بازدید 4505

کاهش قیمت نفت با افزایش تنش تجاری آمریکا و چین

در روز پنجشنبه، قیمت نفت نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته، کاهش یافت. دلیل اصلی کاهش قیمت در روز جاری افزایش تنش تجاری میان آمریکا و چین عنوان شده است که موجب تضعیف سرعت رشد اقتصاد جهانی و نگرانی از کاهش تقاضا برای نفت می شود. این امر موجب شد تا خبر کاهش موجودی نفت آمریکا نتواند آن طور که باید بر روی قیمت نفت تاثیر بگذارد.
کد خبر: ۸۲۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵ 23 August 2018

کاهش قیمت نفت با افزایش تنش تجاری آمریکا و چیندر روز پنجشنبه، قیمت نفت نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته، کاهش یافت. دلیل اصلی کاهش قیمت در روز جاری افزایش تنش تجاری میان آمریکا و چین عنوان شده است که موجب تضعیف سرعت رشد اقتصاد جهانی و نگرانی از کاهش تقاضا برای نفت می شود. این امر موجب شد تا خبر کاهش موجودی نفت آمریکا نتواند آن طور که باید بر روی قیمت نفت تاثیر بگذارد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته ۲۰ سنت کاهش یافت و بشکه ای ۷۴.۵۸ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵ سنت کاهش، بشکه ای ۶۷.۸۱ دلار صورت گرفت.

در روز پنجشنبه تنش تجاری میان آمریکا و چین با وضع تعرفه ۲۵ درصدی بر روی واردات ۱۶ میلیارد دلار از کالاهای یکدیگر، شدت گرفت.

دو اقتصاد بزرگ جهانی از اوایل ماه جولای تا کنون در مجموع بر روی ۱۰۰ میلیارد دلار از محصولات تعرفه وضع کرده اند، که بیشتر بر روی خط لوله بوده است، و این امر موجب نگرانی در مورد رشد اقتصاد جهانی شده است.

شنیده ها در این هفته حاکی از این است که واشنگتن قصد دارد بر روی واردات ۲۰۰ میلیارد دیگر از محصولات چینی تعرفه وضع کند، که این امر به طور تقریبا قطعی با پاسخ چین همراه خواهد بود.

تقاضا برای نفت ارتباط تنگاتنگی با فعالیت های اقتصادی دارد و تنش تجاری موجب شده است که تحلیل گران برآورد خود از میزان مصرف انرژی را کاهش دهند.

این در حالی است که بنا به گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا که در روز چهارشنبه منتشر گردید، در هفته منتهی به ۱۷ آگوست موجودی نفت این کشور ۵.۸ میلیون بشکه کاهشش داشته است و به ۴۰۸.۳۶ میلیون بشکه رسیده.

در عین حال، بنا به گفته آژانس بین المللی انرژی،  تولید نفت شیل آمریکا در حال افزایش است و هفته گذشته به ۱۱ میلیون بشکه در روز رسیده بود.

این به این معنا است که روسیه، ایالات متحده آمریکا و عربستان به عنوان سه تولید کننده بزرگ نفت جهان، هریک روزانه حدود ۱۱ میلیون بشکه نفت خام تولید می کنند که برابر به یک سوم تقاضای جهانی برای این محصول است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار