بازدید 2939

خویشتنداری ایران آمریکایی ها را دچار توهم کرده است

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: خویشتنداری جمهوری اسلامی آمریکایی‌ها را دچار یک سوءتفاهم کرده و گمان می‌کند ایران خود را ملزم می‌داند که در هر شرایطی در برجام ماندگار باشد.
کد خبر: ۷۹۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴ 06 May 2018

 

محمدجواد جمالی نوبندگانی درباره رفتار آمریکایی‌ها در توافقنامه برجام، اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران در مذاکره با 1+5 چندین هدف را دنبال می‌کرد؛ ابتدا اینکه به دنیا ثابت کنیم اهل تعامل و مذاکره‌ایم و برتعهدات خود پایبند هستیم.

وی با بیان اینکه خروجی مذاکرات برجام این بود که باید فضای جدیدی از مناسبات سیاسی و اقتصادی ایجاد شود، تصریح کرد: دولت آمریکا از همان ابتدا در دولت اوباما و بعد هم ترامپ به بهانه‌های مختلف تحریم‌های جدید را خلاف روح برجام علیه ملت شریف ایران پیگیری کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها با بدعهدی علاوه بر تحریم‌های جدید، سرمایه گذاران اروپایی را هم از ورود به ایران منع کردند، اظهار کرد: یکی از اهداف برجام باز شدن راه‌های سرمایه گذاری خارجی و گشایش در روابط بانکی بود که اتفاق نیفتاد و دولت آمریکا همچنان بر دشمنی‌های خود نسبت به مردم کشورمان تاکید کرد.

جمالی نوبندگانی تاکید کرد: خویشتنداری جمهوری اسلامی آمریکایی‌ها را دچار نوعی سوءتفاهم و توهم کرده و گمان می‌کنند ایران خود را ملزم می‌داند در هر شرایطی در برجام ماندگار باشد.

وی با تصریح اینکه آمریکا عملا از برجام خارج شده است و حتی اروپایی‌ها هم کاری برای برجام نکردند، گفت: سران آلمان، انگلیس و فرانسه در مورد شروط چهارگانه با ترامپ هم صدا شدند و به نظر می‌رسد یک تقسیم کاری میان آمریکا و اتحادیه اروپا صورت گرفته است. البته آمریکا پیش از این هم چنین اقداماتی را انجام داده که بیشتر جنبه شانتاژ برای امتیازگیری و باج گیری از برخی کشورهای منطقه است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: رفتار آمریکا و اعلام رسمی آنها مبنی بر خروج از برجام تکلیف ما را معلوم خواهد کرد و اکنون مجموعه حاکمیت به این نتیجه رسیده که به همان وضعیتی برگردد که 1+5 را مجبور کرد، پای میز مذاکره با ما در مورد غنی سازی بیاید.

وی با اشاره به اینکه توان بازدارندگی موشکی لازمه امنیت کشور است گفت: در زمان جنگ تحمیلی هم اگر توان موشکی امروز را داشتیم شخص دیوانه‌ای مانند صدام به خودش اجازه نمی‌داد به ما حمله کند.

نماینده مردم فسا در مجلس اضافه کرد: زمانی که مردم ما زیر موشک باران دیوانه تکریتی بودند، سران اروپایی، ساکت چه کردند؟ آلمان، انگلیس، آمریکا و فرانسه حتی به صدام و سلاح‌های شیمیایی می‌دادند. حالا همان‌ها آمده‌اند درباره توان موشکی ایران اظهار نظر می‌کنند. حال آنکه ما در مورد توان نظامی آنها چیزی نمی‌گوییم و به آنان نیز حق اظهار نظر درباره مصالح ملت متمدن و مستقل ایران را نخواهیم داد و نخواهیم گذاشت مانند زمان پهلوی و قاجار برایمان تصمیم بگیرند.

به گزارش آنا؛ دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: آقای ظریف و آقای رئیس جمهور هم اعلام کرده‌اند که برجام موضوع هسته‌ای بود. البته تحریم‌ها هم باید با همین موضوع رفع می‌شد. مگر در موضوع هسته‌ای خوش قولی از 1+5 دیدیم که بخواهیم در سایر موضوعات با آن‌ها مذاکره داشته باشیم! به هیچ وجه در مورد موضوع موشکی مذاکره نمیکنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی