بازدید 2579

«جوزپه کونته»، بار دیگر مامور تشکیل کابینه دولت ایتالیا شد

رئیس‌جمهور ایتالیا بامداد روز جمعه بار دیگر «جوزپه کونته»، را به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور مامور تشکیل کابینه این کشور کردو
کد خبر: ۸۰۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۸ 01 June 2018

رئیس‌جمهور ایتالیا بامداد روز جمعه بار دیگر «جوزپه کونته»، را به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور مامور تشکیل کابینه این کشور کردو

به گزارش فارس، در حالی که در روزهای اخیر بحران سیاسی در ایتالیا تعیین نخست‌وزیر بالا گرفته است، حالا خبر رسیده که «جوزپه کونته» بار دیگر مامور تشکیل کابینه و دولت جدید این کشور شده است.

در ادامه بحران سیاسی در ایتالیا که حتی تهدید برخی احزاب سیاسی به استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را هم به دنبال داشته، حالا «جوزپه کونته» که یک بار مامور تشکیل کابینه شده بود، به عنوان نخست‌وزیر جدید اعلام شده است.

بنا بر تازه‌ترین خبرها، مراسم سوگند و تحلیف «جوزپه کونته» به عنوان نخست‌وزیر جدید ایتالیا عصور امروز جمعه برگزار خواهد شد.

این در حالی است که چندی قبل کونته به دلیل مخالفت «سرجیو ماتارلا» رئیس‌جمهور ایتالیا با یکی از اعضای پیشنهادی کابینه نتوانست کابینه تشکیل دهد و از نخست‌وزیر استعفا داده بود.

به دنبال مخالفت رئیس‌جمهور ایتالیا با یکی از اعضای کابینه پیشنهادی ایتالیا، دو حزب ایتالیایی رئیس‌جمهور این کشور را تهدید کردند که وی را استیضاح خواهند کرد.

2 حزب ایتالیایی که برای تشکیل دولت به توافق رسیده بودند در پی کناره‌گیری نخست‌وزیر پیشنهادی از تشکیل دولت، رئیس‌جمهور را مسئول وضع موجود اعلام کردند و از پارلمان خواستند تا او را استیضاح کنند.

این درخواست پس از آن مطرح شد که ماتارلا، فهرست موردنظر «جوزپه کنته» نخست‌وزیر پیشنهادی را رد کرد. در این فهرست به فردی به نام «پائولو ساوونا» برای تصدی وزارت اقتصاد اشاره شده بود که ماتارلا با دیدگاه‌های اقتصادی وی موافق نبود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل