بازدید 63950

ماجرای شرکت معلوم‌الحال خارجی و هشدار رهبري به محرابیان

وزير صنايع به طور تلویحی به قضیه تصاحب یک معدن مهم کشور توسط یکی از شرکت های معلوم الحال خارجی اشاره و در عین حال از نامبردن آن شرکت خارجی و معدن مورد نظر پرهیز کرده است/اما بنابر بررسی های خبرنگار "تابناك" به نظر می رسد احتمالا معدن نام برده شده، معدن بزرگ طلا بوده است و همچنین احتمالا منظور از شرکت معلوم الحال، شركت...
کد خبر: ۹۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۹ 12 April 2010
علی اکبر محرابیان، وزیر صنایع و معادن گفت: معدنی را كه یك شركت خارجی معلوم الحال می‌خواست تصاحب كند و جریان آن در حال شكل‌گیری بود، رهبر انقلاب در خصوص آن هشدار دادند كه مراقب باشید، زیرا ایشان حساسیت شدیدی بر این مسأله دارند كه مبادا در اثر یك غفلت، حاكمیت ایران بر سرمایه‌های خود لطمه بخورد.

به گزارش "تابناك" در این گفت و گو که اخیرا توسط پایگاه حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب منتشر شده، وزير صنايع به طور تلویحی به قضیه تصاحب یک معدن مهم کشور توسط یکی از شرکت های معلوم الحال خارجی اشاره و در عین حال از نامبردن آن شرکت خارجی و معدن مورد نظر پرهیز کرده است.

وی در این گفت و گو با اذعان به اين نكته كه بارها و در جا‌های مختلف كه حق حاكمیت ما در حال لطمه دیدن بوده رهبری با تذكر و هشدار به موقع از وقوع آن جلوگيري كرده اند، گفت: حفظ کیان جمهوری اسلامی و رشد و بالندگی، مهم ترین محور تذکرات جدی رهبر معظم انقلاب در حوزه صنعت کشور بود.

اما گفتني است بنابر بررسی های خبرنگار "تابناك" به نظر می رسد احتمالا معدن نام برده شده، معدن بزرگ طلا بوده است همچنین احتمالا منظور از شرکت معلوم الحال، شركت "ریوتینتوی آمریکایی" بوده که هشدار جدي و به موقع رهبری باعث جلوگيري از واگذاری معدن طلا به آن و حفظ سرمايه ملي مي شود.

متن کامل این مصاحبه را در اينجا بخوانید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
خداوند سایه با برکت رهبر محبوب و اندیشمند انقلاب را بر سر ملت سرافراز ایران و مسلمین جهان پایدار فرماید .
دم آقای خودمان گرم اگر ایشان نبودند، معلوم نبود چه بلایی سرما می آمد.
نمی دانم چه بگویم!!! یعنی اگر رهبری تذکر نمی دادند آقای وزیر با واگذاری مشکلی نداشت؟
آفرین ، لصفا در مورد معدن طلای انگوران نزدیک تخت سلیمان هم تحقیق کنید !
از یک طرف دولت مرگ بر آمریکا می گوید وازطرف دیگر معادن طلای کشوررابه آمریکاییها می دهد .بیچاره مردم دم خروس راقبول کنند یا قسم حضرت عباس دولت اسلامی را. یعنی اگر آقا نمی گفت معادن ما را آمریکاییها غارت می کردند! همانند آن هیجده تن طلایی که از مرز ترکیه رد شد وتابناک آن را لو داد.
تابناک خائن هر جا تونستی حتی کارای خوب دلت را هم زیر سوال بردی و این یعنی خیانت
آنقدر اين مملكت بي صاحب و بي ناظر است كه رهبر بايد تذكر بدهد؟مگر اين وظيفه ارگان هاي دولت نيست؟؟!!
در داخل كشور هم از اين شركتهاي تصاحب كننده كم نيست اول اينكه با وجود مافياي معدن در ادارات صنايع و معادن كسي به راحتي موفق به ثبت محدوده معدني نمي شود دوم چند تا از شركتهاي مهم زير مجموعه وزارت صنايع از جمله تهيه و توليد مواد معدني معدنهاي مهم را در اختيار گرفته و سهمي به بخش خصوصي نمي رسد .
آخر پدر نیاموزیده ها همه چیز را که رهبر نباید هشدار بدهد معلومه دیگه شرکت آمریکایی منافع مارا که تامین نمی کند دنبال استفاده خودش هست عجب خرهایی هستید شماهابا این بیتوجهی هایتان
احتمالا این شرکت شرکایی کلفت در ایران داشته که باید تحقیق بشه که این شرکا کیا بودن ؟؟!!! و باز هم می خواستن طلاها رو از ایران خارج کنن !
به همين راحتي هم نيست كه يك شركت بيايد و آن هم يك معدن در داخل ايران را صاحب شود حتمأ قانون اكتشاف اين اجازه را داده است و يا مسئولين تباني كرده اند
ايكاش يه فكري هم براي طلاهاي عيار بالايي بكنيدكه با پاي خودشون از ايران فرار ميكنند !!
از اين كه مراقب سرمايه هاي ملي ما ايرانيان هستيد ممنونيم.

بايد بررسي بشود كه چرا شركتهاي معلوم الحال اصلا اجازه پيدا ميكنند به ايران بيايند.

وقتي كه ما خودمان پروژه هاي نفتي و هسته اي را انجام ميدهيم و دنيا انگشت به دهان ميماند چرا كارهاي معادن را هم خودمان نكنيم.
مگه خودتون عقل ندارين ، كه هميشه بديهيات رو هم بايد بهتون گفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
ما اگر رهبر فرزانه و دلسوزي مثل حضرت آقا نداشتيم ، نميدانم سرنوشت کشور ما با مسئولين ... به کجا ختم ميشد.
درود بر رهبری که از اموال این کشور اینطور حفظ و حراست می کند دولتی ها که ادعا دارند یاد بگیرند فقط شعار نباید داد عمل لازم است
سهم من ایرانی از این معادن ملی واز این انفال چیست؟؟؟؟
این همه طلا واهن وغیره که در این مملکت وجود دارد توسط چه کسانی استخراج وکجا هزینه می شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عجب بلبشويي تو اين كشور بي در و پيكر ايا همه اين مشكلات بايد به دست و درايت مقام رهبري حل و فصل شود ايا غيرت و اراده وطن دوستي بايد در ايشان خلاصه شود و اگر ايشان اشراف نداشته باشند بايد همه اموال و منافع ملي به چوب حراج بزنند همين الان با شروع اين خصوصي سازي و فروش اموال دولتي و زد و بندها ببين چه اشخاصي در چند سال ديگر تبديل به كارتكل و سرمايه داران انچنايي در ايران خواهند شد اگر ميامند سهام اين نوع شركتها را در بورس به مشاركت مردمي ميگذاشتند و همه مردم در ان سهيم مي شدند حق بيشتر به حق دار يعني مردم كه اموال دولتي به انها تعلق داشت مي رسيد.
یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟ اگر رهبر معطم انقلاب تذکر نمیدادن یعنی واقعا میخواستن این معدن مهم و به یک شرکت آمریکایی بدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در دوره اصلاحات وردم را با یک مشت شعار توخالی سر کار گذاشتند و با دریافت رشوه های اندک وجب به وجب خاک ایران را فروختند
این معدن طلا و استات اویل و کرسنت و کنسرسیوم کیش اورینتال و هالیبرتون که سیروس ناصری مذاکره کننده هسته ای ایران و دیک چنی معاون جرج بوش رئیس آن شرکت ها بودند و موارد دیگری که هنوز گندش در نیومده
من نمي دانم مسئولان در اين مملكت چكاره اند كه در بسياري از اينگونه مسايل كوچك بايد رهبري دخالت كند تا اقدامي صورت بگيرد.موضوعاتي مانند بازداشتگاه كهريزك و اين قضيه تصاحب معدن مسائلي نيستند كه لازم باشد رهبري دستور بدهد تا جلوي ابروريزي ها گرفته شود.
با سلام

یعنی اگر رهبر انقلاب تذکر نمی دادند اینکار انجام میشد واین یعنی اینکه رهبر انقلاب در کنار آن همه دغدغه های مهم راهبردی سیاسی و ..... باید حواسشان به فلان معدن هم باشد والا بعضی آقایان ظاهرا حواسشان جمع نیست
به نام خدا
خداوند سایه پر برکت مقام معظم رهبری را بر سر امت مستدام بدارد اما یک نکته در این مطلب وجود دارد و اینکه آیا مقامات ما مثل همین آقای وزیر به این حد از تفکر و تعقل نرسیده اند که در مناسبات اقتصادی باید مصالح عالیه کشور و ملت را لحاظ کنند. این برای افراد عادی این مملکت هم بدهی و روشن است به خصوص در معاملات با طرف های خارجی شناخته شده مثل آمریکا، انگلیس، روسیه و ... یعنی مقام معظم رهبری باید دائماً دغدغهاینگونه کارهای مدیران را نیز داشته باشند. مسائل کلیدی و اساسی کشور و جهان اسلام کم است که این معضلات هم باید به آن اضافه و تحمیل شود. این شرکت چه جوری وارد شده و چه جوری این معدن را در اختیار گرفته و ... خوب مسئولین بیایند جواب بدهند دیگر.
مصداق ولایت فقیه در این موضوع مشخص می شود.
خب، که چی؟!
اگر رهبری نبود این آقایان تا حالا صد باره مملکت را به باد داده بودند.
اولا ریوتینتو یک شرکت انگلیسی است. دوما این معدن را هم با صرف هزینه بیش از 20 میلیارد تومان اکتشاف کردند. ثالثا آنها در پی تحریم ایران و ریسک بالای فعالیت اقتصادی در ایران، معدن را برای فروش گذاشتند که قیمتشان هم مناسب بوده است.
لازم به ذکر است این شرکت ها بین المللی هستند و مانند قراردادهای نفتی کنونی در ایران در همه جای دنیا کار می کنند و این به معنی لطمه دیدن حق حاكمیت ملی نیست و تنها سرمایه گذاری خارجی محسوب می شوند.
]چرا برای تخریب انقدر دروغ می گویید هیچ شرکتی در آمریکا به خاطر تحریم ها اجازه برقراری رابطه تجاری با ایران را ندارد پس چرا این همه دروغ ......؟
يعني اگر توصيه هاي رهبر معظم نباشد مسئولين مملكتي اينقدر ساده و بي ترديد منابع و معادن كشور حتي معدن طلا را به خارجيها و بويژه آمريكائيها واگذار ميكنند؟ آيا رهبر بايد به اين مسائل رسيدگي كند يا تابعيت از قوانين موجود بهمراه اندك تعصب و عرق ميهني براي اينكار كافي نيست؟
بنده خدا رهبر. ایشان باید حواسشان به چند جا باشد؟؟؟؟ هیچکس دیگری در این مملکت انگار کار انجام نمی دهد
چرا پيغام مربوط به مافياي معدن را سانسور كرديد
درایت و تیزهوشی مقام رهبری چیز جدیدی نیست و در موارد متعددی بر همگان روشن شده است ولی آنچه باعث تعجب و نگرانی است بی توجهی مسئولان وزارتخانه هایی است که علارغم دستگاههای عریض و طویل متوجه این خطرات نشده و با تذکر مقام معظم رهبری متوجه در خطر بودن منابع ارزشمند کشور میشوند .
خداوند سايه رهبر اگاه و عزيزمان را از سر اين مملكت كم نكند
دم آقا گرم والا اینا که حالیشون نیست
اگه واقعا اینطور بوده، وزیر میخواسته خیانت کنه دیگه! وگرنه قراردادی هست و طبق اون شرکت اومده کارکنه. یکی این وسط رانت هم خورده لابد!
يعني شما خودتون نمي فهميديد !!!...
ين ماجراي واگذاري پياپي منابع ومعادن به بيگانگان دست كمي از ماجراي ننگين!!! واگذاري بهره برداي انحصاري !!!از توتون وتنباكو در زمان ...نداره!!!
تابناکی ها خیلی خوب تحقیق کردید. خسته نباشید. گل کاشتید. بابا شرکت ریوتینتو که اصلاً آمریکایی نیست. انگلیسیه.
بنام خدا
باسلام،یعنی اگر مقام معظم رهبری رادرجریان قرارنمی گرفت باید بیغما برود مگر مسئولین ذیربط قوه تشخیص راندارند که چه کاری خوب ویا بد است تا منابع ملی توسط دشمن ضایع نگردد سایه رهبری تا ظهور حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه شریف مستدام باد .والسلام -چراغی
البته این را نباید فراموش کرد که رهبری در ایران خودرو و در جمعکارکنان شرکت ایران خودرو از وزیر صنایع و توانایی،لیاقت و پرکار بودن وزیر جوان صنایع دفاع کرده و ضمن انتقاد از دولت های قبلی از دولت جدید که پیگیری امور را انجام میدهند تشکر نموده است . و این از نوادر روزگار است که مشکل زندان کهریزک و معدن طلا را باید رهبری بفهمد و جلوی آنها را بگیرد . باز بگویید وزیر هستند این همه درایت ؟! .
قربون رهبری برم که مثل امام علی علیه السلام همشیار وتیز بین هستند.انشالله پایداربمان.
شرکت معلوم الحال یعنی چی؟!!!!!!!!!!حالتون خوبه؟
شرکت مورد نظر انگلیسی می باشد نه آمریکایی!!!!!!!!
رهبرعزیزم جانم فدایت
دستشون درد نکنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان