بازدید 5189

تهدید چین به وضع تعرفه بر ۶۰ میلیارد دلار کالای آمریکایی

پکن اعلام کرده است که برای مقابله با تعرفه های وضع شده توسط ایالات متحده بر کالاهای چینی، قصد دارد تا بر ۵۲۰۷ قلم از کلاهای وارداتی از آمریکا به ارزش ۶۰ میلیارد دلار تعرفه وارداتی وضع کند. این تعرفه ها بین ۵ تا ۲۵ درصد می باشد.
کد خبر: ۸۲۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲ 03 August 2018

تهدید چین به وضع تعرفه بر ۶۰ میلیارد دلار کالای آمریکاییپکن اعلام کرده است که برای مقابله با تعرفه های وضع شده توسط ایالات متحده بر کالاهای چینی، قصد دارد تا بر ۵۲۰۷ قلم از کلاهای وارداتی از آمریکا به ارزش ۶۰ میلیارد دلار تعرفه وارداتی وضع کند. این تعرفه ها بین ۵ تا ۲۵ درصد می باشد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، در بیانیه دولت چین امده است: "تاریخ اجرای اقدامات مالیاتی به اقدامات ایالات متحده بستگی خواهد شد و چین حق اقدامات متقابل دیگر را برای خود محفوظ می دارد...هرگونه تهدید یکجانبه ای تنها منجر به تشدید درگیری ها و آسیب رساندن به منافع همه طرف ها خواهد شد."

تهدید چین به وضع تعرفه بر ۶۰ میلیارد دلار کالای آمریکایی

بنا به گفتهٔ وزارت بازرگانی چین، اگر واشنگتن شروع به وضع مالیات بر واردات از چین کند، این اقدام فورا عملی خواهد شد.

این بیانیه پس از آن اعلام شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تهدید به افزایش ۱۰ تا ۲۵ درصدی تعرفه های پیشنهاد شده بر روی کالاهی وارداتی از چین به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار کرد. گزارش شده که این اقدام توسط کاخ سفید برای کاهش کسری تجاری میان ایالات متحده و چین در نظر گرفته شده است.

ترامپ قول داده است که آنچه را او کسری تجاری ایالات متحده آمریکا با چین میخواند، کاهش دهد. وی پکن را به سرقت مالکیت معنوی، دستکاری یوان و اعمال غیرقانونی یارانه صادرات متهم کرده است. در ماه گذشته، کاخ سفید تعرفه های ۲۵ درصدی ای را بر روی کالاهای وارداتی از چین به ارزش ۳۴ میلیارد دلار وضع کرد که واکنش متقابل چین را به همراه داشت. دور بعدی تحریم ها که محصولات وارداتی از چین به ارزش ۱۶ میلیارد دلار  را هدف گرفته است، ممکن است در روز جمعه اجرایی شود.

اختلاف تجاری بین پکن و واشنگتن برآمده از نارضایتی در حال رشدی است که اغلب در اظهارات ترامپ  در مورد کسری تجاری ایالات متحده با چین، که در سال گذشته به ۳۲۰ میلیارد دلار رسیده است، عنوان می شود. ترامپ همچنین چین را به اقدامات تجاری ناعادلانه، سرقت مالکیت معنوی، دستکاری ارز و کمک های دولتی به شرکت های چینی متهم کرده است.

دونالد ترامپ، پیشتر به شبکه CNBC گفته بود که اگر جنگ تجاری با پکن شدت پیدا کند، واشنگتن ممکن است برای تمام ۵۰۵ میلیارد دلار کالای وارداتی از چین، تعرفه وضع کند. 

بر اساس گزارش اداره آمار ایالات متحده آمریکا، سال گذشته، میزان واردات ایالات متحده از چین  ۵۰۵.۵ میلیارد دلار بوده است. این رقم بسیار بیشتر از ۱۲۹.۹ میلیارد دلار صادرات آمریکا به چین، طی همان سال است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار