بازدید 8860
به بهانه حمایت از اسرائیل؛

آمریکا از شورای حقوق بشار سازمان ملل متحد خارج شد

پس از خروج آمریکای ترامپ از توافقات، معاهدات و سازمان های بین المللی همچون یونسکو، برجام، معاهده آب و هوایی پاریس، اکنون نوبت به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد رسیده است و واشنگتن در حمایت از اسرائیل، خروج خود از این شورا را اعلام کرد.
کد خبر: ۸۰۹۶۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۳ 20 June 2018

پس از خروج آمریکای ترامپ از توافقات، معاهدات و سازمان های بین المللی همچون یونسکو، برجام، معاهده آب و هوایی پاریس، اکنون نوبت به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد رسیده است و واشنگتن در حمایت از اسرائیل، خروج خود از این شورا را اعلام کرد.

به گزارش «تابناک»؛ «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا و «نیکی هیلی»، نماینده این کشور در سازمان ملل، بامداد چهارشنبه خروج این کشور از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را اعلام کردند.

پامپئو در شرایطی که کشورش به حمایت از جنایتکاران بین‌المللی و روی کار آوردن دیکتاتورهای مستبد در نقاط مختلف جهان متهم است و به تازگی با زندانی کردن مهاجران در قفس جنجالی تازه آفریده، مدعی شد که دولت ترامپ خود را به محافظت از «آزادی خدادادی تمامی انسان‌ها» متعهد می‌داند.

وی گفت: «دولت ترامپ متعهد به محافظت از شرافت و آزادی خدادادی تمامی انسان‌ها و ترویج آن است.» پامپئو اضافه کرد: «باید صادق باشیم. شورای حقوق بشر، مدافعی ضعیف برای حقوق بشر است.»

او با متهم کردن چین، کوبا و ونزوئلا به داشتن «سوابق وحشتناک» در زمینه حقوق بشر، به عضویت این کشورها در شورای حقوق بشر سازمان ملل انتقاد کرد.

پامپئو تصریح کرد: «شورای حقوق بشر در رسیدن به اهدافش ناکام مانده است. حکومت‌های مستبد با سوابق وحشتناک در زمینه حقوق بشر مانند چین، کوبا و ونزوئلا جزو اعضای این شورا هستند.»

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست این شورا گفت که شورای حقوق بشر سازمان ملل نیازمند تغییر واقعی است.

هیلی حدود دو هفته پیش در نشست دوره‌ای شورای حقوق بشر در ژنو سوئیس گفته بود که این نهاد باید گرایش ضد اسرائیلی خود را کنار بگذارد.

آمریکا از شورای حقوق بشار سازمان ملل متحد خارج شد

او اعلام کرد، دولت ترامپ نقش و مشارکت آمریکا در شورای یاد شده را دقیق بررسی کرده است.

او با انتشار مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن پست هم هشدار داده بود، شورای حقوق بشر به خاطر خودداری از محکومیت نقض فاحش حقوق بشر در ونزوئلا، کوبا و ایران اعتبار خود را از دست داده است.

او افزود: نمی‌توان پذیرفت که شورای حقوق بشر هنوز حتی یک مصوبه نیز علیه اقدامات دولت ونزوئلا صادر نکرده درحالی که از ماه مارس تا کنون، پنج قطعنامه مغرضانه علیه اسرائیل در این شورا به تصویب رسیده است. اگر قرار است این شورا اعتباری داشته باشد، لازم است یکسونگری خود علیه اسرائیل را کنار بگذارد.

شورای حقوق بشر که ۴۷ عضو دارد، هر سال یک بار نشست عمومی تشکیل می‌دهد و نشست کنونی تا ٢٣ ژوئن ادامه خواهد داشت؛ قرار است روز ١٩ ژوئن، وضعیت فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی مورد بررسی قرار گیرد. طبق مصوبات قبلی، شورای حقوق بشر ملزم است در تمامی نشست های خود اختلاف اسرائیل و فلسطینیان را مورد بررسی قرار دهد.

آمریکا از شورای حقوق بشار سازمان ملل متحد خارج شد

رعد الحسین، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اخیرا گفته بود: مردم فلسطین نیم قرن است که تحت اشغال نظامی زندگی می‌کنند. نتیجه ادامه اشغال، محکوم بودن مردم به تحمل رنج بیشتر است.

آمریکا و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، رابطه پر فراز و نشیبی داشته اند.

ایالات متحده در دوران ریاست‌جمهوری جورج بوش پسر، شورای حقوق بشر را تحریم کرد؛ به این دلیل که معتقد بود این نهاد کشورهایی با کارنامه ضعیف حقوق بشری را به عضویت می پذیرد.

دولت باراک اوباما در ماه می سال ۲۰۰۹ میلادی با تجدید نظر در موضع واشنگتن، به عضویت شورای حقوق بشر درآمد.

دولت ترامپ سال گذشته در اعتراض به آنچه «جانبداری ضداسرائیلی» خواند، از سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) خارج شد. اسرائیل هم کمی پس از اعلام تصمیم آمریکا، از یونسکو خارج شد.

بلافاصله پس از اعلام خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از این اقدام آمریکا استقبال کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۳
چه خر تو خریه توی امریکا
این اتفاقات نشانه افول قدرت امریکا است
امریکایی که یک زمانی تصمیم می گرفت و رویه را تغییر می داد، دیگر نمی تواند رویه را تغییر دهد
هر چند هنوز این قدر قدرت دارد که از توافقات خارج شود
شیطان بزرگ کم کم داره نقابش رو بر میداره....و این مکر الهیه
دیگر بطور رسمی بیجا میکند گیر حقوق بشری به دیگر کشورها دهد
آمریکا شاید بخواهد نقش هیتلر را بازی کند . هیتلر که گیاه خوار بود اینطوری کرد ترامپ که هم گوشتخوار است و هم از هیتلر بدتر .
فعلا کشور آمریکا را تعدادی دیوانه اداره میکنند ، بعید نیست همین روزها ترامپ و دار و دسته اش به بهانه های مختلفی آمریکا را از سایر سازمان ها و نهادهای بین المللی خارج کنند چون کارشان فقط باجگیری و زورگویی است .
حقوق بشر سازمان ملل
آمریکا ازشورای حقوق بشار(بشار اسد) سازمان ملل متحدخارج شد؟؟؟
دولت ترامپ متعهد به محافظت از شرافت و آزادی خدادادی تمامی انسان‌ها و ترویج آن است.
به این میگن نوکری ۶+۱ دونگ.
جناب ترامپ یه دستورالعملی برای شورای حقوق بشر بنویس تا علنا اون چه که تو می خوای باشن.
ظاهرا میگن دستور اخراج تمام آقازاده ایرانی را هم داده .
اینجاش خوبه
تابناک سلام
دقت ، دقت . غلط املایی متن های شمار خیلی زیاد هست. لطفا دقت کنید شاید هم تعمدا برای جلب توجه بیشتر مخاطب به غلط نوشته میشود که کار درستی نیست.
یاد کاغذپاره خواندن قطعنامه های سازمان ملل و امنیت توسط رئیس دولت قبل افتادم. فقط فرقش اینه که ما زور نداشتیم ولی ترامپ داره به همین راحتی
آنقدر که بجای به فکر مردم بودن به فکر حقوق بشار هستید که نوشتید از شورای حقوق بشار خارج شد!!!! واقعا براتون متاسفم که حقوق بشار از حقوق بازنشستگان بدبخت بیچاره که چند روزه حقوقشان به تعویق افتاده و نوبخت افزایش ها رو هم واریز نکرده براتون مهمتر و ارجح تر هست!
حقوق بشر نه بشار- تیتر را اصلاح کنید
این آمریکا حقوق بشری را هم حفظ کرده که بخواهد ازش خارج هم بشه.....
واقعا تعجب میکنم یه عده هنوز عاشق امریکا هستن!!! در کل از لحاظ روانی این مدل آدمها مشکل دارن چون علنن میبینن که کشوری مثل امریکا جز منافع خودش هیچ چیز دیگه رو نمیبینه و کارش ظلم در حق کل دنیاست!!!
کجایند اونایی که به ترامپ دلبسته اند؟!
اگر جه افرادی که خود را به خواب می زنند قابل بیدار شدن نیستند.
ترامپ به هیچ صراطی مسنقیم نیست . نه از کسی می ترسه و نه از کسی حرف شنوی داره . هرحزفی بزنه به اون عمل می کنه .
حقوق بشرروحقوق بشارنوشتيد/درضمن مدعيان حقوق بشرچه زودچهره خودرانمايان ساختند
به ما چه ؟؟؟؟؟
دلایل نیکی هیلی کاملا منطقی است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها