد هم یک شخص برای اینکه بتواند مدرک دکتری اخذ کند ممکن است دست به تقلب و کپی کردن مقاله بزند ولی بدون داشتن مقاله محال است. همچنین نام دانشجویان دکتری هر دانشگاه در لیست‌هایی از آن دانشگاه موجود است.
لذا در این دوره و عصر اینترنت واقعا کسی که به دروغ ادعای داشتن مدرک دکتری می کند بیش از هرچیز دکتری وقاحت دارد.
چرا اكثر رئيسان جمهورمان به غير از دو تا بقيه فتنه شدند
درود بر احمدی نژاد
اینکه با همه عکس داره... حالا محمود که دیگه کارش تمومه، ولی چرا بقیه این اقایون به همین نکته ای که گفتین توجه نکردن؟ عجیبه، نیست؟؟
چرا اینقدر توی ایران از این نابغه های علم ظاهر میشوند که کسی خبری از آن ندارد
من از احمدی نژاد در حال حاضر خوشم نمی اید ولی یک چیزی را خوب میدونم و ان اینکه در دوره ریاست جمهوری ایشان سرعت علمی و تحقیقاتی ایران و هم چنین اختراعات کم نظیر که چه عرض کنم بی نظیر بوده
با آمدن یک باران بهاری ، همه معابر قفل شود! به بجای نیش و کنایه زدن به این و آن به فکر ساختن ایرانی آباد و آزاد و قدرتمند باشیم و قضاوت در باره ماهیت افراد را به نسلهای آینده این مرز وبوم کهن بسپاریم .
احمدی نژاد یک سیاستمدا رباتیک نیست که مثل برخی ها براش برنامه نصب کنند و بی اختیار باشد .
چقدر حقه بازی. توی سوالاتی که ازش پرسیده میشه راحت مگه من هواپیمای آمریکایی رو نشوندم. دکتری از آمریکا داره بعد دوتا خط انگلیسی نوشته بصورت گرته برداری و لغت به لغت از فارسی به انگلیسی!!!!
آبو بریز همون جایی که میسوزه تابناک نه جای دیگه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر