بازدید 6263

آغاز اکتشاف مخازن جدید گاز در لبنان علیرغم تهدید اسراییل

بر اساس گزارش های منتشر شده، دولت لبنان تصمیم دارد در دریای مدیترانه اقدام به اکتشاف مخازن جدید نفت و گاز کند. این در حالی است که تا کنون ‌رژیم صهیونیستی نسبت به این موضوع اظهار نظر نکرده اما پیش از آن دولت لبنان را در خصرص اقدام به اکتشاف نفت در نواحی مورد مناقشه تهدید کرده بود.
کد خبر: ۸۰۴۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 30 May 2018

آغاز اکتشاف مخازن جدید گاز در لبنان علیرغم تهدید اسراییلبر اساس گزارش های منتشر شده، دولت لبنان تصمیم دارد در دریای مدیترانه اقدام به اکتشاف مخازن جدید نفت و گاز کند. این در حالی است که تا کنون ‌رژیم صهیونیستی نسبت به این موضوع اظهار نظر نکرده اما پیش از آن دولت لبنان را در خصرص اقدام به اکتشاف نفت در نواحی مورد مناقشه تهدید کرده بود.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، به اذعان مقامات لبنانی از روز سه شنبه هفته جاری عملیات اکتشاف نفت در بلوک ۴ و ۹ دریای مدیترانه با همکاری کنسرسیومی متشکل از شرکت های توتال فرانسه، اینی ایتالیا و نوواتک روسیه آغاز شده است.

آغاز اکتشاف مخازن جدید گاز در لبنان علیرغم تهدید اسراییل

لازم به ذکر است که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ دولت لبنان مجوز جدیدی را به کنسرسیوم نامبرده برای اکتشاف مخازن جدید نفت و گاز در دریای مدیترانه اعطا و اعلام کرد که هدف از این همکاری مشترک کمک به اقتصاد لبنان برای غلبه بر مشکلات مربوط به کشف مخازن نفت و گاز در زیر دریا بوده است. این در حالی است که با انتشار این خبر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ممکن است لبنان ''هزینه ی کامل'' وقوع جنگی دیگر را بپردازد. همچنین، میشل عون رییس جمهور لبنان با رد اظهارات رژیم صهیونیستی در پاسخ به تهدیدات تاکید کرده بود که لبنان حق دارد '' از حاکمیت و تمامیت ارضی خود با هر وسیله ای محافظت کند''.

همچنین، رییس جمهور لبنان از آمریکا خواسته بود که ''نقش موثری'' را در اختلافات مربوط به مناطق دریایی ای که بر سر آن اختلاف وجود دارد ایفا کند. آمریکا در پاسخ پیشنهاد کرده بود که لبنان تنها ۶۵ درصد از حق بهره برداری از منابع نفت و گاز دریای مدیترانه را از آن خود کند. پس از دریافت این پیشنهاد، میشل عون اذعان کرد که حتی ''یک میلیمتر'' از حق اکتشاف در دریای مدیترانه را به رژٰیم صهیونیستی نخواهد داد.

در این رابطه، استدلال رییس جمهور لبنان این بود که بلوک های نفتی نامبرده در آب های تحت حاکمیت لبنان و مناطق اقتصادی انحصاری تحت حاکمیت این کشور قرار دارد. در پایان ذکر این نکته لازم است که اختلافات مرزی موجود بین لبنان و رژیم صهیونیستی در رابطه با ۳۰۰ مایل از مناطق آبی موجود در دریای مدیترانه بوده که دارای منابع قابل توجهی از گاز طبیعی و احتمالا نفت خام است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر