بازدید 7677

برای خشکاندن ریشه فساد با رانت سازان دیوانی هم برخورد شود

در هر پرونده فسادی باید به دنبال عوامل اصلی فساد رفت و برای جلوگیری از تکرار آن فساد، ریشه این عوامل را خشکاند. در چند سال اخیر پرونده های گوناگونی از فسادهای اقتصادی باز شده اما کمتر کسی به نقش تصمیمات اشتباه برخی مسئولین در سه قوه در شکل گیری این فسادها اشاره کرده است. به تازگی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یکی از شبکه های اجتماعی رانت سازان دیوانی را نیز از عوامل اصلی فسادهای اخیر دانسته است.
کد خبر: ۸۱۷۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۳ 17 July 2018

برای خشکاندن ریشه فساد با رانت سازان دیوانی هم برخورد شوددر هر پرونده فسادی باید به دنبال عوامل اصلی فساد رفت و برای جلوگیری از تکرار آن فساد، ریشه این عوامل را خشکاند. در چند سال اخیر پرونده های گوناگونی از فسادهای اقتصادی باز شده اما کمتر کسی به نقش تصمیمات اشتباه برخی مسئولین در سه قوه در شکل گیری این فسادها اشاره کرده است. به تازگی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یکی از شبکه های اجتماعی رانت سازان دیوانی را نیز از عوامل اصلی فسادهای اخیر دانسته است.

به گزارش «تابناک اقتصادی»، در هفته های اخیر رسانه ها خبرهای مختلفی از رانت و فساد را پوشش داده و منتشر کرده اند. خبرهایی که هر کدام به راحتی می تواند یک اقتصاد را بر هم بریزد و دچار اختلال بکند. در اوایل سال جاری بود که خبر ثبت سفارش غیرقانونی برای واردات خودرو منتشر شد. به تازگی ابعاد جدیدی از این پرونده افشا شده است که نشان می دهد باندی حرفه ای که حتی در داخل وزارت صمت نیز نیرو داشته اند اقدام به انجام چنین کاری کرده اند. در خبر دیگری آمده است که فردی که حالا همگان آن را با نام سلطان سکه می شناسند اقدام به خرید سکه در ابعاد گسترده نموده و بازار سکه را دچار اختلال کرده است. همچنین افشای فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی، نشان داد که برخی از شرکت ها از این ارزها سوء استفاده کرده اند.

در هر پرونده فسادی از جمله موارد فوق الذکر باید به دنبال عوامل اصلی فساد رفت و برای جلوگیری از تکرار آن، ریشه این عوامل را خشکاند. در چند سال اخیر و در پرونده های گوناگون فسادهای اقتصادی کمتر کسی به نقش تصمیمات اشتباه برخی مسئولین در سه قوه در شکل گیری این فسادها اشاره کرده است. به تازگی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حساب کاربری اش در اینستاگرام، رانت سازان دیوانی را نیز از عوامل اصلی فسادهای اخیر دانسته است و خواستار مجازات آن ها شده است.

برای خشکاندن ریشه فساد با رانت سازان دیوانی هم برخورد شود

دکتر محسن رضایی در صفحه اینستاگرامی خود نوشته است: "در حوادث ارز و طلا در ماه های اخیر دو گروه باید مجازات شوند: گروه اول چتربازهای اقتصادی هستند که با پول زیاد خود، وارد تولید و تجارت صحیح و سالم نمی شوند، در کمین می نشینند و به محض آنکه دولتی ها مرتکب اشتباه شدند یا از روی اغراض جناحی، منافع ملی را فرو گذاشتند، رانت ها را درو می کنند. مالیات نمی دهند و یک شبه صاحب میلیاردها تومان می شوند. گروه دوم افرادی در هر سه قوه اند که رانت می سازند، سرمایه کشور را به ثمن بَخس روانه بازار می کنند، به نصیحت کارشناسان گوش نمی دهند و قصد انتقام گرفتن از رقبای سیاسی خود را دارند. بنابراین بازداشت جمشید بسم الله ها و پدر و پسر سکه خوار باید با بازداشت رانت سازان دیوانی همراه شود".

به هر صورت همان گونه که دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان نموده است نمی توان از نقش رانت سازان دیوانی در شکل گیری این فسادها به راحتی گذشت و باید برای ریشه کن کردن فسادها با تمامی عوامل دست داشته در آن فساد برخورد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر