بازدید 4028

بازگشت دوباره قیمت نفت به زیر 70 دلار

روز چهارشنبه، پس از افزایش ذخایر نفت ایالات متحده و برطرف شدن نگرانی‌ها درباره طوفان در خلیج مکزیک قیمت نفت دوباره به زیر 70 دلار بازگشت.
کد خبر: ۸۳۱۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰ 05 September 2018

بازگشت دوباره قیمت نفت به زیر 70 دلارروز چهارشنبه، پس از افزایش ذخایر نفت ایالات متحده و برطرف شدن نگرانی‌ها درباره طوفان در خلیج مکزیک قیمت نفت دوباره به زیر 70 دلار بازگشت.

به گزارش «تابناک اقتصادی» و به نقل از بلومبرگ، امروز چهارشنبه هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت (WTI) آمریکا با قیمت 69 دلار معامله شد.

داده‌های منتشر شده حاکی از آن است ذخایر مرکز واردات و صادرات نفت کوشینگ در اوکلاهاما برای چهارمین هفته متوالی افزایش یافته است. در این میان، بررسی‌های انجام شده نشان داده که طوفان گرمسیری آمریکا آنطور که پیش‌بینی شد قدرتمند نیست. از طرفی تقویت دلار نیز تقاضا برای کالاهای که توسط دلار قیمت گذاری می شوند را کاهش داده است.

این عوامل دست به دست هم داده تا معاملات آتی بورس بازار بورس نیویورک نیز 1.6 درصد کاهش داشته باشد.

بر این اساس، بهای WTI تحویلی ماه اکتبر در بورس سهام نیویورک با 1.1 دلار کاهش به 68 دلار و 83 سنت در هر بشکه رسید، و در بازار لندن نیز تا پیش از ظهر با قیمت هر بشکه 68 دلار و 83 سنت فروخته شد.

بهای نفت خام برنت برای تحویل نوامبر نیز در بازار بورس کالای آتی اروپا (ICE) با 1.1 دلار کاهش (1.3 درصد) به هر بشکه 77 دلار و 16 سنت رسید.

نگرانی‌ها از توفان خلیج مکزیک قیمت نفت را در روز سه شنبه تا نزدیکی 80 دلار بالا برد به شکلی که نفت دیروز در بالاترین قیمت خود به ازای هر بشکه 79 دلار و 72 سنت به فروش رسید. توفان «گوردون» دوشنبه صبح نزدیک «فلوریدا کیز» شکل گرفت و با بادهای 70 مایل بر ساعت همراه بود. مسیر حرکت این طوفان روز سه شنبه اندکی تغییر کرد و به سمت شرق متمایل شد.

هرچند پیش بینی می‌شود این کاهش قیمت مقطعی بوده و آشتفگی‌های اخیر بازار در پی جنگ تجاری آمریکا و چین و همچنین نزدیک شدن به آستانه تحریم‌‌‎های جدید نفتی آمریکا علیه ایران روند قیمت نفت را در هفته‌های آتی همچنان به صورت افزایشی نگه خواهد داشت.

در معاملات امروز بازار جهانی نفت، هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۵۳ سنت کاهش نسبت به دیروز، ۷۶.۷۹ دلار قیمت‌گذاری شد. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز ۶۵.۷۴ دلار در هر بشکه تعیین شد که نسبت به دیروز ۲۱ سنت کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه رسمی سازمان کشورهای صادرکننده نفت،‌ اوپک، هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در آخرین مبادلات روز گذشته بازار جهانی انرژی ۷۳.۶۲ دلار قیمت‌گذاری شد.

به گزارش رویترز، اصلی‌ترین دلیل کاهش قیمت نفت در معاملات امروز، چشم‌انداز کاهش تقاضای نفت از سوی چین و همچنین بالا رفتن تولید نفت آمریکا بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار