بازدید 21091
نشریه «پالیتیکو» عنوان کرد؛

چراغ سبز آلمان به تجار و سرمایه گذاران برای دور زدن تحریم های ایران

در حالی که قرار است امروز دولت ایالات متحده آمریکا، نخستین دور از تحریم های اقتصادی را بعد از خروج این کشور از توافق هسته ای بر روی اقتصاد ایران پیاده کند، اتحادیه اروپا و به ویژه سه کشور فرانسه، آلمان و انگستان، تلاش های خود را برای مقابله با این تحریم ها جدی تر و گسترده تر می کنند.
کد خبر: ۸۲۲۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ 06 August 2018

در حالی که قرار است امروز دولت ایالات متحده آمریکا، نخستین دور از تحریم های اقتصادی را بعد از خروج این کشور از توافق هسته ای بر روی اقتصاد ایران پیاده کند، اتحادیه اروپا و به ویژه سه کشور فرانسه، آلمان و انگستان، تلاش های خود را برای مقابله با این تحریم ها جدی تر و گسترده تر می کنند.

به گزارش «تابناک»؛ قرار است امروز دوشنبه دور اول تحریم های آمریکا علیه ایران وارد فاز اجرایی و در ماه نوامبر (آبان) نیز با حلقه دیگری از تحریم های مالی تکمیل شود. این موضوع به ویژه برای شرکت ها و کسب و کارهای اروپایی که قرار بود در قالب سرمایه گذاری های عمده، تجارت خود با ایران را گسترش دهند، موضوعی جدی و ناامیدکننده است.

از همین روی، کشورهای اروپایی ـ چه در قالب دستورکارهای اتحادیه اروپایی و چه انفرادی ـ و با توجه به ابزارهای در اختیار خود، تلاش می کنند ضمن مقابله با تحریم های آمریکا حلقه اتصال تجاری میان ایران و کسب و کارهای اروپایی را حفظ کنند.

بنابراین، نشریه پالیتیکو در مطلبی اشاره کرده است که اتاق صنعت و بازرگانی آلمان به همه تجار و بازرگانان و سرمایه گذاران این کشور چراغ سبز نشان داده است که با استفاده از ابزارهای در اختیار خود، سعی در دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران کنند.

چراغ سبز آلمان به تجار و سرمایه گذاران برای دور زدن تحریم های ایران

بنا بر گزارش این نشریه و به نقل از Playbook این گزارش و دستورالعمل که تحت عنوان «کسب و کار آلمان در ایران ـ در میانه تحریم ها و حفظ بازار» منتشر شده و در اختیار صاحبان صنایع و کسب و کار در آلمان قرار گرفته است، سعی کرده، دستورالعمل های قانونی و کلی را به همراه فرصت های احیای بازار در ایران به تجار و سرمایه گذاران آلمانی معرفی کند.

پالیتیکو همچنین عنوان کرده است که بر همین اساس قرار است در روز پنجم سپتامبر سمینار بزرگی در همین رابطه از سوی اتاق صنعت و بازرگانی آلمان برگزار شود که طی آن به شرکت کنندگان در این سمینار راه کارهای حفظ تجارت و سرمایه گذاری در ایران و به دور از آسیب تحریم های ایالات متحده آمریکا ارائه خواهد شد.

اتاق صنعت و بازرگانی آلمان اعلام کرده که هرچند بر اثر تحریم ها فرصت های بسیاری برای سرمایه گذاری در ایران از میان رفته است، با این حال هنوز هم فرصت های قابل توجهی در راستای گسترش کسب و کارهای اروپایی در بازار ایران وجود دارد.

در این سمینار قرار است به سؤالات متعددی از جمله چگونگی مسیر یابی کنترل صادرات به ایران، چگونگی برقراری یک سیستم تبادل مالی مطمئن و امن و نحوه مقابله با تحریم های مالی پاسخ داده شود.

همچنین یک پنل تخصصی در این سمینار وجود دارد که طی آن قرار است سفیر سابق آلمان در موسسه بین المللی «دنتون» راهکارهای مؤثری را برای دور زدن و مقابله با نظام تحریم های آمریکا به شرکت کنندگان ارائه دهد.

گفتنی است، پیش از این ایالات متحده تمامی تلاش خود را صورت داده است که از همراهی کشورها و صنایع اروپایی با تحریم های ایران اطمینان حاصل کند. بر همین اساس فشارهای این کشور منجر به آن شده که طی هفته گذشته «بوندسبانک» آلمان از باز پرداخت 300 میلیون یورو وجوه متعلق به ایران به بانک مرکزی خودداری کرد.

در همین حال در بروکسل دیپلمات های اروپایی از تلاش های چین برای مقابله با تحریم های آمریکا استقبال کرده و عدم تعهد چیم به کاهش خرید نفت از ایران را نکته مهمی در حفظ توافق هسته ای با ایران قلمداد کرده اند.

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۴
ترامپ با اون کارش هم خودشو مضحکه کرد هم اروپا را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
منفی داره واقعا ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
در واقع مضحکه ماییم. انها دارن بر اساس منافعشان عمل میکنند
زهی خیال خام! باز آروپایا چه نقشه ای کشیدن برا دوشیدن ایران
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
این شرایط ایران و شرایط خاورمیانه همان مطلوبی است که اروپا مدنظر دارد.یعنی منافع آنها در ادامه دار شدن این شرایط است.واین وسط ایران است که نمیداند منفعت کجا است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
همان نقشه ای که چینی ها و هندی ها قبلا کشیدن .
به چه تیره روزی رسیده ایم که با شنیدن این گونه خبرهایی چقدر ذوق زده میشوند مسئولان لایق ما.
دم خروس رو باور كنيم يا قسم حضرت عباس رو!!! ٣٠٠ ميليون رو ندادند، اونوقت ميخوان تحريم هارو دور بزنند ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
دلیلش نپیوستن ایران به پیمان مبارزه با پولشویی بود
چون گفت پول باز میبرن میدن به فلسطینی ها و یمنی ها
آخه آلمان جرات نکرد 300 ملیون پول ایران رو حتی نقدی پس بده چکاری میتونه بکنه واسه ایران وقتی خودش ارتش نداره و ارتش آمریکا ازش محافظت میکنه؟؟ بهتره به جای این خاله بازیها تا فرصت هست با بازیگر اصلی پای مذاکره نشست وگرنه چند وقت دیگه به مذاکره هم رضایت نمیدن
به چه قیمتی ؟
بهترین فرصت برای بازرگانان آلمانی و ایرانی برای دوشیدن ملت ایران با استفاده از بازار سیاه و قیمت های چند برابر واقعی !!!!!!!!
چه افتخار بزرگی!!!!!!
با یک طرح بسیار ساده همه مشکلاتحل میشه ولی پای کار نداریم با ساخت چندتا گلخانه بزرگ کنار سواحل جنوبی تولید محصولات کشاورزی درجه یک با ساخت یک اب شیرین کن و ابیاری قطره ای مثل کشور اسپانیا که با همین کا ر به نصف دنیا محصولات صادر میکنه باعث میشه هم شهر ها جنوبی دارای کار بشند و مهاجرت به شهرها میانی نداشته باشند هم به کشورهای مثل روسیه حوزه خلیج و کشورهای دیگه صادر کرد ولی خب فکر هم در کنسرت تلگرام چپ یا راست کی رفت کی اومد
وقتی دولتی ها اجازه سرمایه گذاری شرکتی مثل رنو در ساوه رو ندادن چطور به این موضوع رسیدگی نشد که ببینیم کی کاسب تحریمه
در واقع خود دولت مانع اصلی سرمایه گذاری های بزرگ شده
این آشی بود که احمدی نژاد برامون پخت، روحانی هم نتونست جمعش کنه، به هر حال این آش به مزاج بعضی ها خوش اومد، چرا ؟ چونکه کشوری که تولید کننده نفت است و تحریم میکنند، خب سفره ی گسترده ای از فساد مالی پهن میشه که بهرحال هر کشوری و هر شخصی به فراخور خودش و زورش قسمتی از اون سفره میشینن و ... و تمام اون مشکلات تحریم فقط متوجه ملت اون کشور میشه و بس
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
آره احمدی نژاد رو خدا آفرید تا تمام گند کاری های مسئولین به عهده او قرار داده شود مثلا ما سال 84 در اوج شکوفایی اقتصادی بودیم و مردم همه شاد و خرم زندگی میکردن!!!
چرا نظرات چاپ نمی کنی سانسور چی؟
تنها شغلی که تو ایران تعریف شده و وارد واژگان ما شده، شغل مبارکی داری
ذوق مرگ‌نشید باز
همه اش دروغ.

پس چرا همان 300میلیون یورو را بلاک کرده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
چون ایران به پولشویی نپیوست
بهتر
پولها صاف میرفت یمن
ما پیروزیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
شما؟
این دیگر فعالیت اقتصادی و تجارت نیست بلکه به گدایی بیشتر شباهت داره. باید به حال خودمون گریه کنیم.
عجله نکنید فعلا ببینیم آینده چی میشه.فعلا که موج گرونی کشورروفراگرفته.
آلمان همین روزها 400 میلیون دلار پول ایران را مسدود کرد. این خبرهای شما تلاشی برای پنهان کردن واقعیت امر است. واقعیت این است که آلمان در عمل علیه ما بوده حالا این خبر که به تجار خود گفته راهی پیدا کنند مثل یک جوک است.
چقدر بدبختیم ما...
نخود سیاه. پنبه دانه در خواب.
300میلیون یورویی که المانها باید بدن چی شد گفتن بلوکه می کنن حالا می خوان تحریم ها را دور بزنن پس نیت اونها شکستن کمر ایرانه نه چیز دیگه
اگه تحریم ها رو میخواین دور بزنین چرا 300 میلیون یورو را نمیدین؟ با توام خانم مرکل
مقصر احمدی نژاد نیست' رژیم گذشته طا غوت است....
این دولت نه مذاکره بلده نه مقاومت بلده!!! موندم به چی این دولت دل خوش کنم!!! الانم که تا برادر زاده عراقچی رو گرفتن باز تو مجلس علیه قوه قضائیه سخنرانی کردن آقایون اصلاح طلب من موندم یعنی واقعا به نا حق عراقچی رو گرفتن؟!!! پس چرا تا ایشون رو گرفتن قیمت ها کاهش پیدا کرد!!!
کاش کلا قانونی تصویب بشه که آقا زادگان حق مسئولیت گرفتن نداشته باشن و دوره مسئولیت هر فردی هم بیشتر از 10 سال نباشه چون اگه کار کن باشه تو همون ده سال نشون میده کار کن هم نباشه همون ده سال بستشه
کشورهای اروپایی همیشه بدنبال منافع خودشان هستند نه ایران. اگه راست میگن چرا تحویل 5 هواپیمای آشغال ای تی آر را درست قبل از شروع تحریمها انجام دادن تا به تحریم نخورن و منافعشان به خطر نیفته؟ میتوانستن برای اینکه ثابت کنن طرف ایران هستن یک روز بعد این کار را بکنن. اگه راست میگن ایرباسها را تحویل بدن.
300 نایی که راحت میتونستن به ایران بدن در حالی که هنوز تحریم نشده بودیم رو ندادن حالا میخواند تحریمهایی که اعمال شده رو دور بزنن خنده دار نیست !!!
این بدبختا که قبلا هم همین کار رو میکردن ولی اینبار با سختگیری بیشتری مواجه خواهند شد و پا پس میکشن این دیگه اوباما نیس عالیجناب ترامپه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر