بازدید 17812
مرور روزنامه‌های امروز چهارشنبه سی ام خرداد؛

چرا مسئولان ایرانی استعفا نمی‌دهند؟ / واردکنندگان غیرقانونی خودرو‌های لوکس چه کسانی بوده اند؟ / نوبخت: حالا کو تا ١٤٠٠؟

تحدید ارز ۴۲۰۰ تومانی، بازتاب صید اطلاعاتی «سگو»، نقض اصل ۴۷ قانون اساسی، مهلت دانشجویان به وزیر علوم، ترامپ دنبال معامله است نه حقوق بشر، افزایش کشف موادمخدر در اطراف مدارس، جایگزین‌هایی برای طلای سیاه، راهکار فرانسوی‌ها برای ماندن در ایران، واکنش نوبخت به کمپین علی کریمی، توضیح دادگستری درباره پرونده محمد ثلاث، کاسبان قبل از تحریم!، دست کچ اپراتور‌ها و راز مقبولیت و اسرار محبوبیت فوتبال، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۸۰۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۳ 20 June 2018

تحدید ارز ۴۲۰۰ تومانی، بازتاب صید اطلاعاتی «سگو»، نقض اصل ۴۷ قانون اساسی، مهلت دانشجویان به وزیر علوم، ترامپ دنبال معامله است نه حقوق بشر، افزایش کشف موادمخدر در اطراف مدارس، جایگزین‌هایی برای طلای سیاه، راهکار فرانسوی‌ها برای ماندن در ایران، واکنش نوبخت به کمپین علی کریمی، توضیح دادگستری درباره پرونده محمد ثلاث، کاسبان قبل از تحریم!، دست کچ اپراتور‌ها و راز مقبولیت و اسرار محبوبیت فوتبال، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز چهارشنبه سی ام خردادماه در حالی چاپ و منتشر شدند که انتشار ابعادی از جاسوسی وزیر سابق این رژیم برای ایران، واردات غیرقانونی خورو‌های لوکس، اتخاذ سیاست جدید ارزی دولت و مسابقه امشب ایران در برابر اسپانیا از مواردی است که در صفحات نخست آن‌ها برجسته شده است.

روزنامه شرق تیتر نخست امروز خود با عنوان تحدید ارز ۴۲۰۰ تومانی را از گزارش خود پیرامون همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی انتخاب کرد و از سه نرخی شدن ارز خبر داد. این روزنامه در سرمقاله امروزش با تیتر حفره‌های گران‌قیمت فساد به انتقاد از روند واردات غیرقانونی از گمرک پرداخته است.

روزنامه کیهان عنوان گره مشکلات کور نیست، اگر ۳ قوه تماشاچی نباشند را تیتر یک کرده و در گزارشی یازده راهکار به قوای سه‌گانه را پیشنهاد داده است. این روزنامه همچنین گزارشی دیگر با عنوان واردات غیرقانونی ۶ هزار خودروی لوکس نتیجه آتش نزدن کالای قاچاق منتشر کرده است.

روزنامه خراسان تیتر یک امروزش را «بازتاب صید اطلاعاتی سگو» انتخاب کرد و طی آن از بازتاب انتشار ابعادی از جاسوسی وزیر سابق این رژیم برای ایران نوشت. این روزنامه همچنین در گزارشی با عنوان موضع مشترک دولت، سپاه و اصلاح طلبان در برابر نسخه پیچی مذاکره با ترامپ دیدگاه‌های گروه‌های مختلف نسبت به آنچه نسخه پیچی مذاکره با ترامپ گفته شده را منتشر کرده است.

روزنامه همدلی نیز صفحه نخست امروز خود را فوتبالی بست و با چاپ تصویری از تمرین بازیکنان تیم ملی ایران در روسیه عنوان حمله یوز‌ها به ماتادور‌ها را تیتر یک امروزش کرد.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشر شده در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

چرا مسئولان ایرانی استعفا نمی‌دهند؟
هرمز شریفیان در سرمقاله امروز همدلی با عنوان استعفای خوب اعلام استعفای یکی از نمایندگان مجلس را موضوع قرار داد و نوشت: بالاخره چشم سیاسیون و به‌طور اخص و فعالان عرصه سیاسی ایران به طور اعم و پس از چند دهه به جمال یک مسئول روشن شد که وقتی دید نمی‌تواند به وظایف خود بپردازد و البته برای پرداختن به آن‌ها موانع زیادی نیز پیش رو دارد، شجاعانه استعفا داد تا بلکه بتواند در حوزه‌ای دیگر برای مردم و کشور مثمرثمر باشد.
باید دست «محمدجواد فتحی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون امید و کمیسیون قضایی را به گرمی فشرد، چرا که این رسم خجسته یعنی استعفا را پس از سال‌ها گذشتن از دوران «مهندس موسوی» غبارزدایی کرد تا به برخی مسئولان یادآوری کند که چسبیدن به صندلی‌ها تاریخ انقضا دارد و نفس‌های سالم گاهی پیش از منقضی شدن، می‌توانند خود را برکنار کنند.
عناوین اخبار روزنامه همدلی در روز چهارشنبه ۳۰ خرداد :
البته این رویه مبارک، پارسال و از سوی «احمد جنتی»، دبیر شورای نگهبان و عضو مجلس خبرگان رهبری نیز دیده شد، آنجایی که او هنگامی که دید نمی‌تواند خطیب نماز جمعه تهران باشد، طی نامه‌ای از رهبری خواست این مهم را به دیگری بسپارد.
رسم استعفا در تمام دنیا، رسمی طبیعی و البته در مواردی پسندیده است. مصداق پسندیدگی این رفتار استعفای «فتحی» است که وقتی می‌بیند نمی‌تواند وظایف خود در قبال موکلانش را به‌طور موثر انجام دهد، از سمت خود استعفا می‌دهد. نکته مثبت کار محمدجواد فتحی در انتخابی بودن سمت اوست، به این معنا که با رای مستقیم مردم راهی مجلس شده و سمت انتصابی ندارد.
صاحبان میز و صندلی‌های انتصابی باید بیش از مسئولان انتخابی به این موضوع توجه کنند، چرا که شانیت کمتری نسبت به آنان دارند و طبیعی است که وزرا باید بیش از وکلای مجلس به این روند توجه کنند، زیرا به دلیل داشتن پست‌های انتصابی، شانیت کمتری نسبت به نمایندگان مجلس دارند.


اما مصداق دیگری که در استعفا وجود دارد و برعکس مورد نخست، پسندیده نیست، آنجایی است که مسئولی به دلیل یک خطای آشکار سهوی یا عمدی و به دلیل شرمساری یا رفتن آبرویش مجبور به استعفا می‌شود. برای مثال چندی پیش و در یکی از کشور‌های اسکاندیناوی، وزیری به دلیل استفاده شخصی از اینترنت دولتی و برملا شدن این سوءاستفاده و در اثر شرمساری از سمت خود استعفا داد. اما مورد دیگری که در مصادیق استعفا وجود دارد آنجایی است که مسئولی به دلیل عمل یا اعمال خلاف قانون و بر ملا شدن و رسوایی حاصل از آن و با فشار رسانه‌ها و افکار عمومی و در نهایت خفت مجبور به استعفا می‌شود و نمونه بارز آن در سال‌های اخیر، «سیلویو برلوسکونی» نخست‌وزیر ایتالیا بود که به دلیل رسوایی‌های مالی و اخلاقی مجبور به استعفا شد.
یا بیل کلینتون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا (۱۹۹۲ ـ. ۲۰۰۰) هرچند به دلیل رسوایی اخلاقی مجبور به استعفا نشد، اما پیامد‌های این رسوایی در افکار عمومی سبب شد تا حزب دموکرات تا دو دوره نتواند این رسوایی را پاک کند و کاخ سفید را برای ۸ سال و کنگره را برای چند سال به رقیب واگذار کند.
در ایران، اما کمتر مسئولی دیده می‌شود که تمایلی به استعفا داشته باشد. مدیران در ایران آن‌چنان به میز و صندلی‌های خود دلبسته می‌شوند که حتی اگر اعمال خلاف قانونشان برملا شود یا از مصونیتی آهنین بهره می‌برند یا برای توجیه رفتار خلاف قانون خود به دروغگویی و توجیه روی می‌آورند که نمونه‌های بسیاری از این رفتار‌ها حدفاصل سال‌ها ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ و به وفور به چشم خورده است.
شاید یک دلیل اینکه مسئولان اجرایی در ایران تن به استعفا یا «خودبرکناری» نمی‌دهند، ضعف ما اهالی رسانه و مطبوعات باشد که با فشار همه‌جانبه به مرکز کانون فساد سعی در برملا کردن آنچه که می‌توان آن را بی‌قانونی و بی‌عدالتی نامید، نمی‌کنیم.
هرچند نمونه‌هایی مانند برملا شدن «پرونده املاک شهرداری» توسط «یاشار سلطانی»، افکار عمومی را نسبت به روند بی‌قانونی و فساد آگاه کرد و هرچند که سلطانی تاوان این روشنگری را پرداخت و هنوز پرداخت می‌کند، اما رویارویی با چنین فساد گسترده‌ای که «امیر خجسته» نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی طی چند روز گذشته به آن اشاره کرده، نیاز به عزمی همگانی درحوزه رسانه‌ای کشور دارد.
این نیاز در آنجا بیشتر احساس می‌شود که مسئولی از انواع و اقسام خلل‌های قانونی و رانتی برای سوءاستفاده‌های شخصی استفاده می‌کند و وظیفه رسانه‌هاست تا افکار عمومی را از چند و، چون آنچه رخداد‌ها آگاه کنند.
البته موارد نقضی هم در این راستا وجود دارد که نمونه آن تحویل ملک ۱۰ هزار متری در لواسان به «سیدحسن فیروزآبادی»، رئیس پیشین ستاد کل نیرو‌های مسلح بود و با رسانه‌ای شدن آن و اسنادی که او در اختیار رسانه‌ها گذاشت، منجر به شفاف‌سازی در این مورد شد.

واردکنندگان غیرقانونی خودرو‌های لوکس چه کسانی بوده اند؟
کامبیز نوروزی حقوقدان و روزنامه نگار در سرمقاله امروز شرق با موضوع قرار دادن ماجرای واردات غیر قانونی خودرو‌های لوکسی که برخی مدعی شده اند از طریق هک سایت وزارت صنعت اتفاق افتاده نوشت: خودرو‌ها زمانی ثبت سفارش شده‌اند که اصلا ثبت سفارش برای آن‌ها ممنوع بوده است و کسی نمی‌توانسته برای ثبت سفارش در سایت اقدام کند. چه گفته رئیس سازمان بازرسی کل کشور درست باشد و چه ادعای روابط‌عمومی وزارتخانه، در هر دو حال بیش از شش هزار دستگاه خودروی گران‌قیمت که احتمالا ارزش ریالی آن‌ها در بازار ایران باید چیزی نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان باشد، به طور غیرقانونی وارد شده‌اند.
چرا مسئولان ایرانی استعفا نمی‌دهند؟ / واردکنندگان غیرقانونی خودرو‌های لوکس چه کسانی بوده اند؟ / نوبخت: حالا کو تا ١٤٠٠؟
وزارتخانه مدعی است از این تعداد فقط هزارو ۹۰۰ دستگاه وارد شده و الباقی در گمرک مانده‌اند؛ اما بازرسی کل کشور می‌گوید پنج هزار دستگاه خودرو به این شکل وارد شده که فقط چهار هزار دستگاه آن در گمرک مانده و بقیه ترخیص شده‌اند. اگرچه بین اطلاعات سازمان بازرسی کل کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت از نظر اعداد و شیوه متقلبانه‌ای که برای این حجم عظیم از واردات غیرقانونی به‌کار‌رفته اختلاف وجود دارد؛ اما در یک چیز اختلافی نیست و آن این است که فسادی عظیم و گسترده رخ داده است و در این فساد عده‌ای نامعلوم از وارد‌کنندگان و بخش‌هایی از ساخت بوروکراتیک کشور سهیم بوده‌اند. علاوه‌بر‌این درحالی‌که از ماه‌ها پیش موضوع برای مسئولان مشخص بوده، آن‌قدر به سکوت ادامه داده‌اند که هم‌اینک خیلی از این اتومبیل‌های گران‌قیمت لوکس در بازار خودرو در حال معامله‌اند. این یعنی اوج فاجعه. فساد از این روشن‌تر چیست؟ این شیوه واردات غیرقانونی که می‌توان بر آن به دلیل رعایت‌نکردن مقررات نام قاچاق گذاشت، چیزی نیست که روی بار شتر از بیابان‌ها عبور کرده باشد یا در جاسازی مسافران وارد شده باشد یا از اسکله‌های غیرقانونی که کسی را یارای نظارت بر آن‌ها نیست، وارد شده باشد. فرایند ثبت سفارش واردات خودرو، آن هم در زمانی که ثبت سفارش ممنوع بوده، چیزی نیست که در یک اتاق تاریک پنهان بماند و فقط یکی، دو نفر از آن باخبر بشوند. برخلاف دیگر موارد متداول واردات غیرقانونی، این مورد از داخل راهرو‌های ساخت بوروکراتیک کشور نیز عبور کرده است. چه سایت هک شده باشد و چه هر روش متقلبانه دیگری برای ثبت سفارش این واردات در زمانی که ثبت سفارش آن‌ها ممنوع بوده، به کار رفته باشد، چگونه است که کسی باخبر نشده است؟ چگونه است که بعد از اینکه مطلع شده‌اند، موضوع به سکوت برگزار شده است؟ سرنوشت آن تعداد خودرو که هنوز در گمرک مانده‌اند، چه می‌شود و آیا می‌گذارند آن‌ها هم از گمرک کشور عبور کنند؟ واردکنندگان این خودرو‌ها چه کسانی بوده‌اند؟ غیر از واردکنندگان، چه کسانی در موضوع دخالت داشته‌اند؟


بین آمار‌های سازمان بازرسی کل کشور و وزارت صنعت و معدن و تجارت آمار‌های درست و دقیق کدام‌اند؟ آیا قرار است با پنهان‌کاری و خودداری از انتشار اطلاعات این موضوع نیز مثل خیلی چیز‌های دیگر به فراموشی سپرده شود؟ بر پایه نظریه‌های جرم‌شناسی، مشخصات فرایند این واقعه حکایت از این دارد که احتمالا ثبت سفارش این تعداد خودرو با چنین مبالغی، نمی‌تواند تخلفی فردی و تصادفی باشد و محتمل است یک اقدام سازمان‌یافته و برنامه‌ریزی‌شده باشد. بی‌شک افراد عادی نمی‌توانند به سادگی در مقیاس چنین مبالغی مبادرت به چنین تخلفاتی کنند. حفره‌ای که از آن شش هزارو ۴۸۱ خودرو به طور غیرقانونی وارد کشور می‌شود، یکی از آن حفره‌هاست که شیره اقتصاد کشور را می‌مکد. اگر مبارزه با فساد فقط یک شعار نیست، اگر مبارزه با فساد فقط یک تبلیغ نیست و اگر اراده‌ای برای مبارزه با فساد وجود دارد، از این نمونه مهم و بسیار خطرناک نباید به‌سادگی عبور کرد. با توجه به اینکه اطلاعات کامل مربوط به این موضوع رسما در اسناد و مدارک اداری وزارتخانه مسئول وجود دارد، بهترین کار این است که دولت رأسا، بدون هر مجامله و البته با ملاحظه حقوق قانونی اشخاص گزارشی دقیق و کامل از تمام سیر این ماجرا تهیه و منتشر کند و با جدیت تمام همه کسانی را که در آن دخالت یا تقصیر داشته‌اند، تحت پیگرد قانونی قرار دهد. مبارزه با فساد بدون گردش آزاد اطلاعات و بدون مسدودکردن حفره‌های مفسده‌ساز که فقط منحصر به قوه مجریه نیست، راه به جایی نخواهد برد. حفره‌هایی که قبل‌تر‌ها روزنه‌هایی بیش نبودند و اگر چرخ بر همین روال بگردد، به‌تدریج به تونل تبدیل می‌شوند.

نوبخت: حالا کو تا ١٤٠٠؟
اعتماد در بخشی از گزارش امروز خود که درباره سؤالات مطرح شده خود از محمدباقر نوبخت تنظیم کرده نوشت: «آقای سخنگو، به نظر شما آیا نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ١٤٠٠ نیز وعده رفع حصر خواهد داد؟» این سؤال ما از محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست خبری روز گذشته بود که با پاسخ جالب نوبخت همراه شد. سخنگوی دولت گفت: «حالا کو تا ١٤٠٠؟ امروز ١٣٩٧ است. نمی‌دانم شما چطور این سوال به ذهن‌تان رسید؟ اصلا در فضای موجود «سکوت»، بفرمایید «خطاب به خبرنگار بعدی». اما سخنگوی دولت ظاهرا متوجه مفهوم سوال نشد که اگر این اتفاق افتاده بود شاید در پاسخ خود تجدید نظر می‌کرد. مفهوم سوال این بود رفع حصر یکی از وعده‌های انتخاباتی روحانی از سال ٩٢ تاکنون بوده است، اما اقدام مناسبی در این راستا انجام نشده و احتمال می‌رود این وعده به شکلی موروثی به کاندیدای بعدی ریاست‌جمهوری منتقل شود. نوبخت در حالی با چشمانی ریز شده و لحنی متعجب گفت: «کو تا ١٤٠٠؟» که در نشست خبری ٣ اردیبهشت امسال وعده دیگری داده بود. نوبخت در آن نشست خبری با اشاره به نزدیک بودن رفع حصر گفت: «ما در شرایطی هستیم که همه باید در کنار هم باشیم و اینکه از شایستگی برخی از شخصیت‌های نظام بنا به دلایلی نتوانیم استفاده کنیم خوب نیست.
عناوین اخبار روزنامه اعتماد در روز چهارشنبه ۳۰ خرداد :
امروز با توجه به شرایط باید کنار هم باشیم و دولت از رفع حصر حمایت می‌کند. موضع آقای رئیس‌جمهور را می‌بینم و‌ای کاش بخشی از جامعه می‌دانست ما با رفع حصر شاهد برخورداری کشور از فرزندانش باشیم، رفع حصر نزدیک است.» در زبان فارسی ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گوید: «به عمل کار برآید» و مصرع دوم به طنز «سخنرانی» نیست تبدیل شده است. این ضرب المثل برای حال و روز این روز‌های دولت درباره وعده رفع حصر صدق می‌کند. نوبخت می‌گوید موضع رییس‌جمهور در برابر رفع حصر را می‌بیند. حال سوال اینجاست که مگر مردم موضع رییس‌جمهور را نمی‌بینند؟ حسن روحانی بار‌ها و بار‌ها در دوران رقابت‌های انتخاباتی موضع خود را مطرح کرده و هواداران و مخالفان نیز این موضع را هم دیده و هم شنیده‌اند. حال سوال این است که چه اقداماتی برای عمل به این وعده انجام شده است؟


اگر اقدامی انجام شده چرا اطلاع‌رسانی نمی‌شود؟ چه موانعی بر سر راه رسانه‌ای کردن اقدامات وجود دارد؟ رییس‌جمهور باید در این باره به صورت شفاف با مردم صحبت کرده و توضیح دهد.
بهمن ماه سال گذشته بود که شنیده می‌شد رفع حصر در اختیار شورای عالی امنیت ملی قرار گرفته است. شورایی که ریاست آن بر عهده حسن روحانی، رئیس دولت دوازدهم است که رفع حصر یکی از مهم‌ترین وعده‌های انتخاباتی او بود. وعده‌ای که توانست شوری دوباره به فضای غبارآلود سیاسی کشور بازگرداند. از بهمن ماه تا امروز نزدیک به ٤ ماه می‌گذرد، اما هیچ اقدام قابل توجهی در راستای رفع حصر صورت نگرفته است. همین مهم سبب شده است تا گمانه زنی‌هایی منفی در این باره شکل بگیرد که ممکن است وعده رفع حصر به رئیس‌جمهور بعدی به ارث برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۴۰
در کشورهايي که مسولين استعفا مي دهند به اين دليل که مي دانند قطعا اخراج مي شوند لذا زودتر و محترمانه استعفا مي دهند ولي در ايران نه تنها اخراج نمي شوند بلکه شديدا حمايت هم مي شوند لذا لزومي به استعفا نمي بينند
استعفا نمی دهند چون مسوول و پاسخگو نیستند،
چند سال پیش جهت کار در یک شرکت پخش کالا اقدام به خرید یک دستگاه کامیونت از طریق یک شرکت لیزینگ نمودم از نمایندگی اطلاع دادند خودرو شما آماده تحویل است اما امکان شماره گذاری ندارد علت آنرا نداشتن مجوز شرکت لیزینگ از سوی بانک‌ مرکزی عنوان کردند خوب دقت کنید ! پیش پرداخت واریز شده وام لیزینگ اخذ وبه حساب فروشنده واریز شده خودرو در عمل تحویل خریدار شده اما راهور پلاک نمی‌دهد شروع دوندگی به مدت چند ماه نتیجه شرکت لیزینگ این مجوز ما از سال ۱۳۵۲ راهور ما ماموریم دفتر مردمی استانداری به ارگانهای ذیربط جهت حل مشکل نامبرده مساعدت فرمایید بالاخره ؟ آن شرکت لیزینگ حتی برای ۱ دقیقه تعطیل نشد قبل وبعد از این به اصطلاح شکایت با اخذ سودهای کذای از من و امثال من مشغول می‌باشد ربط این مسأله به موضوع خودروهای خارجی نصف شب ثبت نام شده ؟ پلاک .!برای دعوای لیزینگ وبانک که هیچ ربطی به من خریدار نداشت در آخر هم اصلا دعوای نبود پلاک گرو گرفته شد و باعث مشکلات وخسارت برای جمع کثیری از مردم شد اما اینجا سایت حک شد !!!!!و خودرو وارد شد !!!!وفروخته شد !!!وپلاک شده بنا براین کاری نمیشود کرد به خدا قسم باید به حال خودمون خون گریه کنیم از این همه بیداد.
بنظر میاد مافیای فساد انچنان گسترده شده که کسی یارای مقابله با ان را در این کشور ندارد
بابا! ما گشنه ایم! ما هر سه ماه هم نمی تونیم برای زن و بچه مون یک کیلو گوشت بخریم، به ما می گین تحریم هستیم پول نیست، اما 10هزار میلیارد تومن پون برای اختلاس هست؟ یاصاحب الزمان(عج)! ما شیعه شما هستیم، به فریاد ما برس
بالاخره آقامون میاد. الهم عجل لولیک الفرج.
چرا بعضی ها فکر میکنند مملکت ارث پدریشان است و کاری را دوست دارند انجام میدهند.
متاسفانه ضربه ای که نظام از خودی ها خورده به مراتب سنگینتر از خارجیهاست.

میز را طعمه مکن‌ ای که امیدی ست به تو
آن سوی میزِ تو چشمان شهیدی ست به تو

گره ار وا نکنی خود گره کار مباش
برنمی‌داری اگر بار کسی، بار مباش

ای نشسته صف اول! به عدالت برخیز
مانده بر شانه تو بار امانت برخیز

همتت قطع ید دانه دُرشتان باشد
وای اگر دزدی از این قافله آسان باشد

صف اول، صف خدمت، صف مردم‌داری
یک نفر نیست مخاطب، همه هستند آری

گر به یک نقد رود صبر و قرارت از دست
صف اول منشین، بین جماعت جا هست!
نه بازنشتگي و نه اسعفا در ايران معني نداره در وزارت نيرو با پنجاه سال سابقه كار بازنشسته نمي شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
از اول معلوم بود تصمیم ارز 4200 یک تصمیم مشکوک و رانتی است برای ژن خوبهای واردکننده
پنج هزار دستگاه خودرو به این شکل وارد شده که فقط چهار هزار دستگاه آن در گمرک مانده و بقیه ترخیص شده‌اند

خبر رو چرا اشتباه میگی تابناک 4 هزار دستگاه ترخیص شده و هزار تا در گمرک مانده
مسئولان ایرانی یک شعار دارند: زگهواره تا گور باید خدمت کرد، بنابر این به هر قیمتی حاضر به کناره گیری نیستند! آقا ما راضی به زحمت شما نیستیم!
کاش به ما هم بیست متر باغ مخروبه تو لوسون بدون اطاق و در و پیکر بدن ؟تا آخر عمر ممنون میشیم
چرا استعفا
نمیدهند ؟
چون برای خدا کار میکنند
پس همیشه همیشه باید در راس امور باشن
مسئولین به فکر مردم
چون استعفا هزینه روحی روانی و مادی داره مسئولین بیشتر مسامحه میکنند تا مستعفی باشن
بعدشم انوقت کی بجای مسولین فکر کن و عمل نکن
خواهشا دیگه دغدغه استعفا را به دیگر دغدغه هامون اضافه نکنید
انوقت یه حباب به حباب های دیگمون اضافه میش
استعفا را تعریف کنید؟
مصداق کو تا 1400.مصداق جمله کووو تا قیامت
جناب روحانی مرد مردانه استعفا بده.
مملکت گل و بلبل هستیم ما
☺☺☺
عذر خواهی و استعفا دردی از مردم دوا می کند؟ وضعیت بازار از کنترل آقایان خارج شده که طبیعی است. دولت تاجر خوبی نیست و بلد هم نیست چه جوری کنترل کند. همه چیز که دستوری و با بگیر و ببند شدنی نیست. قیمت همه چیز افزایش داشته است. سال 1396 گفتند افزایش نداریم. چی شد آن وعده و وعیدها؟ مشکل اصلی فیلترینگ سایت ها است و ممانعت از گردش صحیح اطلاعات. . 11 میلیارد توسعه حرم شاهچراغ (ع) را مدرسه بسازید و بیمارستان های فعلی را تجهیز کنید.
دیدین اسم واردکنندگان خودرو رو نگفتید
چون بر خی هنوز تمامی وابستگانشان را بطور کامل در آینده بی نیاز نکرده اند .
حتما خودروهای لوکس را کولبرها روی کولشان وارد میکردن که دولت معبرها را بست!!!
چرا مسئولان ایرانی استعفا نمی‌دهند؟چونکه حقوق نجومی دریافت کرده و فرزندان آنها در مجموعه ژن های خوب قرار گرفته...منافع دریافت کرده و جزواقشار مرفه بی درد هستند میان نشست خبری میگن مشکلات اقتصادی نیست بلکه جنگ روانی در بازارهست...سواره از پیاده خبر نداره...
درشهرما مردی بود که سورنا (ازالات موسیقی)می زدبعد پیرشد و دیگر نفسش برای زدن سورنا کم می آمد رفت و توبه کرد.مردم هم می گفتند توبه لازم نیست اگر توانش را داری بزن!!!استعفای برخی از یکی از دها شغلش مارا بیاد این خاطره می اندازد.دمت گرم تابناک.
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
اولا سرنا صحیح است و سورنا اسم یکی از سرداران قدیم ایران است ثانیا معنای برخی از یکی از دها شغلش چیه
وزیر شهرسازی باید استعفا دهد.
روی کره ی زمین فقط مسئولان کشور ما هستند که صددرصد بخاطر رضایت خدا بر سر کار میایند و مادیات اصلا و ابدا برایشان اهمیت ندارد . وقتی چنین است استعفا معنی ندارد !
مسولان عاشق خدمت اند نه قدرت و پول بخاطر این کنار نمی رن ماشینهای لوکس را کارگران معدن و معلمهای حق التدریسی وارد می کنند و برای گمراه کردن مردم رفتن دنبال این کار معدن ومعلمی
واقعا داریم زیر فشار گرانی ها نابود میشیم و مضطربیم اینجوری پیش بره باید آرزوی مرگ کنیم خیلی دردناکه سالها کار کنیم نتونیم یک خانه بخریم وهرروز گرانتر میشه خسته شدیم بخدا درد داریم درد
وقتی اوباما به عنوان قوی ترین مرد جهان 15000 دلار حقوق میگرفت و مسئولین ایران 30000 دلار دیگه مشخصه چرا دل نمیکنن.
واقعا این همه از هم گسیختگی نظام اداری چیست؟
چون اگرمسئولي دلسوزنباشي سفره مسئوليت درايران چراگاه پرآب وعلفي است
تمام بدبختی مملکتی به عدم پاسخگویی مسئولین برمیگرده.
چرا مسئولان ایرانی استعفا نمی‌دهند؟ / واردکنندگان غیرقانونی خودرو‌های لوکس چه کسانی بوده اند؟ / نوبخت: حالا کو تا ١٤٠٠؟ مگه اینجا ژاپن که میزان خدمت باشد ...
چرا استعفا بدهند تقاضای بازنشستگی می کند پس از بازنشسته شدن و گرفتن پاداش نجومی مجددا بکار دعوت میشوند
داستان استعفا برای کشورهایی ست که افرادش برای رضای خدا و تکلیف الهی قبول پست و مسئولیت نمی کنند تعریف شده است . خدایش اگر اعتقاد به روز واپسین در مسئولین بود حاضر بودند قبول مسئولیت کنند. اللهم عجل لولیک الفرج
ما عاشقان خدمتیم نه شیفتگان رخصت!
پس عدالت کجاست ؟
باسلام .چرا استعفا بدهند حقوق نجومی خانه ویلا ژن خوب سفر تفریحی
میخام بگم وای بر وارد کنندگان اون خودورها و حامیان انها و کسانیکه میدانند و برخوردئ نمیکنند و جلوی فساد نمیگیرند ..الهم العن کل اختلاس گران و رانت خواران ..
محض رضای خدا. محض رضا دل این مردم. یکی از این دلالان اقتصادی که خون مردم رو توی شیشه می کنند رو بگیرید و محاکمه کنید. واقعا مردم خسته اند. این وضع نمی تونه به این شکل ادامه پیدا کنه. نظام ارباب و رعیتی برگشته. یک عده پول رو پول می گذارند و اقتصاد رو طوری تعریف می کنند که مثل آهن ربا پول ملت رو از کیف پولشون بکشن بیرون. شب می خوابی صبح پا می شی پولت نصف شده. یعنی اگر خونه و ماشین نداشته باشی که اکثرا ندارن. یک دفعه از روی خط فقر می ری زیر خط فقر. قدرت خرید رو هم که دیگه هیچ.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل