بازدید 2840

مسکو: لغو برجام برای امنیت بین المللی زیان‌بار است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: روسیه لغو برجام را برای ساختار امنیت بین المللی زیان بار می داند.
کد خبر: ۷۹۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱ 26 April 2018

ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: روسیه لغو برجام را برای ساختار امنیت بین المللی زیان بار می داند.

'ماریا زاخارووا' روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در محل وزارت خارجه روسیه گفت: نابودی توافق درخصوص برنامه هسته ای ایران (برجام) به صورت جدی بر امنیت بین المللی و نظام منع گسترش سلاح های هسته ای تاثیر می گذارد.

وی افزود: ازبین بردن موازنه شکننده منافع که در برجام نهفته است، منجر به پیامدهای جدی برای امنیت بین المللی و نظام منع گسترش خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: موضوع اظهارات اخیر روسای جمهوری آمریکا و فرانسه درخصوص برجام مطرح است.

وی ادامه داد: روسیه بارها اعلام کرده است که امکان رای گیری مجدد درخصوص این سند و انجام تغییراتی در آن و یا اضافه کردن بندهایی به آن را نمی بیند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: این توافق شامل ساز و کار متوازنی است که در آن منافع تمام شرکت کنندگان مورد توجه قرار گرفته است.

 

درهمین حال زاخارووا یادآوری کرد که برجام نتیجه سازش و توافق های سیاسی بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: خود را مقید به توافق های جداگانه ای نمی دانیم که ممکن است بین آمریکا و سه کشور اروپایی شامل انگلیس، فرانسه و آلمان به دست آید.

وی ادامه داد: هرگونه نتیجه این مذاکرات را می توانیم با توجه به مفاد برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل در حمایت از این توافق مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

زاخارووا تصریح کرد: اگر آمریکا و سه کشور اروپایی درخصوص تعبیر بند جداگانه ای از این سند به توافق برسند، حق اقدام مشابه را برای خود محفوظ می داریم.

وی در پایان گفت: به انجام تعهدات خود در برجام تا زمانی که سایر شرکت کنندگان چنین رفتار می کنند، ادامه خواهیم داد.
روسیه از برجام حمایت می کند و مخالف تغییر آن است.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت: تحکیم همه جانبه برجام، حفظ و تامین شرایط اجرای آن در شکل کنونی برای روسیه یک ضرورت و اصل تغییرناپذیر است.

 

ریابکوف در گفت وگو با خبرگزاری تاس درباره سخنان 'امانوئل مکرون' رئیس جمهوری فرانسه در دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درخصوص برجام خاطرنشان کرد: از همه کشورها می خواهیم برای حفظ و اجرای موفق برجام تلاش کنند.

مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه افزود: برای کسانی که ارزش و اهمیت برجام را می دانند، بکار بستن تلاش خود برای حفظ این توافق بین المللی و ادامه اجرای موفق و پایدار آن مهم است.

 

به گزارش ایرنا، مکرون رئیس جمهوری فرانسه روز سه شنبه در دیدار با ترامپ برحفظ برجام تاکید کرد اما گفت : به دنبال توافقی درباره همه موضوعات ایران همچون مساله فعالیت های بلندمدت هسته ای، موشک های بالستیک و نفوذ منطقه ای ایران هستیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل