بازدید 4973
مرادی رکوردهای وزنه برداری جهان را شکست

رکورد وزنه‌برداری جهان در لیگ برتر ایران شکسته شد

«سهراب مرادی» قهرمان جهان و المپیک، در رقابت های دسته 94 کیلوگرم هفته نخست لیگ وزنه برداری سه رکورد جهان را به طور غیررسمی شکست و «کیانوش رستمی» در نخستین حضور خود در این وزن راه به جایی نبرد.
کد خبر: ۸۱۱۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹ 26 June 2018

«سهراب مرادی» قهرمان جهان و المپیک، در رقابت های دسته 94 کیلوگرم هفته نخست لیگ وزنه برداری سه رکورد جهان را به طور غیررسمی شکست و «کیانوش رستمی» در نخستین حضور خود در این وزن راه به جایی نبرد.

به گزارش تابناک ورزشی، لیگ وزنه برداری رده های سنی جوانان و بزرگسالان در سال 97 به طور همزمان روزهای 4 تا 6 تیر به میزبانی تالار وزنه برداری ورزشگاه آزادی تهران در حال برگزاری است.


هفته نخست لیگ وزنه برداری در حالی از اهمیت خاصی برای باشگاه ها برخوردار است که عملکرد 12 ملی پوش ایران برای شناخت ترکیب نهایی جهت حضور در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا نیز مورد توجه کادر فنی قرار خواهد گرفت.
مرادی در پیکارهای جهانی سال 2017 آناهیم آمریکا در حرکت دو ضرب 233 کیلوگرم و مجموع 417 کیلوگرم رکوردار جهان است. وی در هفته نخست لیگ برای تیم بیمه رازی و رکوردگیری تیم ملی به روی تخته رفت و همه رکوردهای این دسته را در کنار هماورد جدیدش در این وزن یعنی رستمی به صورت غیررسمی فرو ریخت.


مرادی در حرکت یک ضرب با بلند کردن وزنه 199 کیلوگرم رکورد جهان را دو کیلوگرم جابجا کرد.
رکوردار این حرکت «آکاکیوس» آلمانی است که از سال 1999 تاکنون شکسته نشده است.
قهرمان جهان و المپیک در حرکت دو ضرب نیز وزنه 240 کیلوگرم را بالای سر برد و مجموع 430 کیلوگرم را به ثبت رساند.
وی هفت کیلوگرم حرکت دو ضرب جهان و 13 کیلوگرم رکورد مجموع جهان در این دسته را که متعلق به خودش است را به صورت غیررسمی جابجا کرد.


رستمی که طلا و نقره بازی های المپیک و دو طلا و یک نقره پیکارهای جهانی را در دسته 85 کیلوگرم در کارنامه دارد، بعد از حذف از رقابت های جهانی سال 2017 آمریکا تصمیم گرفته است در دسته 94 کیلوگرم وزنه بزند.
او در یک ضرب 180 کیلوگرم را ثبت کرد، اما دو مرتبه 185کیلوگرم را انداخت.
در دوضرب هم وزنه های 225 و دو مرتبه 277 کیلوگرم را انداخت. او سپس با ناراحتی سالن را ترک کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار