بازدید 52623

انتقاد تند یزدی از مواضع هاشمی

کد خبر: ۸۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۵ 25 January 2010
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم انتقادات شديدي را درباره مواضع هاشمي رفسنجاني مطرح کرد و گفت: هاشمي با موضع‌گيري‌هايش که از سه پهلو هم گذشته است، هر روز از نظام دورتر مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله محمد يزدي پيش از ظهر امروز دوشنبه در ديدار مسئولان ارشد سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران با اشاره به سخنراني اخير آيت الله هاشمي رفسنجاني در جمع اعضاي حزب اعتدال و توسعه اظهار داشت: به نظر من سخنان هاشمي با آن نوع بيان به جاي اينكه احترام به رهبري باشد، نوعي توهين و جسارت به آيت‌الله خامنه‌اي بود.
وي ادامه داد: ‌فرمايشات مقام معظم رهبري را كه مي‌شنويم ‌بسيار روشنگرانه و حاوي مطالب مهمي است، اما در مقابل هاشمي با اظهارات دو پهلو معلوم نيست چه هدفي دارد.

آيت‌الله يزدي با انتقاد شديد نسبت به مواضع اخير هاشمي گفت: من اين نوع اظهارات را نمي‌فهمم؛ شما با حكم رهبري مسئوليت گرفته‌ايد آن وقت اين طوري صحبت مي‌كنيد.

وي افزود: هر چه با خودم مباحثه كردم نتوانستم خودم را نسبت به مواضع هاشمي قانع كنم.
عضو خبرگان رهبري با اشاره به فرمايشات اخير مقام معظم رهبري كه فرمودند: «خواص خط و ربط خود را با دشمنان نظام به صورت شفاف بيان كنند»، ادامه داد: به قول يكي از نويسندگان بسياري از خواص خاصيت خواص بودن خود را به كلي از دست داده‌اند و در بين مردم جايگاهي ندارند.

رئيس جامعه مدرسين اظهار داشت: هاشمي در ديدار با اعضاي حزب اعتدال و توسعه كه من مي‌دانم چه كساني هستند گفته است كه براي برون رفت از شرايط موجود كشور راه‌حل‌هايي را كه با توجه به تجربياتم در نماز جمعه بيان كردم به آن پايبندم و بايد اجرا شود.

آيت‌الله يزدي ادامه داد: آقاي هاشمي مگر شما در اين 30 سال از رهبر جدا بوده‌ايد. هر كجا كه رهبري بوده‌اند شما نيز بوده‌ايد. تجربيات شما چه تفاوتي با تجربيات آقاي خامنه‌اي دارد؛ شما در نماز جمعه گفتيد نسبت به نتيجه انتخابات ترديد داريد ولي مقام معظم رهبري ضمن تاكيد بر سالم بودن نتيجه انتخابات فرمودند اگر مشكلي است قانوني عمل كنيد.

وي گفت: انتخابات در كمال صحت و سلامت تمام شد، در شرايط كنوني از سوي دشمنان بحث براندازي نظام مطرح است و امروز كساني كه به ميدان آمده‌اند به دنبال براندازي نظام هستند.

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اظهارات اخير اوباما در كنگره آمريكا ادامه داد: چقدر اين دشمان نظام نادان هستند كه با اختصاص مبالغي مي‌خواهند نظام اسلامي ايران را سرنگون كنند. آنها كور خوانده‌اند نظام اسلامي ايران مقتدر با رهبري آيت‌الله خامنه‌اي پا برجاست و دشمان هيچ غلطي نمي‌توانند بكنند.

وي با اشاره به جسارت به ساحت امام حسين (ع) در روز عاشورا اظهار داشت: مردم با آن اجتماع عظيم كه به گفته كارشناسان در طول 30 ساله انقلاب بي‌نظير بود، جواب آنها را دادند آيا اين مردم مي‌گذارند نظام سقوط كند.

آيت‌الله يزدي گفت: آقاي هاشمي اگر امروز مي‌خواهيد صحبت كنيد جسارت به عكس امام و توهين روز عاشورا را محكوم كنيد. معني ندارد كه بياييد و دوباره بر مواضع خود پافشاري كنيد.

وي اظهار داشت: برخي خواص و دشمنان كشور هنوز ملت ايران را نشناخته‌اند، نظام هيچ وقت تسليم نمي‌شود و اجازه حركت به آنان را نخواهد داد.

عضو مجلس خبرگان رهبري بار ديگر با انتقاد شديد از سخنان هاشمي و كلمه «تجربيات خود» ادامه داد: آقاي هاشمي تجربه شما از كجا به دست آمده است. هر كجا كه رهبري بودند شما هم بوديد. رهبري در نماز جمعه تكليف را مشخص كردند. حزب اعتدال و توسعه چه جايگاهي در اين كشور دارد كه شما در بين آنها سخنراني مي‌كنيد و آن وقت مي‌گوييد براي برون رفت كشور از مشكلات راه حل دارد.

وي تصريح كرد: شما در آن نماز جمعه هر چه كه خواستيد گفتيد. اين سخنان را معني كنيد.

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم ادامه داد: آقاي هاشمي در ديدار اعضاي حزب توسعه و اعتدال گفته است در شرايط فعلي بايد افرادي از دو جناح مشكلات را در كنار رهبري حل كنند.

وي با انتقاد شديد از اين سخنان آقاي هاشمي اضافه كرد: كساني كه در مقابل حكومت قرار دارند، از نظام جدا هستند، آن وقت شما مي‌گوييد افرادي معتدل از دو جناح بايد در كنار رهبري مشكلات را حل كنند؟ بگوييد افراد معتدل جناح مخالف چه كساني هستند؟

آيت‌الله يزدي با بيان اينكه هاشمي رفسنجاني در آن نماز جمعه خواستار آزادي زندانيان شد، افزود: در ديداري كه با وي داشتم به او گفتم چرا دخالت مي‌كنيد؟ كشور قانون و قوه قضائيه دارد كه به اين مسائل رسيدگي كند. شما اگر مي‌خواهي صحبت كني، نظام را تثبيت كن و سليقه شخصي را در اين مسائل دخالت نده.

وي با بيان اينكه سخنان هاشمي از دو پهلو صحبت كردن هم بدتر است، گفت: معتقدم سخنان هاشمي از سه پلو هم گذشته است.

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم به سخنان دو پهلوي آقاي هاشمي اشاره كرد و بيان داشت: هاشمي در ديدار اخيرش مي‌گويد« رهبري را فرد اصلح براي حل مشكلات مي‌دانم»، به نظر من سخنان هاشمي خطاب به رهبري جسارت به ايشان بود. آقاي هاشمي در واقع به رهبري توهين كرد.

وي تصريح كرد: مجلس خبرگان رهبري آيت‌الله خامنه‌اي را براي رهبري نظام اسلامي انتخاب كرده‌ است و مردم نيز بارها از مواضع روشنگرانه رهبري تقدير كرده‌اند؛ مانند ايشان در كشور وجود ندارد كه 20 سال در برابر مشكلات ايستادگي كرده و آنها را حل كرده‌اند.

آيت‌الله يزدي گفت: در ديداري كه با رهبر معظم انقلاب داشتم از ايشان در مورد مشكلات موجود و آيا اينكه در كشور مشكلي وجود دارد پرسيدم كه «آقا» فرمودند؛«اگر مشكلي هست، طبق قانون حل مي‌شود و جاي نگراني وجود ندارد. طي 30 سال گذشته مشكلات از اين بدتر وجود داشته كه حل شده است».

وي به توهمي كه براي برخي از كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري ايجاد شده بود اشاره كرد و اظهار داشت: رهبري بارها به آنها گفته بودند كه اگر اعتراضي دارند، قانوني عمل كنند اما آنها همچنان حرف خود را تكرار كردند.

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم بار ديگر به سخنان هاشمي رفسنجاني در جمع اعضاي حزب توسعه اشاره كرد و گفت: هاشمي در آن جلسه گفته بود كه رهبري را «فرد اصلح» براي حل مشكلات مي‌داند كه به نظر من اين كلام معني رهبري را دچار ترديد كرد و اين بزرگ‌ترين جسارت به حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي بود.

وي به يكي ديگر از جملات آقاي هاشمي در اين جلسه اشاره كرد و گفت: هاشمي گفته است كه با رهبري دست دشمنان را از كشور كوتاه خواهيم كرد؛ اين را بگويم تا زماني كه اسلام وجود دارد، دشمنان دست از سر كشور بر نمي‌دارند و هر روز عليه نظام توطئه‌ مي‌كنند.

آيت‌الله يزدي اضافه كرد: رهبري بارها و بارها بر خودداري خواص از دو پهلو حرف زدن تاكيد كرده‌اند و ايشان در سخنان خود بارها خواسته‌اند كه هاشمي به آغوش نظام باز گردد، ولي هاشمي با موضع‌گيري‌هاي خود هر روز از نظام دورتر مي‌شود.

وي با بيان اينكه نظام ما نظامي الهي است، خاطرنشان كرد؛ اين نظام به سادگي به دست نيامده است كه بخواهد به سادگي از دست برود.

عضو خبرگان رهبري گفت: هنوز هم نتوانسته‌ام خودم را در مقابل اظهارات آقاي هاشمي راضي كنم.

وي با اشاره به اجلاس خبرگان رهبري افزود: در سايت‌ها و رسانه‌ها اعلام شده بود كه آقاي هاشمي به يزدي لبخند زده است، مگر لبخند من يا لبخند هاشمي اختلافات را حل مي‌كند.

آيت‌الله يزدي تاكيد كرد: در هر جا كه آيت‌الله خامنه‌اي بروند ملت و ما دنبال ايشان خواهيم بود؛ اما آقاي هاشمي اين را بدانيد كه دنبال شما نمي‌آييم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان