بازدید 2351

جایگزین کمیسیون ماده احزاب در قانون احزاب پیش‌بینی شده است

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: در قانون جدید همه احزاب می‌توانند بدون مانع ثبت شوند و اصل را بر صحت گذارده‌‎ایم، مگر اینکه در جریان فعالیت‌ها احزاب تخلفی را انجام دهند.
کد خبر: ۸۰۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ 03 June 2018

قاسم میرزایی‌نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص اصلاح قانون احزاب، اظهار داشت: در هفته جاری آخرین جلسه را در چهارچوب اصلاح قانون احزاب با همه اقطاب احزاب، برگزار می‌کنیم. از دبیران کل احزاب خواسته‌ایم تا آخرین پیشنهادات خود در مورد قانون احزاب را به کارگروه کمیسیون شوراها ارائه کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بخش مجازات احزاب در صورت ارتکاب تخلف را در این هفته به پیش نویس طرح اصلاح قانون احزاب اضافه می‌کنیم و در هفته بعد که مجلس باز می‌شود در کمیسیون شوراها بررسی می‌شود.

وی افزود: پس از بررسی در کمیسیون و از آنجایی که فوریت ندارد، سعی می کنیم که این طرح را شور اولی به صحن بفرستیم.

میرزایی نیکو در تشریح جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات، اظهار داشت: کمیسیون ماده 10 احزاب در پیش نویس قانون احزاب حذف شده و کمیسیون ملی را به جای آن در نظر گرفته ایم که انتخابات و مسائل سیاسی را رقم می‌زند که می‌تواند یکی از شاخه‌های شورایعالی امنیت ملی باشد و ترکیبی شبیه به کمیسیون ماده 10 احزاب ندارد که باید حتما از دولت، مجلس و قوه‌قضائیه نماینده‌ای در این کمیسیون حضور داشته باشد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون جدید همه احزاب می‌توانند بدون مانع ثبت شوند و استعلام را از بین برده‌ایم و اصل را بر صحت گذارده‌‎ایم، مگر اینکه در جریان فعالیت‌ها احزاب تخلفی را انجام دهند و نتوانند فعالیت کنند، همانند شرکت‌ها که همه می‌توانند ثبت شرکت کنند ولی اگر تخلفی را انجام دهند، با محرومیت مواجه می‌‎شوند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس بیان کرد: نحوه جذب عضو و برپایی دفتر حزب، دقیق دیده شده و نقش احزاب در انتخابات نیز مورد پیش بینی قرار گرفته است

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل