بازدید 2373
سیدمهدی مقدسی:

تضعیف دولت در شرایط کنونی کار زیبنده‌ای نیست

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: تضعیف دولت در شرایط کنونی توسط هر کسی که باشد کار زیبنده‌ای نیست.
کد خبر: ۷۹۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱ 16 May 2018

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: تضعیف دولت در شرایط کنونی توسط هر کسی که باشد کار زیبنده‌ای نیست.

سیدمهدی مقدسی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که «حرکت ترامپ بی‌تعهدی او را به معاهدات بین‌المللی نشان داد» افزود: با این اقدام ترامپ بی اعتباری او به جهان امروز ثابت شد.

وی با بیان این‌که «مواضع اروپایی‌ها در حال حاضر نسبت به اجرای برجام مثبت است»، اظهار کرد: باید برای مدیریت اوضاع در سطح بین الملل، با عقلانیت اقدام کرد و در مسیر مواضع مقام معظم رهبری و دولت حرکت کنیم و اگر اروپایی‌ها مساعدت و همراهی لازم را انجام دادند، اجرای برجام را دنبال کنیم.

وی افزود: امروز باید بسیج شده و علاوه بر حفظ انسجام ملی از مواضع دولت حمایت کنیم. بایستی با اتحاد و حفظ انسجام ملی با قدرت در صحنه بین الملل وارد شویم و در جهت رفع مشکلات جامعه اقدام کنیم، این مهم یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: دولت نیز باید ضمن توجه به ظرفیت‌های داخل، مسائل بین‌المللی را با جدیت دنبال و سعی کند تکلیف ما را با اروپایی‌ها هر چه سریعتر روشن کند.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از مواضع احساسی اظهار کرد: در مجلس شورای اسلامی اکثر قریب به اتفاق نمایندگان حرکت های احساسی را نمی پسندند و علیه ترامپ بیانیه امضا کرده و حرکت او را محکوم کرده‌اند. نمایندگان مجلس از منافع ملی به شدت دفاع کرده و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و حامی دولت هستند. ما مخالفت خود را با مواضع دولت آمریکا اعلام می کنیم و مخالف صهیونیست‌ها و تندروها در آمریکا هستیم ولی با مردم آمریکا مشکلی نداریم. وقتی بیش از 50 درصد مردم آمریکا برجام را قبول دارند و مخالف ترامپ هستند نباید کاری کنیم که احساسات آن‌ها جریحه دار شود.

وی با بیان این‌که «با آتش زدن پرچم یک کشور در مجلس موافق نیستیم و آن را کاری احساسی می‌دانیم»، افزود: مخالفین ترامپ باید موضع ضد ترامپ و ضد دولت آمریکا می‌گرفتند که این امر در مجلس مورد توجه قرار گرفته است و در حال حاضر نیز مواضع ما در خصوص ترامپ و دولت آمریکا محکم است.

مقدسی افزود: ما مخالفت خود را با دولت آمریکا ادامه می دهیم. می‌دانیم که آمریکا بدعهدی‌های بسیار کرده و درخصوص برجام هم طی دو سال اخیر هیچگونه همراهی با ما نکرد، در حال حاضر نیز با خروج آمریکا از برجام بی‌اعتباری ترامپ به دنیا اثبات شد.

وی با بیان این‌که «برجام حرکت دولت نبود بلکه حرکت نظام بود و توافقی است که نظام بر آن مهر تائید زده و هر زمان که لازم باشد مواضعی درخصوص آن گرفته شود باید کل نظام برای برجام تصمیم بگیرد نه یک گروه» گفت: در حال حاضر بهترین کار اینست که گروه های سیاسی حتی اگر مخالف دولت هم هستند در خصوص مسائل جاری جامعه از او حمایت کنند تا دولت در مذاکرات بین المللی دست بالا را داشته باشد و بتواند مسائل داخلی را به خوبی حل و فصل کند. انتقاد از دولت اشکالی ندارد ولی در شرایط فعلی حفظ انسجام به نفع نظام است. درخصوص مواضع کل نظام، در نهایت، رهبری و شورای عالی امنیت ملی تصمیم می گیرند که همه مسئولان نظام در آن حضور دارند و تصمیمات آنها برای همه لازم الاجراست.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط موجود با این مسئله که برخوردهای احساسی صورت بگیرد و عده ای بخواهند با استفاده از موضوع برجام دولت را تضعیف کنند مخالفیم. شاید در بخش هایی به عملکرد دولت انتقاداتی وارد باشد ولی در شرایط فعلی بایستی با حفظ انسجام از مواضع دولت حمایت کنیم تا در صحنه بین‌المللی با قدرت ظاهر شود.

این نماینده مجلس به دستاوردهای برجام از جمله در حوزه بیمه، نفت، کشتیرانی، خرید هواپیما، رفع مشکلات شرکت ها و ورود سرمایه‌گذار اشاره کرد و گفت: مهمترین دستاورد برجام اثبات حقانیت جمهوری اسلامی در صحنه بین‌المللی بود و همین یک نکته باعث شده است که ما اکنون در موضعی قرار بگیریم که جز چند کشور محدود، دنیا از ما حمایت می‌کند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برجام نشان داد که ایران به تعهدات بین‌المللی خود پایبند است، این مهم یک موضع مثبت برای برجام است و باید تلاش کنیم که اروپا را قانع کنیم در این تعهد بماند و به اجرای آن کمک کند و اگر به هر دلیلی آن‌ها نیز بهانه‌جویی کردند، هر تصمیمی که مسئولان نظام با هم گرفتند را با قدرت و در کنار هم اجرا می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر