بازدید 3433

تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت به قدس

رئیس جمهور آمریکا از انتقال سفارت این کشور به بیت‌المقدس طی ماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۷۹۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵ 18 April 2018

رئیس جمهور آمریکا از انتقال سفارت این کشور به بیت‌المقدس طی ماه آینده خبر داد.

به گزارش تسنیم، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا طی پیامی به "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل هفتادمین سالگرد موجودیت رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.

وی در ادامه نوشت: ما هیچ دوستی بهتر (از اسرائیل) در هیچ جایی نداریم و به دنبال آن هستیم که ماه آینده سفارت خود را به بیت‌المقدس منتقل کنیم.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده سال گذشته میلادی، ضمن تاکید بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل از انتقال سفارت کشورش از تل‌آویو به بیت المقدس خبر داد.

تصمیم دونالد ترامپ درباره انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت المقدس در حالی مطرح می شود که فلسطینیان آن را ضربه‌ای مهلک به به روند صلح می خوانند.

به رسمیت شناختن بیت المقدس بعنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارتخانه آمریکا به این شهر در قالب یک حرکت نمادین، از شعارهای مهم دونالد ترامپ در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری بود.

کنگره ایالات متحده در سال 1995، طی قطعنامه ای انتقال سفارتخانه این کشور به بیت المقدس را تصویب کرد.

این قانون به بیل کلینتون، رئیس جمهور وقت آمریکا این اختیار را می داد که در صورت صلاحدید خود انتقال سفارتخانه را برای شش ماه به حالت تعلیق درآورد.

با کشته شدن اسحاق رابین، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی و با چالش روبه‌رو شدن روند صلح فلسطین و اسرائیل این قطعنامه هیچگاه اجرایی نشد.

نه تنها بیل کلینتون در دو دوره ریاست جمهوری بلکه پس از او جرج بوش پسر و باراک اوباما نیز هر شش ماه یکبار انتقال سفارتخانه ایالات متحده به بیت المقدس را به تاخیر انداخته اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایلات متحده نیز با وجود اینکه در شعارهای رقابت‌های انتخاباتی خود اعلام کرده بود که در روز اول استقرار در کاخ سفید اجازه انتقال سفارت را صادر می کند، تا کنون یکبار این انتقال را به تاخیر انداخته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان