بازدید 68968

شلیک بیش از 20 موشک به مواضع رژیم اسرائیل / عبور شماری از موشک‌ها از گنبد آهنین / تبادل آتش و بمباران مناطقی از سوریه +فیلم

منابع صهیونیستی اعتراف کرده اند، چهار مقر نظامی مهم ارتش اشغالگر در جولان، هدف حملات موشکی نیروهای ایرانی قرار گرفته است... منابع سوری ادعاهای رژیم صهیونیستی، مبنی بر دخالت ایران در حمله موشکی را رد و بیان کردند، نیروهای دولتی سوریه در واکنش به حملات اسرائیل اقدام به عملیات کرده و به حملات هفته‌های اخیر رژیم صهیونیستی پاسخ داده‌اند.
کد خبر: ۷۹۷۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۴ 10 May 2018

بیش از بیست فروند موشک با عبور از سامانه دفاع موشکی رژیم اسرائیل موسوم به گنبد آهنین به مواضع نظامی صهیونیست‌ها در جولان اشغالی برخورد کردند. پس از این رویداد اخباری از شلیک موشک از فلسطین اشغالی به سوریه و حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مواضعی در سوریه منتشر شد.

به گزارش «تابناک»؛ منابع صهیونیستی، مسئولیت شلیک موشک‌ها را متوجه سپاه قدس دانسته و اعتراف کرده‌اند که چهار مقر نظامی مهم ارتش اشغالگر در جولان، هدف حملات موشکی نیروهای ایرانی قرار گرفته است. ارتش اشغالگر رژیم اسرائیل مدعی شده که برخی از موشک‌ها را رهگیری کرده است. در مقابل تصاویر منتشره نشان می‌دهد، دست کم شماری از موشک‌ها به هدف برخورد می‌کنند.

منابع سوری ادعاهای رژیم صهیونیستی، مبنی بر دخالت ایران در حمله موشکی را رد و بیان کردند، نیروهای دولتی سوریه در واکنش به حملات اسرائیل اقدام به عملیات کرده و به حملات هفته‌های اخیر رژیم صهیونیستی پاسخ داده‌اند.

شلیک بیش از 20 موشک به مواضع رژیم اسرائیل / عبور شماری از موشک‌ها از گنبد آهنین / تبادل آتش و بمباران مناطقی از سوریه +فیلم

تصویر ثبت شده از لحظه شلیک موشک‌ها به بلندی‌های جولان

در همین حال، رسانه‌ها بامداد پنجشنبه از حمله خمپاره‌ای رژیم صهیونیستی به شهر «البعث» در شمال استان قنیطره سوریه خبر دادند. خبرگزاری سوریه (سانا) هم گزارش داد، خمپاره‌هایی از مناطق تحت کنترل رژیم صهیونیستی به سمت شهر «البعث» در شمال استان قنیطره شلیک شده است؛ گزارش‌هایی از تلفات در اثر این حمله دریافت نشده است.

به فاصله کوتاهی پس از این حمله رسانه‌های صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیر خطر در بلندی‌های جولان و شلیک چندین موشک به این منطقه خبر داده‌اند. مقامات صهیونیست از شهرک نشینان خواسته اند به پناهگاه بروند.

بر اساس خبرهای منتشر شده توسط منابع نظامی سوری، این مواضعی نظامی و امنیتی در اسرائیل با موشک مورد هدف قرار گرفته‌اند:

- مرکز نظامی اصلی شناسایی فنی و الکترونیک
- مقر یگان مرزی وابسته به «یگان جمع آوری تصاویر۹۹۰۰»
- مرکز نظامی اصلی عملیات اختلال الکترونیک
- مرکز اصلی شنود شبکه‌های بی سیمی و غیر بی سیمی در سلسله غربی
- ایستگاه‌های ارتباطی سیستم‌های دریافت و ارسال پیام
- مرکز یگان سلاح‌های دقیق و هدایت شونده طی عملیات زمینی
- باند فرود بالگردهای نظامی
- مقر فرماندهی نظامی منطقه‌ای لشکر ۸۱۰.
- مقر فرماندهی بخش گردان‌های نظامی در حرمون
- مقر زمستانه یگان ویژه برف «البنستیم»

شلیک بیش از 20 موشک به مواضع رژیم اسرائیل / عبور شماری از موشک‌ها از گنبد آهنین / تبادل آتش و بمباران مناطقی از سوریه +فیلم

تصاویر حمله موشکی به دمشق

از سوی دیگر، پس از آنکه رسانه‌های اسرائیلی، پرتاب بیش از بیست موشک را به سپاه قدس منتسب کردند، خبرهای تأیید نشده از حمله جنگنده‌های این رژیم به مواضع لشکر دهم ارتش سوریه منتشر شده است.

همچنین جنگنده صهیونیستی حملاتی به پایگاه فرماندهی گارد ریاست جمهوری و مرکز تحقیقات جمرایا در اطراف دمشق انجام دادند و این مناطق را بمباران کردند. فرودگاه خلخله، فرودگاه المزه و برج تجاری دمشق نیز از دیگر نقاطی است که گفته می‌شود، توسط رژیم صهیونیستی هدف قرار داده شده‌اند. در پی این حمله، منابع سوری از انهدام ۹ موشک اسرائیلی در آسمان دمشق خبر می‌دهند.

پس از حمله شب گذشته اسرائیل به یکی از پایگاه‌های ارتش سوریه در منطقه «الکسوه» در جنوب دمشق، هواپیماهای جاسوسی رژیم صهیونیستی بر فراز سوریه به شدت فعال بودند و این فعالیت با حضور هواپیماهای نظامی سوخت‌رسان اسرائیل در رادارها برای ناظران غیرنظامی نیز آشکار بود.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در چند ماه اخیر و به ویژه در دو هفته گذشته، حملات متعددی را به مناطق نظامی سوریه داشتند و به نظر می‌رسد، با تضعیف گروه‌های تروریستی و عدم امکان ساقط کردن حاکمیت سوریه از این طریق، اسرائیل درصدد ضربه به زیرساخت‌های نظامی سوریه با طرح ادعاهای واهی است.

 

تصاویر منتشر شده از حمله موشکی به مواضع اسرائیل

تصاویر منتشر شده از هدف قرار دادن دو موشک‌اسرائیلی در آسمان دمشق با سامانه ضدموشکی


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل