بازدید 31826

خداحافظی برنامه کودک از شبکه یک سیما

اما با تصميم اخير مديران سيما مبني بر تعطيلي تمامي برنامه‌هاي كودك شبكه اول سيما، برنامه «عمو پوررنگ» نيز چاره‌اي جز رفتن به شبكه دو سيما ندارد. اين در حالي است كه به نظر مي‌رسد سازندگان برنامه «عموپورنگ» همانند گذشته به رفتن به شبكه‌ي دو سيما تمايلي ندارند و احتمال مي‌رود، اين تصميم مديران سيما به تعطيلي برنامه و حتي لغو ويژه برنامه نورزي «عمو پوررنگ» بيانجامد.
کد خبر: ۸۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۷ 02 March 2010
شبكه اول سيما از سال آينده برنامه‌ي كودك پخش نمي‌كند؛ اين شبكه در حال حاضر روزي يك ساعت برنامه‌هاي مختص به كودكان و نوجوانان را به روي آنتن مي‌برد.

به گزارش ايسنا، معاونت سيما در حالي بر تعطيلي تمامي برنامه‌هاي كودك و نوجوان شبكه اول سيما تصميم گرفته كه پخش ويژه برنامه‌هاي نوروزي كودك و نوجوان اين شبكه هم‌چنان به قوت خود باقي است و اجرايي كردن اين تصميم به بعد از تعطيلات نوروز و از پانزدهم فرودين ماه به بعد موكول مي‌شود.

با اختصاص تعريف شبكه كودك به شبكه دو سيما كه از تابستان سال گذشته صورت گرفت، گروه كودك شبكه اول سيما منحل شد و از تعداد برنامه‌هاي كودك و نوجوان اين شبكه نيز كاسته شد.

بر اين اساس بسياري از برنامه‌هاي كودك شبكه اول از همان ابتدا به شبكه دو سيما رفتند.

مديريت گروه كودك و نوجوان شبكه اول را در آن زمان محمد ميركياني بر عهده داشت، اما با رفتن گروه كودك و نوجوان شبكه يك به شبكه دو، ميركياني هم به اين شبكه رفت، اما پس از چندي، جاي خود را به بهمن مشکيني داد.

همزمان با رفتن برنامه‌هاي شبكه اول به شبكه دو كه از آن جمله مي‌توان به «خاله شادونه» اشاره كرد، برخي از برنامه‌هاي كودك و نوجوان شبكه اول هم‌چنان در اين شبكه باقي ماندند كه از آن جمله مي‌توان به برنامه «عمو پوررنگ» اشاره كرد.

اما با تصميم اخير مديران سيما مبني بر تعطيلي تمامي برنامه‌هاي كودك شبكه اول سيما، برنامه «عمو پوررنگ» نيز چاره‌اي جز رفتن به شبكه دو سيما ندارد. اين در حالي است كه به نظر مي‌رسد سازندگان برنامه «عموپورنگ» همانند گذشته به رفتن به شبكه‌ي دو سيما تمايلي ندارند و احتمال مي‌رود، اين تصميم مديران سيما به تعطيلي برنامه و حتي لغو ويژه برنامه نورزي «عمو پوررنگ» بيانجامد.

به گزارش ايسنا، در حال حاضر برنامه «عموپورنگ» به صورت يك روز در ميان از شبكه اول پخش مي‌شود. اين برنامه سال‌هاست كه در نظرسنجي‌هاي مركز تحقيقات، مطالعات و سنجش برنامه‌اي صداوسيما، در زمره پرمخاطب‌ترين برنامه‌هاي كودك قرار مي‌گيرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۰
برنامه عموپورنگ به هیچ عنوان با شاخص های اخلاقی ایرانی اسلامی سازگار نیست. جای تعجبه که اجازه پخش داره برنامه ای که پر از موسیقی های تند و رفتارهای ناپسند برای کودکان است
چطوره صدا و سیما در یک اعلام همگانی،دوران کودکی و نوجوانی را از دوره عمر ایرانیان حذف کنه!و بعد از اون هرکی به دنیا اومد از دوره جوانی زندگیش را شروع کنه. هم صرفه جویی در تولید برنامه میشه و هم کلی از هزینه نگهداری بچه و نوجوان کاسته میشه! ایشالله آخرش هم میریم جام جهانی!!!!!!!
بهتر نیست با توجه به این همه سنین پایین در کشور نسبت به راه اندازی شبکه جداگانه کودک اقدام میشد؟
چرت و بي مزه است
ا سلام
باید به عرض شما برسونم این برنامه از پرطرفدارترین برنامه های کودک می باشد. لطفاً نظرات ما را به مسئولان انعکاس دهید. ما خواهام ادامه برنامه عمو پورنگ هستیم.
سلام یاد کودکی ما با آن کارتونهای محدود ولی جذاب و پر محتوا به خیر: کودک مخترع، تنسی تاکسیدو، پسر شجاع، دکتر ارنست و غیره- حالا که همه شخصیتهای کارتونی دندانهای تیز و ترسناک دارند و همه فضایی شده اند! لطفا نسل بعدی ها را دریابید و نگذارید که دیگران با برنامه هایشان آنها را تربیت کنند.
قابل توجه مسئولین صداو سیما از این به بعد شاهد این باشید که بچه ها هم به خیل بیندگان ماهواره اضافه باشد شما که تمام مدت گریه و زاری نشان میدهید یک برنامه شاد برای بچه ها بود که به لطف مسئولین به اصطلاح کارشناس تعطیل شد خدارا شکر
اين برنامه عمو كلنگ واقعا به درد بچه ها مي خوره!!!؟
خواهشا محتواي برنامه ارزش يابي گردد
نه اينكه به خاطر اينكه بچه هاي بعضي ها را اون هم فقط نيم دقيقه نشان بدهند پول وقت و شعور بينندگان زير سوال رود.....
من عمو پورنگ خیلی دوست دارم بذارنش همون شبکه یک!
از نظر من يلي كار خوبي ميكنن چو رنامه خاله شادونه هم از وقتي به شبكه 2 آمده قابل تحمل شده
شما را به خدا این کار را نکنید بچه ها را هم در نظر بگیرید برنامه عمو پورنگ را همه بچه ها دوست دارند.
علت حف برنامه كودك از شبكه يك چيست ؟
با اين كار بچه ها هم به مخاطبان ماهواره اضافه مي شوند !
سياست صدا و سيما چيه ؟ جذب مخاطب يا دفع مخاطب ؟
با نظر دهنده اول موافقم امروزه که امکانات دیجیتال شبکه های ارزان تری نسبت به آنالوگ هستند بهتره تعداد کانال ها افزایش پیدا کنند متاسفانه در مورد برنامه کودک ما حتی از کشورهای کم جمعیت عربی هم عقب هستیم
باز هم یه کار بدون کارشناسی
چه کار جالبی ما که از بچگی برنامه کودک میدیدیم وضع روحی مان اینطوریه همیشه دنبال دعوا و .... هستیم وای به حال بچه های الان که بجای برنامه کودک باید فیلم های جنگی یا رمانتیک ببینند چی میشن اینا .
نخير خيلي هم كار بي خودي هست عمو فقط بايد در شبكه اول، شبكه ملي باشه. نه شبكه دو
خوبه والا،همه ی حرف عمو پورنگ ایرانه و اسلام اونوقت میگن با شاخصهای ایرانی و اسلامی سازگار نیست، ما که هر چی یاد گرفتیم از عمو پورنگ یاد گرفتیم،به قول دوستان بازم یه کار بدون کارشناسی!
به نام خدا سلام یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عموبره ؟؟؟؟کجابره؟؟؟؟هرچی عمومیخوادبایدباشه..واقعنم متاسفم اگه عموعیدنباشه...امسال که یکی ازبدترین عیدابرابچه هابودچون عموپورنگ نبود..چراهیچکس به فکردله بچه هانیست؟
چقدبه روابط عمومی زنگ بزنیم؟
بابامگه برامابرنامه نمیسازیدماعمومونومیخواااااااااااااااااابم...به کی بگی؟؟؟؟؟؟تاحرفمونوگوش کنه به کی؟؟؟؟؟؟؟؟
طرفدارای عموازهمه سن هستن خودم که20سالمه تاعمم60سالشه تامادربزرگم که100سالشه...
جوابه خداروبایداون دنیابدیداگه بانیومدنه عموتوعیددله اینهمه ادم بشکنه.........
عمو پورنگ هرگز از یاد ها نمی ره باید یادتون باشه که برنامش همیشه پر طرفدار بوده وهست بین همین نظرات اینجا که آمار بگیرین مشخصه /
ايجاد شبكه ي دو اصلا ايده ي جالبي نبود وبه نظر من حالا هم اجبار به رفتن برنامه ي عمو پورنگ به شبكه ي دو اصلا كار جالبي نيست .اما بدونين عمو پورنگ بازم براي ما بهترين مجري ميمونن در هرجا كه باشن چون با برنامه ي جذاب وآموزنده شون در هرشبكه اي ميتونن عالي باشن .درضمن موسيقي هاي بسار زيبايي داره نكات آموزنده ي بسياري وجاي تعجبه كه ديگران اينطور قضاوت كنند .
برنامه اش خوبه/امیدوارم موفق باشه
دیدی . . . خاک بر سرمان شد. حالا بدون عمو پورنگ چیکار کنیم؟؟؟؟؟
برنامه عمو پورنگ پربیننده ترین و باید ادامه داشته باشه دختر من با این برنامه ارتباط خوبی رو برقرار کرده و در ضمن درسهای اخلاقی خوبی رو به بچه ها مده البته به زبان خودشون
سلام
كلا من با شبكه كودك مخالفم
اين قدر كارتون برنامه هاي كودك چه خبره
چرا روال مثه قديم نباشه عمو پورنگ همون شبكه يك بماونه كه بهتره .
چرا دوباره بدونه كارشناسي .....واقعا چرا فكر ميكنيد با زدن يه شبكه كودك كه فقط هم كودك نيست شبكه كودك و خانواده ؟؟!! به بچه هاي اين نسل كمك ميكنيد .به نظر من اين كار كودك بحث هايي زياده داره كه البته مسولان به نظر مخاطب هم اهميت بده.چون رسانههم داره براي مخاطب برنامه سازي ميكنه نه خودشان ...
فقط عادلانه كار كنيد .
با تشكر.
سلام
به نظرمن و90درصد مردم ايران بهترين برنامه كودك ونوجوان زنده ايران برنامه عمو پورنگ است اما اين عده اي كه اين را درك نمي كند بعد از 8سال كار صادقانه عمو پورنگ وگروهشان كه يادوار دركودكي بسياري ازما است حذف كنند
كاري عجولانه است
معذرت ميخوام کاربر اول : حتما فيتيله ايها خوبند يه برنامه بي محتوا که فقط آهنگ ميزنند و شعراي چرت وپرت ميخونند حالا بازم برنامه داريوش فرضيايي يه پيامي داره و آقاي فرضيايي تو کشور ما تنها کسيه که ادا و اصول در نمياره و کارش به دل ميشينه . درضمن روحيه بچه ها راهم بايد در نظر گرفت نميشه که همش تلويزيون ماتم نشون بده شادي حق بچه هاست لطفا تنها دلخوشي بچه ها را ازشون نگيريد
متاسفم برای این سطحی نگری کارشناسان!!
برنامه عموپورنگ سال هاست که پرمخاطب ترین برنامه است و شما حق ندارید اینطور بی خردانه درباره حذف آن نظر دهید!!!!!!!!!!!!!!
بنده به عنوان یک کودک 40 ساله که مرتباً برنامه های کودک رو دنبال می کنم باید بگم این کار فقط به کم رونق شدن این برنامه منجر خواهد شد. چون شبکه 2 خودش برنامه پرطرفدار فیتیله جمعه تعطیله (عمو قناد) رو داره. حالا اگه عمو پورنگ هم بخواد بیاد شبکه 2 اون وقت پخش هر دو این برنامه ها از شبکه 2 حکایت عسل و خربزه میشه که نتیجه با هم خوردنشون از پیش معلومه.
از بنده کمترین بشنوید که از قدیم گفته اند: " دو درویش در یک گلیم بخسپند و دو پادشاه (پورنگ و فیتیله) در یک اقلیم نگنجند."
خوب به سلامتي مشكل كودكان عزيز هم حل شد.حالا بريم مشكل ترافيك حل كنيم!!!!!
برنامه عمو پورنگ بهتر است حذف شود نه اینکه به شبکه دیگری برود. زیرا بسیار بی محتوی، لوس و مزخرف است!!!
باتوجه به تنوع وتعداد برنامه های کودک ونوجوان ایجاد یک شبکه اختصاصی ضروری است.
سلام....تو این چند سال این برنامه یکی از بهترین برنامه های کودک بوده با خیل عظیمی از طرفداران کودک و بزرگسال لغو این برنامه موجب اعتراض می شه همون طور که در تعویق چند ماهه ی برنامه شاهد بودیم
سلام و عرض ادب به اون آقایی که گفته این برنامه عمو پورنگ اسلامی نیست بگیید متاسفم که از اسلام هیچی نمی دانی
این برنامه شاهکار برنامه کودک در ایران هست و حتی در منطقه بهتر است برنامه سازان به اثرات مخرب نبود اینگونه برنامه ها و یا رفتن بچه ها به سمت ماهواره ها بیشتر دقت کنند با تشکر
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر