بازدید 16191

ابهامات فراوان در فهرست شرکت های خودرویی دریافت کننده ارز رسمی: شرکت های وارد کننده، خودرویی برای فروش ندارند!

در ادامه انتشار فهرست دریافت کنندگان ارز رسمی، بانک مرکزی فهرست واردکنندگان خودرویی دریافت کننده ارز دولتی را منتشر کرد. این فهرست نشان می دهد، 21 شرکت خودرویی بیش از 120 میلیون یورو ارز دولتی از بانک مرکزی و سامانه نیما جهت واردات خودرو دریافت نموده اند. در این فهرست نیز به مانند فهرست قبلی اعلام شده ابهامات فراوانی وجود دارد.
کد خبر: ۸۱۳۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶ 04 July 2018

ابهامات فراوان در فهرست شرکت های خودرویی دریافت کننده ارز رسمیدر ادامه انتشار فهرست دریافت کنندگان ارز رسمی، بانک مرکزی فهرست واردکنندگان خودرویی دریافت کننده ارز دولتی را منتشر کرد. این فهرست نشان می دهد، 21 شرکت خودرویی بیش از 120 میلیون یورو ارز دولتی از بانک مرکزی و سامانه نیما جهت واردات خودرو دریافت نموده اند. در این فهرست نیز به مانند فهرست قبلی اعلام شده ابهامات فراوانی وجود دارد.

به گزارش تابناک اقتصادی، بانک مرکزی دومین فهرست دریافت کنندگان ارز رسمی را که مربوط به واردکنندگان خودرویی است در دوازدهم تیر ماه 1397 منتشر کرد. این فهرست نشان می دهد در مجموع 21 شرکت خودرویی بیش از 120 میلیون یورو ارز دولتی از بانک مرکزی و سامانه نیما جهت واردات خودرو دریافت کرده اند.

انتشار این فهرست نیز باعث ایجاد ابهامات فراوانی شده که در ادامه به بررسی این ابهامات خواهیم پرداخت.

در ابتدای این فهرست نام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به چشم می خورد که برای واردات خودرو، مبلغ 18 میلیون و 534 هزار و 225 یورو ارز رسمی از بانک مرکزی دریافت کرده است. در شرح تعرفه آمده است، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این مبلغ را برای واردات خودروهایی با حجم موتور 1501 تا 2000 سی سی بنزینی دریافت کرده است. البته احتمالاً این وزارتخانه جهت واردات نوع خاصی از آمبولانس این مبلغ را دریافت نموده اما برای مشخص شدن موضوع باید منتظر اطلاعیه وزارت بهداشت ماند. تا لحظه تهیه این گزارش، وزارت بهداشت واکنشی به این موضوع نشان نداده است.

در ردیف دوم این فهرست، شرکت رامک خودرو قرار دارد که نماینده شرکت سانگ یانگ است. این شرکت برای واردات خودروهایی با حجم موتور 1501 تا 2000 سی سی بنزینی در مجموع مبلغ 9 میلیون و 162 هزار و 516 یورو از بانک مرکزی و سامانه نیما دریافت نموده است. اگر به سایت این شرکت سری بزنید در قسمت فروش نقدی و اعتباری با عبارت طرح های فروش جدید متعاقباً اعلام خواهد شد مواجه خواهید شد! باید منتظر ماند و دید که این شرکت، با توجه به دریافت ارز دولتی خودروهای جدید خود را با چه قیمتی به فروش خواهد رساند.

ابهامات فراوان در فهرست شرکت های خودرویی دریافت کننده ارز رسمی

شرکت بهمن موتور که نماینده مزدا ژاپن و فاو بسترن چین است در مجموع توانسته 913 هزار و 215 یورو ارز رسمی از بانک مرکزی جهت واردات خودرو دریافت کند. اگر به قسمت فروش سایت این شرکت سری بزنید، برای خرید کلیه خودروها با این عبارت مواجه خواهید شد: به علت تکمیل ظرفیت، فروش این محصول در حال حاضر قطع است، چون برای همه خودروها این عبارت تکرار می شود، این موضوع مقداری شک برانگیز است!

ابهامات فراوان در فهرست شرکت های خودرویی دریافت کننده ارز رسمی

شرکت یاران خودروی اروند، نماینده برند دامای چین است و توانسته 561 هزار و 850 یورو از بانک مرکزی دریافت کند. این شرکت نیز در بخش فروش سایت خود اعلام کرده که شرایط فروش به زودی اعلام می شود!

ابهامات فراوان در فهرست شرکت های خودرویی دریافت کننده ارز رسمی

شرکت بازرگانی جهان نوین آریا نماینده نیسان ژاپن در ایران توانسته طی دو مرحله از سامانه نیما مبلغ 30 میلیون و 437 هزار و 430 یورو ارز رسمی دریافت کند. این شرکت نیز برای تمام مدل های نیسان در سایت خود اعلام کرده است که بخشنامه فروش جدید متعاقباً اعلام خواهد شد.

ابهامات فراوان در فهرست شرکت های خودرویی دریافت کننده ارز رسمی

شرکت ایرتویا که قطعاً طبق اعلام شرکت تویوتا نماینده رسمی این شرکت نیست توانسته طی دو مرحله مبلغ یک میلیون و 201 هزار و 500 یورو از سامانه نیما برای واردات خودروهای (بنزین/هیبریدی) دریافت کند. وقتی به سایت این شرکت مراجعه می کنیم تنها یک خودرو با نام پریوس که هیبریدی (بنزینی و برقی) است برای فروش در سایت قرار گرفته و برای فروش نقدی، اقساطی و مشارکتی این خودرو، شرکت ایرتویا اعلام کرده است که در حال حاضر بخشنامه ای وجود ندارد.

شرکت خدمات تجارت نگین خودرو که نماینده رسمی شرکت رنو فرانسه است توانسته از سامانه نیما برای واردات خودرو 11 میلیون و 429 هزار و 721 یورو ارز رسمی دریافت کند. این شرکت نیز در سایت خود در قسمت فروش مشارکتی اعلام کرده که تا اطلاع ثانوی بخشنامه در دسترس نیست.

ابهامات فراوان در فهرست شرکت های خودرویی دریافت کننده ارز رسمی

شرکت ماموت خودرو هم که نماینده شرکت فولکس واگن در ایران می باشد توانسته برای واردات خودرو از سامانه نیما مبلغ 842 هزار و 280 یورو ارز رسمی دریافت کند. شایان ذکر است این شرکت در فهرست اولیه بانک مرکزی در مورد شرکت های دریافت کننده ارز دولتی با واردات قهوه ساز خبرساز شده بود. هم اکنون نیز این شرکت در سایت خود، خودروی خاصی را جهت فروش اعلام نکرده است.

شرکت کرمان موتور که نماینده هیوندای کره، جک و لیفان چین می باشد، مبلغ 4 میلیون و 113 هزار و 92 یورو ارز رسمی از سامانه نیما دریافت کرده است. هنگامی که به قسمت فروش سایت این شرکت مراجعه کنید با این جمله مواجه می شوید: اطلاعاتی یافت نشد.

ابهامات فراوان در فهرست شرکت های خودرویی دریافت کننده ارز رسمی

شرکت آرین موتور تابان نماینده برند DS فرانسه در ایران می باشد. این شرکت در مجموع توانسته است 6 میلیون و 722 هزار و 104 یورو از سامانه نیما دریافت کند. در حالی که این شرکت قیمت فروش نقدی خودروی DS3، DS5  و DS6 خود را در 15 فروردین 1397 به ترتیب 193، 319 و 336 میلیون تومان اعلام کرده است، در آگهی بعدی خود در 31 خرداد ماه 1397 قیمت همین خودروها را با افزایش های چند میلیونی به ترتیب 211، 353 و 377 میلیون تومان اعلام کرده است.

ابهامات فراوان در فهرست شرکت های خودرویی دریافت کننده ارز رسمی

شرکت آرین موتور پویا نماینده شرکت میتسوبیشی در ایران است. این شرکت توانسته در مجموع طی چهار مرحله از سامانه نیما ارز دولتی به مبلغ 26 میلیون و 188 هزار و 738 یورو جهت واردات خودرو دریافت نماید. اگر به سایت این شرکت مراجعه کنید ملاحظه خواهید نمود که این شرکت اعلام کرده که در حال حاضر شرایط فروش نقدی و مشارکتی و همچنین اقساطی/اعتباری را ندارد.

ابهامات فراوان در فهرست شرکت های خودرویی دریافت کننده ارز رسمی

نکته حائز اهمیت دیگر آن که دولت واردات خودرو توسط شرکت های غیرنمایندگی را در اواخر سال گذشته ممنوع اعلام کرد اما برخی شرکت های غیرنمایندگی چون نادران کار موتور، کوشا خودرو نگین، نوشه تجارت سپهر، پاک رو سبز قشم، بازرگانی ایمن تجارت جام جم، آپام خودروی اروند، آژمان نگین کارا و ملینا تجارت آرکا توانسته اند مبلغ ارز رسمی قابل توجهی را از سامانه نیما دریافت کرده اند. همچنین نام شخص یا شرکتی به نام ابراهیمی شادمان محمد در فهرست دیده می شود که توانسته از بانک مرکزی 49 هزار یورو ارز رسمی برای واردات خودروی هیبریدی دریافت کند. ایران خودرو دیزل نیز برای واردات آمبولانس 4 میلیون و 60 هزار و 877 یورو ارز رسمی دریافت کرده است.

در مجموع در فهرست جدید منتشر شده که مربوط به شرکت های خودرویی می باشد به مانند فهرست قبلی ابهامات فراوان است. باید مشخص شود که اولاً شرکت های غیرنمایندگی علیرغم ممنوعیت برای واردات خودرو برای چه منظوری ارز دولتی دریافت کرده اند و ثانیاً شرکت های دارای نمایندگی رسمی چرا هنوز خودرویی را جهت فروش در سایت های خود اعلام نکرده اند. همچنین باید مشخص شود که وزارت بهداشت برای واردات چه خودرویی ارز دولتی دریافت نموده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۶۸
منتظر باش تا بهت جواب بدن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
تا این دولت هست این فصل داغ و بی سابقه رانت و فساد هم تمام نمیشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
الان میتسو بیشی لنسر 140 رو می گه 210 بگیر نمی خوای برو شکایت کن.
خدایا چه خبر تو این کشور ؟
پاسخ ها
فریبرز
| France |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
نداشتن اطلاعات درست در زمان مناسب توسط افراد لایق و توان تحلیل و تصحیح اشتباهات
گرنمون کلفته نمیفروشیم بفروشیم هم به حساب ارز ۹۰۰۰ تومانی میفروشیم،بالاخره ما هم از سفره سهم داریم!!
سانگ یانگ‌ کره ای است نه چینی.
واقعا نظارت آنقدر سخته، قوه قضائیه به همه چی کار داره اما اونچیزی که باید پیگیری کنه رو کلن ول کرده، بابا اینستاگرام و... مشکل الان مردم یا این فساد اقتصادی
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
دوست عزیز اتفاقا نظارت کردن برای دوستان و مسئولان محترم و یا دستگاه های مرتبط بسیار هم آسان هستش و یااینکه قوه قضائیه یا سازمان و دستگاه های مرتبط چیزی رو ول نکردن، خیلی هم خوب در حریان هستن. اما متاسفانه چون پای منافع در میان هست و اون هم از نوع مبلغ خیلی بالا، برای همین اراده ای برای مقابله با این دست موارد وجود ندارد. حالا اگه راست و حسینی شفاف سازی بشه، اونوقت مردم بیچاره متوچه می شوند که پشت پرده چه خبره. البته جدیدا هم با اعتماد به نفس بالا دیگه پشت پرده بازی نمی کنن، بلکه صاف تو روی مردم نگاه می کنند و دروغ تحویل مردم می دهند.
همه جای دنیا شرکت ها دنبال مردم هستند اینجا مردم دنبال خودرو ..... که این فقط با نخرید همین مردم درست می شود ولاغیر...........
راه حل خیلی راحته ...... اگر مردم ۶ ماه خرید نکنند دیگر جرات این طور کارهای را نمی دهند
و شرکت های که با ارز ۴۲۰۰ وارد کرده اند الان وقت رسیدگی هست .... ما مردم مطالبه داریم هر چه زودتر تا دیر نشده به این مسایل رسیدگی کنید
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
عزیز دل برادر
وقتی مردم ما عادت کردند که ماشین را به چند برابر قیمت جهانی بخرن و تازه میرن تو صف تا جا نمونند شما خودت را خسته نکن.
از ماست که بر ماست!
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
از این ملت بخاری بلند نمیشه
دوباره با یه وام 25 تومنی حمله میکنن برای خرید پراید
در مورد شرکت های غیر نمایندگی استدلالتون اشتباهه. اواخر سال پیش واردات خودرو توسط دولت ممنوع شد درسته ولی ثبت سفارش های قبلی تاسه ماه یعنی اواسط خرداد هنوز معتبر ماندند در واقع شرکت های غیر نمایندگی تا اواسط خرداد در صورت داشتن ثبت سفارش معتبر مجاز به گرفتن ارز و واردات خودرو بودند.
این بذل و بخشش از جیب بیت الماله و چه گیرنده چه دهنده مستوجبه قطع ید!!!
باید در تک تک دکان این غارتگران ملت را گل گرفت که دقیقا از پول ملت دزدی میکنند و باعث هر چه فقیر تر شدن ملت میشوند، دلار ۴۲۰۰ تومانی از بیت المال میگیرند و از ارائه خودرو با دلار ۸۰۰۰ تومان هم سر باز میزنند تا نرخ ها را بالاتر برده و دستشان تتمه دارایی ملت را نیز به تاراج ببرند اینان باید محاکمه شده و به شدیدترین وجه مجازات شوند، این نرخ برای مایحتاج ضروری و داروی مردم باید هزینه بشه در حالیکه با بی تدبیری مسئولین به از جیب مردم به جیب سرمایه داران سرازیر میشه، البته مسئولین نیز باید پاسخگوی ببت المال که امانتی در دستشان است باشند ، این موارد مصادیق خیانت در امانت می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
یه نکته مهم دیگه اینه که شرکتهایی که مبالغ کلان ارز دریافت کردن عمدتا خودروهای گرون قیمت رو وارد می کنن که مخاطب های معدودی دارن...مثل شرکتی که نمایندگی شرکت فرانسوی است که خودروهاش با قیمت قبلی از ۲۳۰ میلیون تومان شروع میشه...یارانه و مالیات رو از ندار می گیرن میدن به دارا!!!!!.....عدل علی این بود؟
خیلی از این شرکتها مثل ایرتویا به کسانی که حتی فرودرین ۹۷ ماشین نوشتن هم اعلام کردن بیاین پولتون رو پس بدیم ماشین نداریم! کجاست سازمان بازرسی ؟؟؟؟
سلام
متاسفانه گزارش شما ناقص، و غرض ورزانست
اگه شما واقعا دنبال حقیقت بودید باید تعدادخودذو‌خای وارد شده و فروخته شده رو‌ هم محاسبه می‌کردید و اعلام میکردید

وقتی با ۵۰۰ میلیون یورو فقط ۵۰ تا ماشین میشه وارد کرد
و ۵۰ تا ماشین هم فروخته شده باشه شما چه توقعی دارید

تخم دو زرده بکنند براتون؟
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
خودتو زدی به اون راه یا ملت رو خر فرض کردی ؟ یعنی هر ماشین ۱۰ میلیون یورو قیمت داره ؟ مگه ایرباس خریدن ؟ ماشینه ها .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
داداش کدوم خودرو ۱۰میلیون یورو قیمت داره که ۵۰تاش بشه ۵۰۰میلیون؟اشکال امثال تو اینه که مردمو مثل خودت ببعی فرض میکنی
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
تو ولایت شما ماشین هر دستگاه ده میلیون یورو هست؟!!! شما تخم مرغتو بخور و اظهار نظر نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
یعنی هر ماشین ده میلیون یورو حواست کجاست این ماشین ها که نام برد حداکثر بیست هزار یورو قیمت دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
چی میگی بابا مگه هر ماشین 10 میلیون دلار قیمت داره؟ آپولو مگه میخواستن وارد کنن
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
ماشینو هر گرم چند حساب کردی؟
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
نقص در نوشته شماست

ماشین 10 میلیون داریم؟؟؟؟
ماشین جمیزباند 200هزاردلاره ؟
با10میلیون دلار جت شخصی میشه خرید
بختیاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
چرا اصلا باید با ارز دولتی ماشین وارد بشه تو شرایطی که ارز نیست؟ حالا وارد کردین چرا با همون قیمت دولتی دست مردم نمیدید؟بعد هم ماشین رو با ارز آزاد بدید دست مردم فکر میکنین ما نمیفهمیم؟یکروز انشالله در کارخانه های خودرو سازی رو پلمپ میکنم
محمد
| United States of America |
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
داداش چه ماشینی 10میلیون یورو هست که 50تاشو وارد کردن
داستانای حکومت داری حضرت علی فقط تو کتاباست و انگار بعضیا معاویه رو سر لوحه کاراشون کردن
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
مگه بوگاتي شيرون آوردن كه هر خودرو 10 ميليون يورو بشه كه تازه بوگاتي قيمتش 2.2 ميليون يورو هست

فكر كنم شما يورو رو با ريال اشتباه گرفتيد شما وزير دولت احمدي نژاد
بوديد اونم ميگفت ما دلار تحويل خزانه داديم توي صورت ها ريال نوشته شده سر داستان پولهاي نفتي واريز نشده به حساب
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
پانصد میلیون یورو تقسیم بر ۵۰ تاماشین یعنی قیمت هر ماشین رو ۱۰ میلیون یورو حساب کردید. احتمالا رفتن به جای ماشین کشتی تفریحی خریده اند. والا با ۵۰۰ میلیون
. یورو میشد ۳۰ هزار دستگاه خودرو ۲۵ هزار دلاری
ضمن عرض سلام
لطفا در اخبار منتشره بیشتر دقت کنید :
ردیف دوم این فهرست شرکت رامک خودرو قرار دارد که نماینده شرکت "سانگ یانگ چین " می باشد.
سانگ یانگ چین ؟؟!!
از خبرگزاری شما بعیده ... !
با سپاس
پاسخ ها
تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
تابناک: درست شد
سپاس از توجه شما
لطفا از پلیس فتا کمک بگیرید چون حواسش به همه چیز هست
پاسخ ها
محمد قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
قبل از کامنت گذاشتن فکر کن
پلیس بدون دستور قضایی نمیتونه ورود کنه
قاضی بدون وجود قانون حق صدور رای نداره
جمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
مشکل مملکت ما دلغک بازی های افرادی مثل جنابعالی هست
یک شرکت 30 میلیون یورو گرفته تحقیق کنید مدیرعامل با چه کسانی در ارتباط است البته اول محقق رو پیدا کنید !!!!!!!!!
شاید با محقق هم در ارتباط باشن!!!!!!!
این ارقام برای واردات اتومبیل کافی نیست (برای فروش در بازار)باید ببینین این پولارو برای چی گرفتن؟؟؟؟
گفتن یک سفره ای باز شده حالا یک نوکی زده باشیم از غافله عقب نمونیم....
150 میلیارد پول بلوکه شده کجاست!!!
چاره همه مشکلات در ایران فقط و فقط فیلتر کردن شبکه های مجازی هست بهتره کلا اینترنت و حتی تلفن را قطع کنند تا دیگر هیچ خبری پخش نشود!!!!!
سانگ یانگ شرکت رامک خودرو چینی نیست بلکه کره ای است ، شرکت رامک خودرو باید جوابگوی بد قولی هاش باشه چون با پول مردم بجای اینکه خودرو را تحویل بده رفته کارخانه مونتاژ دایر کرده اونم بصورت ناقص حالا پا در هوا است نه کارخونه مونتاژ سازیش تکمیل شده و نه خودرو وارد کرده . معلوم نیست با این پولهایی که بیش از یک سال از مردم گرفته چیکار کرده ، با بی پروایی هم ثبت نانمشو 120 روزه اعلام میکنه ، هر وقت اعتراض میکنی چرا تحویل نمیدی میگه مقصر دولته که سایت سفارشو می بنده ، در صورتی که خودرو سازهای دیگه اون زمان با تحویل یک ما هه خود رو تحویل میدادند.
نه عزیزم ما می فهمیم با پول ملت جای دیگه سرمایه گذاری کردی و باید پول ملتو با دلار روز براشون حساب کنی که یاد بگیری مردم هالو نیستند
یک اصل بسیار ساده ای در اقتصاد وجود داره و اون اینه که اگر تعدادی جنس در بازار باشه که برای شرکت های مختلف
با هزینه های متفاوتی در امده باشه در اون صورت قیمت کالا فقط و فقط بر اساس گرانترین جنس در بازار تعیین میشه و اختلاف فیمت برای کسی که جنس براش ارزونتر در اومده با اون کسی که جنس براش گرونتر در اومده میشه رانت...مثلا یکی ماشین با ارز ۷۰۰۰ تومنی وارد کرده و اگه شخص دیگه ای همون ماشین رو با ارز اقای جهانگیری وارد کرده باشه قیمت بازار بر اساس ارز ۷۰۰۰ تومنی شکل میگیره....و باقیموندش برای اون که با ارز جهانگیری اورده میشه رانت...واقعا شرکت ها اینجا خیلی تقصیری ندارند مشکل ما اینه که معاون اول رییس جمهور و تیم اقتصادی دولت از یکی از ساده ترین اصل های اقتصاد نا اگاه هستن و این مشکلات رو برای خودشون و مردم و بنگاه های تجاری درست میکنند. کاش یکم شایسته سالاری بود.
خدا از سر تقصیرات همه بگذرد جز آن کس که به خاطر منافع شخصی به ملتی ظلم می کند.
همه چی به لجن کشیده شده...خودرو 150 میلیونی شده 520 میلیون...همه هم دارند دست میزنند و خوشحالند...بخصوص سازمان های نظارتی و دولت محترم الخصوص جناب اقای سیف...که نمره عینک شان و سایز سمعک گوششان ظاهرا باید قوی تر شود....
واقعا جاي تاسف هست .اين حجم از تخلف و بي قانوني.قوه قضاييه و سازمان بازرسي دقيقا كارشون چيه ؟؟
سوریه مهمتره
این جهان نوین آریا نماینده نیسان که ۳۰ میلیون گرفته ؛ فردای روزی که آمریکا از برجام رفت بیرون یهو قیمت فروش نقدیه جوک رو ۸ میلیون برد بالا ؛ دو روز بعدش دید قیمت دلار داره میره بالا باز اطلاعیه فروشش رو عوض کرد ۴ میلیون دیگه گذاشت رو قیمت ؛ بعد دوباره هفته بعدش دوباره اطلاعیه فروش رو بروزرسانی کرد ۲ میلیون دیگه گرون کرد ؛ یعنی تو ۲ هفته جوک ۱۴ میلیون گرون شد !!! بعد الان میبینم که ارز دولتی هم گرفته بوده ولی با نرخ بازار آزاد میفروخته !!!
کسی می دونه کجا میشه شکایت کرد از ایرتویا به خاظر اینکه ماشینی که فروردین پیش خرید کرده ایم رو تحویل نمی ده و می گه بیاین پولتونو پس بگیرین
با توجه به اینکه فروردین ماشین 200 میلیون بود الان 400 میلیون
من بهمن ۹۶ رنو کلوئوس ثبت نام کردم قراربود اردیبهشت ۹۷ ماشین تحویل بشه مراجعه میکنیم میگن ماشین نیست بیا پولتو پس بگیر . قبل از اعلام لیست دریافت کنندگان ارز خودرو میگفتن دولت هنوز دلار تامین نکرده الان پیگیر میشیم میگن نمیدونیم هرکاری میخای برو بکن .
چرا از شرکت های اقای گرامی نماینده کیا موتور و هیوندا اثری نیست.. اینا واردکننده عمده هستن
سلام
پس از 4 ماه توی نوبت موندن شرکت نگین خودرو میگه هیچ خودرویی ندارم بیایید پولتون رو پس بگیرید چون واردات ممنوع شده
خود دولت مجوز پیش فروش داده بود الان واردات رو کلا ممنوع کرده و تکلیف پیش خرید کننده ها رو معلوم نکرده
مدیریت غوغا میکنه!
گر حکم شود که مست گیرند ...
دم بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت گرم ، ملت رو با این لیست های عجیب و غریب سر کار گذاشتن و دارن کار خودشون رو میکنن .
سلام. ما از شرکت پرشین پارس برای مصرف شخصی یکدستگاه کیاسراتو تولید داخل پیش خرید کردیم که یکماهه تحویل دهند ولی موقع تحویل، شرکت عنوان کرد ماشین گرون شده و نه ماشین داریم و ازهمه مهم‌ترین پول هم نداریم بدهیم.
و به همین راحتی کلاهبرداری اتفاق افتاد و ما شدیم مالباخته.
پیگیرشدیم فهمیدیم پرشین پارس هم طبق گفته خود شرکت، ثبت سفارش خودرو خارجی می‌کرد. البته بنظر در همان زمان ممنوعیت ثبت سفارش. که تخلف اول صورت گرفته
شرکت برای جلوگیری از ضرر و زیان به سمت ثبت نام اتومبیل‌های داخلی روی آورده که نتوانسته به تعهدات داخلیش هم عمل کند که تخلف دوم صورت گرفته.
جالب‌تر اینکه اسم این شرکت در لیست شرکت‌های اعلامی نبوده این تخلف سوم اصلی بود.
کلاهبرداری هم مربوط می‌شود به تخلف‌های بخش دوم که پی در پی اتفاق میافتاد و .. .
چه بخور بخوریه
چه شود
دلار ۴۲۰۰ یعنی رانت وفساد
کرمان خودرو در اوج وقاحت اومذد قیمت لیفان رو ۳۰ملیون گرون کرد.چرا؟؟؟مگه ارز ۴۲۰۰نگرفته؟دولت داره چی کار میکنه؟سازمان بازرسی چی؟ قوه قضاییه و دادستانی چی؟فقط دنبال تلگرام و اینستاگرام و شبانه حکم فیلتر میدن؟!
اگر دراین کشور قانون وجود داشته باشد که مطمئناوجود ندارد باید تمام پولهای پرداختی از متخلفان وارداتی باز پس گرفته شود
در تاریخ ۱۶ اردیبهشت امسال در پیش فروش سانتافه ۲۰۱۷ به صورت اقساطی ، قیمت قطعی تحویل یک ماهه در یکی از نمایندگیهای مجاز کرمان موتور ثبت نام کردم با گذشت دو ماه از زمان قرارداد نه تنها خورویی تحویل نشده حتی یک پیامک از شرکت کرمان موتور مبنی بر دلیل یا دلایل تحویل خودرو دریافت نکردم در مراجعه حضوری در دفتر کرمان موتور پاسخهای بسیار متناقضی در این رابطه دریافت میشود نوسانات قیمت ارز در دو ماه گذسته و افزایس قیمت بی سابقه و بدون حساب و کتاب ماشینهای وارداتی به نظر مسوولین محتدم شرکت را جهت انجام تعهدات خود سست کرده است
باید چطور که یک تار موی دختر را میبینند این اختلاس بزرگ خودرویی را هم ببینند. هرکس در نظام اقتصاد کشور وقفه ایجاد کند مفسد فی الارض است و باید اعدام شود....
حتي اسم شركت ها را اعلام كنيد و حتي اقدام كنيد و انها را مجبور كنيد كه نرخ ها را پايين بياورند و با همان دلار 4200 تومان ماشين ها را پيش ثبت نام كنند و بفروشند ، ميدونيد اخرش چي ميشه؟ اخرش خودشون در عرض 10 دقيقه سايت پيش ثبت نام باز ميشه و بسته ميشه و خودشون بعنوان شهروند تمام ماشين ها را ثبت نام كرده و مي خرند و بعد در نمايشگاه ها باز با همان نزخ دلار 8000 تومان ميفروشن.
من خودم در شرکت خودرو ساز کار می کنم.
برخی از شرکتها احتکار می کنند اما خیلی دیگر نه!
ایراد کار اینجاست که ما همه رو با یک چوب میرونیم و این اصلا منصفانه نیست.
در شرکتی که من کار می کنم ، عملا ما به ازاء تمام واردات فروش انجام شده است و یا پیش فروش صورت گرفته اما مشکل اینجاست که تقاضا با توجه به تمایل مردم به تبدیل پول به کالا به شدت افزایش یافته است و میزان واردات و ظرفیت تولید (برای خودروهای تولیدی) کفاف تقاضا را نمی دهد.
به عنوان مثال اگر شرکتی یک میلیون یورو برای واردات گرفته باشد و ارزش خودرو را 20 هزار دلار بگیریم ، این شرکت فقط برای واردات 50 دستگاه خودروی کامل پول گرفته اما اطلاعات ارائه شده توسط وزارتخانه و حجم تبلیغات طوری است که انگار آن شرکت صد هزار دستگاه خودرو وارد کرده است و این اصلا منصافنه نیست.
متاسفانه کسی از رفتار مردم که به یکباره تصمیم گرفتند تمام دارایی نقد خود را به سکه و زمین و کالا تبدیل کنند ایراد نمی گیرد ، همه به خودرو ساز هجوم آورده اند که چرا خودرو ندارد!!!!
دادستان محترم که برای هر موضوع کم اهمیتی بعنوان مدعی العموم وارد می شود و برخوردهایی میکند که گاهی باعث ناراحتی مردم هم می شود ؛ چرا اینجا سریعا بعنوان مدعی العموم وارد نمی شود تا از سرقت ازبیت المال دفاع کند وباعث آرامش خاطر مردم شود. ؟
آخه يكي نيست بگه من كارگر كه حقوقم به ماهي 1.5 نميرسه، ميتونم ماشين 300 يا 400 ميليوني بخرم خوب عقل كل هاي ناقص العقل براي چي به ماشين ارز داديد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر در یه کشور دیگه این اتفاق افتاده بوده متخلفین را به اعدام یا زندان ابد محکوم می کردند. در ایران به دلیل رفاقت مسئولین بعید است پبگیری و مجازات متخلفین در میان باشه
آنهايي كه براي واردات خودرو ارز دولتي تخصيص مي‌دهند شركاي غارتگران بيت‌المال هستند.
چندتادختر درمراسم شهرداری حرکات موزون انجام دادند به دوروزنکشید که دادستانی شهرداررااحضار کرد .اما درتعجبم چرا برای بیت المال دزدی به این سرعت کسی احضار نمیشود .باورکنید حل معادله چندمجهولی ازاین قضیه ساده تراست
رامک خودرو حدود دو سال پول ماشین رو گرفته هنوز ماشین نمیده الان هم گفته می خوایم داخلی تولید کنیم یکسال دیگه صبر کنید واقعا هیچ جایی نیست به داد مردم برسه؟؟؟؟؟؟؟!!!!
به عرض برسد که بنده در ابتدای اسفند پارسال برای خرید خودرو بسترن در بهمن موتور ثبت نام کرده ام با واریز مبلغ ۲۵ میلیون تومان و تحویل خرداد ۹۷ که قیمت کل در آن موقع ۵۹ میلیون تومان بوده است، در خرداد که خبری نشد ولی تیرماه دعوتنامه برای من آمده است با تعیین مبلغ ۶۹۹۰۰هزار تومان یعنی حدود ۱۱ میلیون تومان افزایش قیمت که با احتساب سود مشارکت به مبلغ حدود یک میلیون و دویست هزار تومان مجبور شدم مبلغ ۴۳۶۸۰هزار تومان دیگر پرداخت کنم و هنوز از خودرو خبری نیست ! سوال :
مگر شرکت ارز دولتی نگرفته پس چرا این قدر تفاوت قیمت ؟
در ثانی اگر دلار گران شده است چرا ودیعه پرداختی ما به دلار محاسبه نمی شود ؟
باید وزیر صنعت و وزارتخانه تحت امرش به خاطر این آشفته بازاری که در صنعت خودرو درست کرد و میلیون ها دلار ارز مملکت را بین یک مشت مفت خور تقسیم کرد از ملت ایران عذرخواهی کند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل