بازدید 38994

لیست دریافت کنندگان ارز نیمایی و دولتی سرانجام منتشر شد/ اشخاص حقیقی و حقوقی در ۱۷۲ روز چه میزان ارز دولتی دریافت کردند؟

بانک مرکزی در راستای شفاف سازی و اطلاع رسانی عمومی لیست دریافت کنندگان ارز دولتی و سامانه نیما را منتشر کرد. لیست انتشار یافته حاوی دریافت کنندگان ارز دولتی و نیمایی در بازه زمانی ۲۱ فروردین ماه تا امروز است. گفتنی است که بانک مرکزی تاکید کرده است که این فهرست شامل اسامی اشخاص حقیقی و حقوقی به همراه میزان و نرخ ارز دریافتی است که از طریق سامانه نیما ارز دریافت کرده اند.
کد خبر: ۸۳۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵ 29 September 2018

لیست دریافت کنندگان ارز نیمایی و دولتی سرانجام منتشر شد/ اشخاص حقیقی و حقوقی در ۱۷۲ روز چه میزان ارز دولتی دریافت کردند؟بیش از دو ماه پیش، یعنی یکشنبه 31 تیر ماه 1397 در جلسه ای که به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، موضوع انتشار فهرست کامل دریافت کنندگان ارز به نرخ رسمی مطرح و در نهایت مقرر شد این فهرست مطابق با مصوبه ستاد اقتصادی دولت در هفته آینده توسط بانک مرکزی اطلاع رسانی شود.

به گزارش تابناک اقتصادی، با پایان تاریخ مشخص شده برای انتشار فهرست کامل ارزبگیران دولتی، بانک مرکزی به وعده خود عمل نکرد و در مورخه 11 مرداد 1397 خبر از ارسال این فهرست برای وزارت اقتصاد داد! در این خبر که در سایت بانک مرکزی درج شد، آمده بود: بنا به دستور رئیس جمهور در مورخه 10 مرداد 1397، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در نامه ای به مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی فهرست کامل واردکنندگانی که از ۲۲ فروردین تاکنون ارز به نرخ رسمی دریافت کرده اند را برای بهره برداری و اقدام لازم از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

مسعود کرباسیان وزیر سابق امور اقتصاد و دارایی نیز در پست اینستاگرامی در مورخه 13 مرداد 1397 در این زمینه اعلام کرد: "لیست تمامی افرادی که در دوره اخیر ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده ‌اند از طریق بانک مرکزی در اختیار وزارت اقتصاد قرار گرفته‌ است. این لیست را به سرعت در اختیار گمرک قرار دادیم تا به صورت دقیق مشخص کنند که چه افراد و شرکت‌ هایی ارز دریافت کرده و کالا وارد نکرده ‌اند. با این گروه بر اساس قانون و برمبنای اخلال ‌گران نظام ارزی برخورد جدی صورت خواهد گرفت. همچنین سازمان امور مالیاتی هم موضوع را دنبال می کند. گزارش نهایی با نهایت شفافیت در اختیار مردم و نهادهای ذی ‌ربط قرار می‌ گیرد."

حالا و بعد از گذشت حدود سه ماه از دستور رئیس جمهور پیرامون افشای فهرست کامل ارزبگیران دولتی، بانک مرکزی در اقدامی شایسته، طی خبری اعلام کرده است که در مورخه 7 مهر ماه 1397 فهرست تمامی کسانی که از ابتدای سال تاکنون ارز دولتی و نیمایی دریافت کرده اند را در اختیار عموم مردم قرار خواهد داد.

در این خبر که در مورخه 4 مهرماه 1397 منتشر شد، آمده بود: "دکتر همتی رییس کل بانک مرکزی در راستای شفاف سازی دریافت کنندگان ارز دولتی و نیمایی دستور داد، لیست دریافت کنندگان ارز منتشر شود. بر این اساس روز شنبه هفتم مهرماه، لیست تمام دریافت کنندگان ارز دولتی از ابتدای سال و نیز لیست اشخاص حقیقی و حقوقی که تاکنون از سامانه نیما ارز دریافت کرده اند به همراه میزان و نرخ ارز دریافتی آنها برای اطلاع عموم مردم منتشر می شود. طبق دستور رييس كل بانك مركزي از این پس نیز به طور روزانه لیست دریافت کنندگان ارز سامانه نیما و نیز دریافت کنندگان ارز کالاهای اساسی و ضروری اطلاع رسانی خواهد شد".

بر این اساس، به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی، امروز شنبه هفتم مهرماه، بانک مرکزی در راستای شفاف سازی و اطلاع رسانی عمومی لیست دریافت کنندگان ارز دولتی و سامانه نیما را منتشر کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی، لیست انتشار یافته حاوی دریافت کنندگان ارز دولتی و نیمایی در بازه زمانی 21 فروردین ماه تا امروز است. گفتنی است که بانک مرکزی تاکید کرده است که این فهرست شامل اسامی اشخاص حقیقی و حقوقی به همراه میزان و نرخ ارز دریافتی است که از طریق سامانه نیما ارز دریافت کرده اند.

برای دریافت فایل pdf اسامی دریافت کنندگان ارز دولتی و نیمایی، روی لینک های زیر کلیک کنید.

فهرست دریافت‌کنندگان ارز دولتی

فهرست دریافت‌کنندگان ارز نیمایی

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۱
يعني طرف ارز دولتي گرفته ولي حتي شناسهملي و کد ملياش را هم نداده. حالا ما بدبخت بيچاره ها اب بخواهيم بخوريم يا دستشويي بخواهيم برويم بايد کد مليمون را به دربون بديم
این لیست ها به چه درد مردم می خوره
زودتر رسیدگی کنید تا قیمت ها کاهش پیدا کنه
متشکریم از این عمل تان. حکومت مردمی یعنی این و نترسیدن از لیست ها. بنظر می رسد دیگر نباید حالت محتاطانه داشته باشیم. کشور داره به بلوغ می رسد.
خیلی جالبه یک مقایسه بین شرکتهای دارو سازی, ماشین سازی و حج و زیارت بکنید.
ای کاش دولت این ارز رانتی رو در اختیار وارد کنندگان خصوصی قرار نمیداد و خودش وارد میکرد و سپس بین فروشندگان و مصرف کنندگان با قیمت ریال پخش میکرد
در این شرایط سخت شاید بهترین روش بود برای کمتر شدن فساد

اصلا نمیبایست مردم رو با دلار درگیر میکردن
بغیر از دانشجوی ساکن در خارج از کشور و بیماران و مسافران خارج کشور اصلا نباید با ارز درگیر میشدند مردم
حداقل در این شرایط

اشتباه پشت اشتباه
در همه ابعاد از امنیت اجتماعی و و و و
ایران مظلوم ...
لطفا مشخص کنید ارز برای چی گرفتن و چی وارد کردن؟
سلام تابناک
لطفا فایل اکسل از این لیست تخصیص گرفتگان را منتشر کنید تا بشه تو این محیط سرچ کرد
من خودم این چند وقت به خاطر شغلم مجبور شدم کالای وارداتی بخرم
با قیمات ارز 17000 تومنی
اگه این شرکت هایی که ازشون خرید داشتم ارز دولتی گرفته باشند
از دستشون میخام شکایت کنم
آیا اعلام اسامی و مبالغ بدون ذکر محل مصرف ارز (لیست قبلی حداقل نوع کالا را معلوم کرده بود که البته در بسیاری موارد با نیاز روز جامعه و هویت دریافت کننده همخوانی نداشت) میتواند نظر مساعد مردم را جلب کند؟
اصلا این لیست چه مشکلی را حل می کنه که منتشر بشه یا نشه مشکل درد بی پولی و تورم کمر شکن
خوب که چی مردم چیکار میتونند انجام بدن
چرا این قایل ها اکسل نیست؟ بابا اگه می خواهیم روش تحقیق کنیم پی دی اف خوب نیست! ولی به هر حال می شه یکاریش کرد. مرسی!
حتما تمام آقایون اجناس وارداتی رو با نرخ ارز دریافتی فروختن
چقدر زیاده شرکت های مختلف ولی متلق به یک خانواده
خودروسازان بزرگ و رنو پارس میلیاردی ارز گرفته اند اما چرا خروجی انها اینجوری قطره چکانیه؟؟
متاسفم.
























حالا ما باید چیکار کنیم با این آمار؟
وقتی این افراد بدون در نظر گرفتن ارز ارزانتر کالای خود را با همان قیمت ارز آزاد عرضه می کنند پس بهتر است این ارز دولتی و چنین مسخره بازی هایی کلا جمع شود که این عده از میزان تفاوت این ارزها و فروش آن پولی به جیب نزنند و به ریش ملت بخندند!!!
لطفا شما روزنامه نگاران لیست ها را تجزیه تحلیل کنید و روشن سازید که کی ارز را به راستی گرفته و کی به ناحق گرفته .اهداف مثبت و منفی خرج کردن ارز ها را روشن کنید . لطفا بخدا توکل کنید و نترسید
روز بخير يكى از مهمترين شايعات بعد از اختصاص ارز دولتى كه موجب بهم ريختن جو جامعه گرديد اين بوط كه افراد نامربوط كالاى نامربوط بكارئان مجوز ارز دولتى گرفتن
متاسفانه اين جدول نمى تواند ابهامات تخصيص ارز را روشن كند
بلكه ضرورت دارد كه مقدار و نوع كالائى كه به افراد يا شركتها ى نامبرده درليست درج شود
خلاصه ليست بهيجوجه پاسخگوى جامعه نيست
مثال : مثلا اسامى افراد زيادى در ليست است كه فقط مبلغ ،نوع ارز قيد شده ! خوب بابت چه مقدار و چه كالائى ؟؟؟
با بررسی ارز های دریافتی مشخص میشود که مواد اولیه دارو سازی کشور بیشترش از هند و چین وارد میشود و خود کفایی دارویی فقط در فورمولاسیون مواد وارداتی که احتمالا دانش فنی قاطی کردن مواد هم از آنطرف است
چه فایده مگر دریافت کنندگان با این نرخ کالا رو می فروشند
میشه بفرمایید این لیست چه دردی از مردم دوا میکنه. بریم یقشونو بگیریم .
لطفا مشخص کنید چنذ درصدشون دولتین.
تابناک ! دود از کله حقیر بلند شد .
جالبه. اینها که همش یورو هست پس دلارها رو به کی دادن. این لیست اصلی نیست خیلی ها از توی این لیست حذف شدن. FATF به درد همچنین روزهایی میخوره . برای همینه که میترسن عضو FATF بشن. لطفا منتشر کنید
90 درصد اینها که اشخاص حقیقی بودن!!! یعنی منم میتونم برم یک میلیون یورو ارز دولتی بگیرم؟ قول میدم فقط کالای اساسی وارد کنم...
شما كه متولي دادن ارز هستيد نميتونيد تا آخر كار آنرا كنترل و هدايت كنيد حالا ليست منتشر مي كنيد كه چي! حتما انتظار داريد مردم كوچه و بازار اقدام كنند.
لیست اسامی را چه کنیم؟ مسئولین باید رسیدگی کنند!!!!!
بالاخره این لیست ناقص الخلقه متولد شد ! اشکالات زیر را در ان میبینم :
1-اسم ها به ترتیب الفبائی است اما بر مبنای اسم کوچک ، میبایست برمبنای اسم فامیلی باشد .
2-فاقد ستون تاریخ است .
3- هیچ اشاره ای نشده که ارز برای چه منظوری داده شده است .
4-موارد حقیقی و حقوقی را با هم قاطی کرده است که صحیح نیست .
5-این لیست چند صد صفحه ای دارای شماره ردیف نیست .
6- ذکر موارد زیر هزار دلا ضرورتی نداشت .
7-مشخص نشده است که واردات مربوطه صورت گرفته است یا نه .
8- توصیه میشود لیست های مربوط به الهای قبل نیز منتشر شود تا شفافیت کامل شود .
ميشه آن دسته از عزيزاني كه اطلاعات بيشتر دارند وابستگيهاي سببي و نسبي احتمالي دريافت كنندگان ارز را با دست اندركاران دولتي مشخص كنند ؟
متاسفانه این فایل های پی دی اف طوری رمز نگاری شده که امکان جستجو و کار آماری روی اطلاعات نداشته باشه. مثلا معلوم نشه بیشترین ارز رو کی گرفته و مجموع ردیف ها مشخص نیست و باید همه چیز بصورت دستی جستجو بشه واقعا چه انگیزه ای پشت این کار بوده؟
شرکت ماموت دیزل ارز دولتی گرفته پس چرا برا ثبت نامی های سال ۹۶ طرح نوسازی ناوگان اینهمه ماوبتفاوت میگیرن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر