بازدید 2127

ورود ارتش سوریه به شهر صیدا در حومه شرقی درعا

در حالی که روسیه از خروج بیش از ۵۰۰۰ سوری از منطقه کاهش تنش در جنوب غربی سوریه از طریق گذرگاه انسانی خبر داد، ارتش سوریه در پیشروی دیگر در محور درعا وارد شهر صیدا شد.
کد خبر: ۸۱۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴ 05 July 2018

در حالی که روسیه از خروج بیش از ۵۰۰۰ سوری از منطقه کاهش تنش در جنوب غربی سوریه از طریق گذرگاه انسانی خبر داد، ارتش سوریه در پیشروی دیگر در محور درعا وارد شهر صیدا شد.

به گزارش تابناک، به نقل از سایت خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یگان‌های ارتش سوریه در درعا پیشرفت جدیدی را در مسیر بازگشت امنیت و ثبات به حومه شرقی و جنوب شرقی درعا و پایان دادن به حضور تروریست‌ها در این منطقه به ثبت رساندند.

خبرنگار سانا توضیح داد که سلسله عملیات ارتش سوریه امروز پنجشنبه بر اطراف جنوبی منطقه درعا البلد متمرکز شد و خسارت‌های گسترده‌ای به این گروه‌های تروریستی وابسته به جبهه النصره وارد شد.

خبرنگار سانا افزود: یگان‌های ارتش پس از درگیری‌های شدید با گروه‌های تروریستی وارد شهر صیدا شدند. در این عملیات شماری از تروریست‌ها کشته شدند و دیگر عناصر باقیمانده به سمت شهرک الطیبه پا یه فرار گذاشتند که در آنجا نیز نیروهای ارتش با سلاح‌های مناسب آنها را هدف قرار می‌دهند.

در واکنش به پیشروی‌های ارتش سوریه، تروریست‌های حاضر در «درعا البلد» و شهرک «النعیمه» با دهها خمپاره، محله‌های مسکونی شهر درعا را هدف قرار دادند.

این خمپاره‌ها به محله‌های «السحاری، پانوراما، الکاشف و الضاحیة» اصابت کرد و در جریان آن چهار غیرنظامی زخمی شدند.

از سوی دیگر مرکز آشتی حمیمیم وابسته وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۰۰۰ سوری بخش غربی منطقه کاهش تنش در جنوب غربی سوریه که تحت تسلط شورشیان است را از طریق گذرگاه انسانی تعبیه شده توسط مرکز حمیمیم در نزدیکی شهرک کفر شمس ترک کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار