بازدید 5496
۴
تیم پرستاره و گرانقیمت دشان با شکست طلسم حریف، نخستین مهمان نیمه نهایی شد؛

فرانسه: ۲ ـ اروگوئه: ۰ /آواز خروس ها به نیمه نهایی جام جهانی رسید

فرانسه در روزی که اروگوئه، کاوانی مصدوم را نداشت و سوارز در خط حمله این تیم تنها بود، با درخشش گریزمان، طلسم تاریخی نبردن این حریف سختکوش آمریکای جنوبی را شکست و به نیمه نهایی جام بیست و یکم رسید تا بعد از بیست سال و نسل طلایی زیدان و بارتز، با هدایت یکی از همان نسل یعنی دیدیه دشان به فتح جام نزدیک شود.
کد خبر: ۸۱۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴ 06 July 2018

تیم‌های ملی فرانسه و اروگوئه از ساعت 18:30 به وقت تهران در ورزشگاه «نووگراد» به قضاوت نستور پیتانای آرژانتینی اولین بازی مرحله یک‌چهارم ‌نهایی جام‌جهانی 2018 را برگزار کردند که این بازی با برتری 2 بر صفر فرانسه و صعود گرانقیمت ترین تیم جام به نیمه‌نهایی به پایان رسید.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ گریزمان مثل بازی‌های اخیر فرانسه، ستاره تیمش در بازی امروز برابر اروگوئه بود که توانستند به برتری 2 بر صفر برسند. این بازیکن ریزنقش با ارسالی دقیق که واران آن را تبدیل به گل کرد، پاس گل اول خروس‌ها را داد و گل دوم را هم با شوت تماشایی که با اشتباه موسلرا وارد دروازه شد، نمایش درخشانی داشت تا بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد.

فرانسه۲-اروگویه۰/آواز خروس ها به نیمه نهایی جام جهانی رسید

فرانسه مثل اروگوئه شکستی در این مسابقات نداشت و پس از آنکه در گروه C با دو برد و یک تساوی تیم اول شد، در دیدار گذشته خود نیز با نتیجه 4 بر 3 آرژانتین را از پیش رو برداشت تا به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها برسد؛ دو تیمی که عملکرد موفقی در جام جهانی داشتند، ولی تیم پرستاره فرانسه حالا به جمع چهار تیم برتر نیمه نهایی رسیده است. ادینسون کاوانی، مهاجمی بود که اروگوئه در حضورش چهار برد متوالی در بازی‌های گروهی و مرحله یک هشتم نهایی داشت ولی مصدومیت و غیبت او در مسابقه امروز برابر فرانسه، بیشتر از هر مسأله دیگری به چشم آمد، چون اگر او بود و سوارز در خط حمله تنها نمی‌شد، آنها به راحتی مقابل شاگردان دشان بازنده نمی‌شدند.

شروع نیمه نخست با حملات پراکنده دو تیم آغاز شد اما در ادامه محافظه‌کاری رقبا، اندکی از تب و تاب جدال کاست. در نهایت پس از اخطاری که بنتانکور اروگوئه‌ای را از بازی بعدی تیمش محروم کرد، ضربه آزاد ارسالی از سوی گریزمان با ضربه سر واران در دقیقه 40 به گل اول فرانسه تبدیل شد. ضربه سر کاسرس و مهار یک دستی استثنایی یوریس فرانسوی آخرین اتفاق نیمه اول بود و در نهایت 45 دقیقه اول با برتری یک بر صفر خروس‌ها پایان یافت؛ ضمن اینکه هرناندس از فرانسه هم کارت زرد گرفت.

فرانسه۲-اروگویه۰/آواز خروس ها به نیمه نهایی جام جهانی رسید

برتری فرانسه در نیمه دوم هم ادامه یافت؛ اما اروگوئه که در غیاب کاوانی اندکی ضعیف نشان می‌داد، در ضدحملات خطرساز می‌شد. شوت گریزمان با اشتباه موسلرا در دقیقه 61 به گل دوم فرانسه تبدیل شد. در ادامه اروگوئه از جبران ناتوان نشان داد و تمارض امباپه بازی را به جنجال کشاند؛ آنچه در نهایت اخطار به این بازیکن را در پی داشت.

دخالت موثر علیرضا فغانی، داور چهارم ایرانی بازی، نقش مهمی در آرام کردن نیمکت دو تیم در جریان این جنجال داشت. در نهایت، تغییرات تاکتیکی دو تیم نتیجه‌ای در پی نداشت و فرانسه با برتری 2 بر صفر برای اولین بار از جام‌جهانی 2006 و برای چهارمین بار در ده دوره اخیر به جمع چهار تیم برتر دنیا راه یافت. نکته جالب دقایق پایانی اشک‌ حسرت خیمنس اروگوئه‌ای دو دقیقه قبل از پایان وقت قانونی بازی بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
قوقولی ، قو غول!
امیدوارم فرانسه قهرمان شود
حیف شد.تیم خوبی بود
فرانسه قهرمان میشه ............. اگر بلژیک نباشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها