۱۲ کشته در حمله ائتلاف آمریکایی به جنوب الحسکه

کشته و زخمی شدن ۱۴ غیر نظامی دیگر در جدیدترین جنایت ائتلاف آمریکایی در الحسکه و آتش سنگین ارتش سوریه بر سر تروریستها در حومه حماه از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.
کد خبر: ۸۰۷۷۶۱
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۶ 13 June 2018
|
1693 بازدید

کشته و زخمی شدن ۱۴ غیر نظامی دیگر در جدیدترین جنایت ائتلاف آمریکایی در الحسکه و آتش سنگین ارتش سوریه بر سر تروریستها در حومه حماه از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سانا گزارش داد: کمتر از ۲۴ ساعت پس از ارتکاب کشتار در روستای خویبیره در حومه جنوبی الحسکه از سوی ائتلاف بین المللی تحت سرکردگی آمریکا، امروز کشتار جدیدی در روستای تل الشایر از سوی این ائتلاف رقم خورد که بر اثر آن ۱۴ غیر نظامی کشته و زخمی شدند.

منابع سوری به سانا اعلام کردند: جنگنده های ائتلاف آمریکایی بامداد امروز منازل غیرنظامیان را در تل الشایر در حومه جنوبی الحسکه بمباران کردند که بر اثر آن ۱۲ غیرنظامی کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند. همگی از خانواده حسون پاشا هستند.

این درحالی است که روز گذشته جنگنده های ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا روستای خویبیره در جنوب شرق الشدادی را بمباران کرده بودند که بر اثر آن ۱۸ نفر از جمله زن و کودک کشته شده بودند.

شایان ذکر است که از زمان شکل گیری ائتلاف نامشروع و خارج از شورای امنیت تحت سرکردگی آمریکا در سال ۲۰۱۴، شمار زیادی از غیرنظامیان در حملات آن کشته و زخمی شده اند و بسیاری از زیر ساختهای سوریه در حومه دیرالزور، الحسکه و الرقه ویران شده اند.

از سوی دیگر بر اثر انفجار مین برجای مانده از تروریستها در حدفاصل روستاهای عین الدنانیر و عین حسین در حومه شمالی حمص یک کودک زخمی شد.

خبر دیگر اینکه ارتش سوریه مواضع گروههای تروریستی را در حومه شهر اللطامنه در حومه شمالی حماه زیر آتش قرار داد که بر اثر آن ادوات تروریستها منهدم شد و ۴ تروریست به هلاکت رسیدند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات