بازدید 1450

آخرین خبرها از کالاهای ضبط شده در اموال تملیکی

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن اعلام این که تا پایان امسال تکلیف ۲۰ هزار میلیارد تومان کالای انبار شده در سازمان اموال تملیکی معین می‌شود، اعلام کرد: تعداد پرونده‌های کلان در اموال ضبط شده انبارهای سازمان جمع آوری اموال تملیکی محدود نیست و همه آن‌ها در حال بررسی در دستگاه قضایی هستند.
کد خبر: ۸۳۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ 11 September 2018

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن اعلام این که تا پایان امسال تکلیف ۲۰ هزار میلیارد تومان کالای انبار شده در سازمان اموال تملیکی معین می‌شود، اعلام کرد: تعداد پرونده‌های کلان در اموال ضبط شده انبارهای سازمان جمع آوری اموال تملیکی محدود نیست و همه آن‌ها در حال بررسی در دستگاه قضایی هستند.

به گزارش ایسنا، در جلسه اخیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام شد که حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان اموال ضبط شده قاچاق، متروکه و... در انبارهای سازمان جمع آوری اموال تملیکی قرار دارد و با تاکید وزیر کشور به عنوان رئیس این جلسه، قرار بود به زودی تکلیف این کالاها مشخص شود اما برخی مدیران در آن جلسه مدعی شدند که "کند شدن روند رسیدگی به چند پرونده‌ کلان عامل کند شدن کل فرآیند تعیین تکلیف کالاهای انبار شده است".

در این باره علی مؤیدی خرم‌آبادی - رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز - در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اینکه یکی از همکاران و مدیران سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی معتقد است "چند پرونده کلان در این زمینه تشکیل شده و اقدامی در این باره صورت نمی‌گیرد" باید گفت که کالاهای انبار شده و توقیفی که در اختیار سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی است، هر یک پرونده‌ای دارد و در این میان بسیاری از آن‌ها جزو پرونده‌های کلان محسوب می‌شوند و نمی‌توان گفت تنها چند پرونده کلان به صورت معدود وجود دارد.

وی افزود: در جلسه اخیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در وزارت کشور برگزار شد، مقرر شد که سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی طی جلسات آتی این ستاد آمار دقیقی از انبارهای خود که شامل کالاهای قاچاق، متروکه، ضبط شده و غیره است از نظر ارزش و میزان استخراج ارائه کند تا بتوانیم برای تعیین تکلیف آن‌ها سریع‌تر تصمیم بگیریم. البته این کالاها باید به تفکیک بخش‌های مختلف آماده شود.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: گرچه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از عضو کارگروه ستاد تشکیل شده در زمینه تنظیم بازار و مقابله با گران‌فروشی هستیم اما هر کسی اقدام به گران فروشی کند قاچاقچی محسوب نمی‌شود و در ابتدا باید مسئله قاچاق بودن یا نبودن کالای وارداتی‌اش اعم از موبایل، دستگاه‌های صوتی و تصویری تا کالاهای مختلف دیگر ثابت شود و اگر این تخلف برای کالای وارداتی احراز شود، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به پرونده ورود می‌کند.

وی اظهار کرد: ممکن است یک واردکننده موبایل یا کالای دیگر ضمن اینکه مرتکب احتکار در انبار شده، کالاهای انباری او نیز قاچاق باشد، در این زمینه متخلف نه تنها مرتکب احتکار شده بلکه قاچاق نیز به پرونده او اضافه می‌شود اما این مسائل به همدیگر ربطی ندارد و اگر به عنوان مثال واردکننده‌ای مرتکب گران فروشی شده باشد، مصداق قاچاق نیست.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به گفته شما ارزش کالاهای باقی مانده در انبارهای تملیکی سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی تا پایان سال گذشته حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است اما چرا درباره آن‌ها اقدامی صورت نمی‌گیرد؟ گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته هیچ کالای انبار شده‌ای که تکلیفش قطعی شده باشد تا پایان امسال در انبارهای کشور باقی نمی‌ماند و دچار سرنوشت امحاء، صادرات یا عرضه در بازار داخلی خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان