بازدید 1837

الجعفری خطاب به هیلی: شورای امنیت جای صلح است نه تهدید

نماینده دائم سوریه در شورای امنیت در واکنش به اظهارات نماینده آمریکا درباره ادلب گفت که شورای امنیت جای صلح است نه تهدید به جنگ.
کد خبر: ۸۳۱۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴ 07 September 2018

نماینده دائم سوریه در شورای امنیت در واکنش به اظهارات نماینده آمریکا درباره ادلب گفت که شورای امنیت جای صلح است نه تهدید به جنگ.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی النشره، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در شورای امنیت در جلسه این شورا درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه در پاسخ به نیکی هیلی، نماینده آمریکا در این شورا گفت: شورای امنیت باید جای صلح باشد نه جای تهدید به جنگ. صحبت برخی درباره سلاح شیمیایی گمراه کننده و غیرمسئولانه است چراکه بعد از امحای کامل تسلیحات شیمیایی دیگر هیچ گونه سلاح شیمیایی در سوریه وجود ندارد.

وی گفت: کشورهای دائم عضو شورای امنیت طرف‌هایی هستند که از نظر سیاسی و اخلاقی و قانونی برای دفاع از صلح و امنیت بین المللی لایق نیستند. کسی که از زرادخانه هسته‌ای اسرائیل دفاع کرده و به بهانه سلاح کشتار دسته‌جمعی عراق را نابود کرد حق ندارد سوریه را متهم به استفاده از سلاح شیمیایی کند. سوریه به نیابت از جهان وارد جنگ علیه تروریسم شده و در برابر باج‌خواهی سیاسی و تهدیدات آمریکا، انگلیس و فرانسه سر تسلیم فرود نمی‌آورد.

بشار جعفری تأکید کرد: ما نامه رسمی را به اعضای شورای امنیت درباره مقدمه‌چینی گروه‌های تروریستی در ادلب و حومه لاذقیه و حلب برای استفاده از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان با هدف کارشکنی در عملیات نظامی ارائه کردیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر