بازدید 2034

اولویتی که در سایه ی ماندن و نماندن آقای شهردار مغفول ماند

اعضای شورای شهر تهران به همراه مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی موضوع بازنشستگی شهردار تهران و لایحه مالیات بر ارزش افزوده را بررسی کردند.
کد خبر: ۸۴۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 15 October 2018

در حالیکه شب گذشته مجمع نمایندگان تهران و اعضای شورای شهر به منظور بررسی 2 موضوع لایحه افزایش مالیات بر ارزش افزوده و مشمولیت شهردار تهران در قانون منع به کارگیری بازنشستگان به میزبانی شورای پنجم گرد هم امدند، انچه در رسانه ها از این جلسه بازتاب داشت تنها اظهارات نمایندگان و اعضای شورای شهر مبنی بر ماندن یا رفتن «محمدعلی افشانی» بود و افزایش سهم تهران از مالیات بر ارزش افزوده در خبرها مغفول ماند .

در جلسه مجمع نمایندگان تهران با اعضای شورای شهر چه گذشت؟

افزایش سهم شهرداری تهران از محل منابع مالیات بر ارزش افزوده یکی دیگر از موضوعات دیدار شب گذشته نمایندگان تهران و اعضای شورای شهر بوده است در حالیکه در دولت مصوب شد که سهم شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده ۵۵ درصد باشد تصویب نهایی آن منوط به تصویب در مجلس است .

ذوالقدر: بازنگری قانون مالیات بر ارزش افزوده

سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات اسلامشهر و پردیس در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری منتخبان ملت با اشاره به نشست شب گذشته مجمع نمایندگان تهران با شورای شهر تهران گفت: یکی از موضوعات مورد بحث قانون مالیات بر ارزش افزوده بود که بر اساس آنچه در لایحه برنامه ششم توسعه آورده شده بخشی از درآمد شهرداری ها که در قالب عوارض و خدمات شهری است، بر اساس ساز و کار جدید در قانون مالیات بر ارزش افزوده ابتدا باید به خزانه دولت واریز و سپس با طی مراحل قانونی استانداری ها تخصیص لازم از این محل به شهرداری ها صورت میگیرد .

وی با بیان اینکه طی این فرایند قانونی ،مشکلات فراوانی را برای شهروندان به همراه دارد که مورد انتقاد اعضای شورای شهر و شخص شهردار تهران نیز بود گفت: معتقدیم که در این شرایط صرفاً بروکراسی اداری را برای وصول یک درآمد برای شهرداری بیشتر کرده ایم درآمدی که پیش از این نیز در اختیار شهرداری ها قرار داشته است.

ذوالقدر گفت : این در حالی است که یک اصل مهم در مدیریت شهری تحصیل درآمدهای پایدار است که بر این اساس بررسی لایحه درآمدهای پایدار باید در اولویت نسبت به قانون مالیات بر ارزش افزوده قرار بگیرد.

به گفته نماینده تهران در جلسه شب گذشته پیشنهاد شد با لحاظ یک یا دو فوریت، لایحه درآمدهای پایدار در مجلس شورای اسلامی بررسی شود و متعاقب آن بازنگری های لازم در خصوص قانون مالیات بر ارزش افزوده صورت پذیرد.

عضو فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه ساز و کار موجود در قانون مالیات بر ارزش افزوده دارای ایرادات بسیاری است که نیاز به یک بازنگری اساسی دارد تصریح کرد:چنانچه این تغییرات اساسی در آن رخ ندهد کارآمدی لازم را نخواهد داشت و بخش های مختلف را با چالش و تنگنا مواجه می کند.

نماینده مردم تهران، ری ، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس تاکید کرد: روش کارآمدتر و اجرایی تر که بتواند وضعیت درآمدهای پایدار شهرداری را برای مدیریت شهری تضمین کند بررسی با اولویت لایحه درآمدهای پایدار و متعاقب آن بررسی و بازنگری در مفاد قانون مالیات بر ارزش افزوده است.

در ادامه محمد علی وکیلی عضو هئات رئیسه مجلس در اینباره به شبکه خبری منتخبان ملت گفت: اعضای شورای شهر درخواست دارند که نمایندگان مجلس حمایت کرده و سهم تهران از مالیات بر ارزش افزوده متناسب با درآمد حاصل از مالیات لحاظ شود .

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: در حال حاضر 57 درصد درامد مالیاتی کشور از تهران تامین میشود این در حالیست که سهم تهران از این درآمد متناسب با درآمد حاصله نیست و امیدواریم سهم 55 درصدی تهران از محل مالیات بر ارزش افزوده در مجلس به تصویب برسد.

به گزارش شبکه خبری منتخبان ملت بازتاب خبرهای دیدار شبانه مجمع نمایندگان تهران و اعضای شورای شهر تنها به چند توییت و اظهار نظرات اعضا مبنی بر ماندن و رفتن شهردار تهران بسنده شد این در حالیست که حصول در آمدهای پایدار و منافع شهر تهران از محل مالیات بر ارزش افزوده یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید در شهر تهران محقق شود، گویی شهردار تهران چنان برای ماندن در بهشت دست و پا میزند که منافع شهر و شهروندان به دست فراموشی سپرده شده است. گرچه ماحصل دیدار شب گذشته رعایت قانون و رفتن افشانی تا مهلت تعیین شده بود اما امروز و دقایقی پیش محمد علی افشانی با حضور در دفتر لاریجانی به انتظار دیدار با رئیس مجلس است تابه هر نحوی خود را مبرا از قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان کند.گذشت حدود دو ماه از استیضاح دو وزیر کابینه دوازدهم همچنان وزارت خانه های اقتصاد و رفاه بی وزیر است. انتقاد های موافقان و مخالفان کابینه از ترکیب تیم اقتصادی دولت همچنان ادامه دارد و رئیس جمهور همچنان تغییر چشم گیری را در دولت تدبیر و امید ایجاد نکرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل