بازدید 5259

رومن پولانسکی «من متهم می‌کنم» را می‌سازد

او می‌خواهد فیلم «من متهم می‌کنم» را درباره زندگی واقعی سروان آلفرد دریفوس بسازد؛ یک سرباز فرانسوی یهودی که به جاسوسی برای آلمان متهم شد و محاکمه‌اش در سال‌های آخر قرن نوزدهم در پاریس به نقل محافل تبدیل شده بود.
کد خبر: ۸۳۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ 30 September 2018

رومن پولانسکی فیلمساز سرشناس و جنجالی قرار است فیلم جدیدش را درباره مردی که می‌کوشد شهرت و حیثیتش را بازگرداند، کارگردانی کند. آنچه اغلب رسانه‌ها درباره این خبر برجسته کرده‌اند آن است که این نخستین فیلم پولانسکی بعد از آغاز جنبش #MeToo و تلاش برای منزوی کردن و مجازات مردان متهم به آزار جنسی است.

پولانسکی سال‌هاست که به اتهام تجاوز جنسی از آمریکا فراری است و حتی چند سال پیش در سوییس دستگیر شد تا به آمریکا بازگردانده شود، اما نهایتا آزاد شد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، او می‌خواهد فیلم «من متهم می‌کنم» را درباره زندگی واقعی سروان آلفرد دریفوس بسازد؛ یک سرباز فرانسوی یهودی که به جاسوسی برای آلمان متهم شد و محاکمه‌اش در سال‌های آخر قرن نوزدهم در پاریس به نقل محافل تبدیل شده بود.

رومن پولانسکی «من متهم می‌کنم» را می‌سازد

ژان دوژاردن بازیگر فرانسوی برنده اسکار که با فیلم «آرتیست» مشهور شد، در فیلم پولانسکی نقش افسر اداره ضدجاسوسی فرانسه را بازی خواهد کرد که بعد از محکوم شدن دریفوس توانست ثابت کند او بی‌گناه است.

نام انگلیسی فیلم «رابطه دریفوس» اعلام شده و کمپانی فرانسوی لجند فیلمز آن را تهیه می‌کند. عنوان «من متهم می‌کنم» از اثر مشهور امیل زولا نویسنده فرانسوی گرفته شده است.

ایندیپندنت نوشته علاقه رومن پولانسکی به این داستان به شکل واضح شخصی است، چون شهرت او به عنوان فیلمساز زیر سایه اتهام تجاوز به یک دختر ۱۳ ساله در سال ۱۹۷۷ قرار گرفت و همواره زیر سوال بوده است. او در همه این سال‌ها کوشیده فیلم بسازد و برای «پیانیست» هم جایزه اسکار گرفت.

چند ماه پیش و بعد از ظهور جنبش مقابله با آزار جنسی در هالیوود، آکادمی اسکار عضویت پولانسکی را لغو کرد و او در واکنش تهدید کرد که درباره این اقدام پیگیری قانونی خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار