بازدید 2331

مسائل جانبی کشور مانعی برای جذب دانشجو خارجی

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به لزوم جذب دانشجو خارجی، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید با اتخاذ تصمیمات مناسب تسهیلات و امکانات لازم برای جذب دانشجو خارجی را فراهم کند.
کد خبر: ۸۱۵۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴ 10 July 2018

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به لزوم جذب دانشجوی خارجی، گفت: بسیاری از دانشگاه‌های کشور شرایط بین‌المللی شدن و در نتیجه جذب دانشجو را دارند؛ امکانات و تجهیزات موجود مانند آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌های درسی در دانشگاه‌ها می‌توانند انتظارات و توقعات دانشجویان خارجی را برآورده کنند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: مسائل جانبی کشور مانعی برای جذب دانشجوی خارجی است؛ اگرچه وزارت علوم و دانشگاه‌ها متولی رفع بسیاری از این موانع هستند ولی برای رفع سایر مسائل نیز ارگان‌ها و نهادهای مربوطه باید با هماهنگی و همراهی کافی با آموزش عالی زمینه‌های جذب دانشجوی خارجی را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه برای جذب دانشجو خارجی باید امکانات رفاهی به روز برای اسکان دانشجویان فراهم شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های برتر کشور از نظر علمی رتبه بالایی در دنیا دارند بنابراین باید از این فرصت و ظرفیت برای جذب دانشجو استفاده کرد؛ آماده کردن تسهیلات برای ورود و ادامه تحصیل دانشجویان خارجی منحصر به فعالیت و تلاش وزارت علوم نیست و نهادهای مربوطه نیز باید با وزارت علوم در این مسیر همراهی کنند.

میرزاده با بیان اینکه دانشگاه‌های مرزی کشور نیز می‌توانند از کشورهای همسایه دانشجو جذب کنند، ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید با اتخاذ تصمیمات مناسب تسهیلات و امکانات لازم برای جذب دانشجو خارجی را فراهم کند تا شرایط و ضوابط خاصی به عنوان مشوق برای حضور دانشجو در ایران در نظر گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی مسائل فرهنگی، قانونی و شرایط اقتصادی می‌تواند مانعی برای ورود دانشجو به کشور باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی