بازدید 2323

مهر تایید شورای عالی هماهنگی قوا بر فعال سازی مجدد کارت سوخت

عضو کمیسیون انرژی مجلس، گفت: شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا نیز بر پیشنهاد وزارت نفت برای فعال سازی مجدد کارت سوخت مهر تایید زده است.
کد خبر: ۸۴۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ 11 October 2018

جلال میرزایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به احتمال استفاده مجدد از کارت سوخت، گفت: در حال حاضر شرایطی در کشور حاکم شده که فعال کردن کارت سوخت را ضروری می کند و یکی از این شرایط به وضعیت تولید بنزین در کشور بازمی گردد که باید تعادل بین تولید و مصرف حفظ شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در شرایط کنونی با افزایش قاچاق سوخت در کشور و افزایش مصرف، استفاده مجدد از کارت سوخت ضرورت یافته است، افزود: کارشناسان حوزه کارت سوخت معتقدند که در زمانی که سامانه فعال بوده در مصرف صرفه جویی و کنترل بیشتری در حوزه قاچاق سوخت وجود داشته است.

کارت سوخت برای حمایت از برخی دهک ها می تواند به مسئولان کمک کند

وی ادامه داد: با استفاده از کارت سوخت در شرایط اضطراری می توان بین عرضه و تقاضا تعادل ایجاد کرد، لذا در شرایط کنونی موضوع قاچاق و افزایش مصرف سبب شده که دولت به استفاده مجدد از کارت سوخت گرایش پیدا کند که شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا نیز بر پیشنهاد وزارت نفت برای فعال سازی مجدد کارت سوخت مهر تایید زده است.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سامانه کارت سوخت صرفاً برای کاهش مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت نیست، اظهار داشت: در بحث قیمت گذاری و حمایت از برخی دهک ها موضوع کارت سوخت می تواند به مسئولان کمک کند.

سازمان برنامه و بودجه با هماهنگی مجلس سیاست استفاده از کارت سوخت را تدوین می کند

وی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه در این زمینه برنامه هایی دارد، افزود: وزارت نفت در این حوزه سیاستگذار نیست، بلکه سازمان برنامه و بودجه با توجه به درآمدهای کشور و منابع و مصارف سیاست هایی را با هماهنگی مجلس تدوین می کند و در واقع وزارت نفت در این بخش مجری است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در حال حاضر وزارت نفت در حال آماده کردن سامانه کارت سوخت بوده تا بتواند آمادگی اجرای سیاست های دولت و مجلس را داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان