بازدید 14637

توضيحات طراح لوگوي «تهران امروز»‌

کد خبر: ۸۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۲ 26 January 2010
«آفتاب يزد» نوشت: در روزهاي اخير، برخي جريان‌هاي سياسي و فكري، جنجالي به‌پا كرده‌اند، درباره لوگوي «تهران امروز» و مدعي‌اند كه اين لوگو، طرحي ‌از يك زن رقصان است!

اين تفسير عجيب و غريب براي اولين بار توسط يك هفته‌نامه مطرح شد و مفسر گمنام آن كه براي ‌اثبات ادعايش حتي اين را نوشت كه انتهاي حروف«ر» ،«و» و «ز» به صورت كج طراحي شده است تا تداعي ‌دست و پاي زن رقاص را داشته باشد! ‌‌

در همين زمينه، طراح اين لوگو با اشاره به اين كه «از خط نستعليق براي طراحي اين لوگو استفاده كرده است» به «عصرايران» مي‌گويد: خط‌نستعليق ترجمان تصويري ادبيات ايراني است. اگر به‌بخش وسيعي از ادبيات ايران بنگريد،‌خط نستعليق ‌خودنمايي مي‌كند... لوگوي «تهران‌امروز» از دو كلمه تهران و امروز تشكيل شده است. زماني كه اين كار به من ‌سفارش داده شد از من خواستند، روي كلمه امروز تمركز كنم و تهران در ‌پلان دوم قرار داشت. پيشنهاد من ‌اين بود كه براي كلمه «امروز» از خط نستعليق و براي «تهران» از نسخ استفاده شود. چون بنا بود كلمه ‌‌«تهران» به شكل كوچكتري ديده شود و هم به خوانايي ضربه‌اي وارد نشود، به همين دليل آن را با نوعي از خط نسخ ‌گرافيزه شده طراحي كردم.‌»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل