بازدید 2983

نگرانی بانک مرکزی پاکستان از افزایش ارزش دلار در برابر روپیه

بانک مرکزی پاکستان به دلیل اختلاف قیمت ارز در بازار آزاد و بین بانکی مجبور به تشکیل جلسه و در پیش گرفتن سیاست تزریق دلار به بازار شد.
کد خبر: ۷۹۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۶ 27 April 2018

بانک مرکزی پاکستان به دلیل اختلاف قیمت ارز در بازار آزاد و بین بانکی مجبور به تشکیل جلسه و در پیش گرفتن سیاست تزریق دلار به بازار شد.

به گزارش ایبِنا به نقل از شینهوا، بانک مرکزی پاکستان نسبت به افزایش ارزش دلار آمریکا در مقابل روپیه این کشور در بازار آزاد ابراز نگرانی کرد. همچنین مقامات بانک مرکزی پاکستان جلسه ای را با صاحبان صرافی ها در کراچی تشکیل دادند و اعلام کردند که تفاوت قیمت ارز بین بازار آزاد و بازار بین بانکی نباید زیاد باشد؛ ضمن اینکه بانک مرکزی در صورت نیاز اقدام به مداخله و تزریق دلار به بازار خواهد کرد.

در همین حال هر یک دلار به ۱۱۸ روپیه پاکستان در بازار آزاد در روز دوشنبه رسید که این موضوع بانک مرکزی را مجبور به تمرکز بر روی تحولات بازار ارز کرد. به گفته رییس انجمن صرافی های پاکستان، ارزش دلار به دلیل تقاضای بالای آن در بازار آزاد رو به افزایش است؛ ضمن اینکه افزایش تقاضا منجر به بالا رفتن ارزش یورو در مقابل روپیه پاکستان هم شد و هر یورو به ۱۴۳.۳۰ روپیه در بازار آزاد رسید.

بر پایه این گزارش از دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی به بعد، ارزش پول ملی پاکستان ۲ بار روند نزولی قابل توجهی به خود گرفته است و در ماه گذشته میلادی هم به کمترین حد خود در برابر دلار آمریکا رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان