حاکمیت ایران و بیشتر مردم ایران طرفدار آذربایجان نیستند. ایران نتوانسته استراتژی مشخصی در خصوص جمهوری آذربایجان داشته باشد. دلیل عمده وجود توهم تجزیه طلبی در ایران است. این توهم برای طرفداران تمرکزگرایی در ایران بهانه ای برای عدم توجه به استان های مرزی شده است.
این استراتژی با حرکت های افراطیون طرفین تشدید شده و شکاف توسعه در ایران افزایش می یابد.
به عنوان یک آذربایجانی در مرحله نخست خواستار ایرانی آباد، آزاد و پیشرفته می باشم ولی عدم توجه و اتخاذ سیاست های مغرضانه توسط حکومت و بخشی از مردم بویژه فارس زبانان به تدریج غیردسترس بودن اولویت نخست را برایم بیشتر مشخص می کنند.
به علاقمندان به ایران پیشنهاد می کنم به گفته های خود بیشتر دقت کنند هر گونه حمایت مستقیم و غیرمستقیم به رادیکال تر شدن ترک های آذربایجان کمک می کند. .من طرفدار جمهوری آذربایجان هستم زیرا هم از لحاظ حقوقی و هم از نظر تاریخی حق با آن ها است.
در این زمان حساس که ایران می توانست به تقویت نفوذ خود در منطقه اضافه نماید با بی طرفی مصنوعی، فرصتهای ارزشمند تاریخی را از دست می دهد.
زنده باد آذربایجان
زنده باد دوستی ایران و آذربایجان
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
استان آذربایجان شرقی از نظر صنعتی بودن و از نظر توسعه به نسبت در ایران ضعیفه؟تعداد کمی مسئول آذربایجانی در ایران وجود دارن؟بر اساس کدوم سند و مدرک معتبر در این قسمت نوشتی "اتخاذ سیاست های مغرضانه توسط حکومت و بخشی از مردم بویژه فارس زبانان"؟فکر نمیکنی به شدت یک دوقطبی قومیتی در ذهنت وجود داره؟
ناشناس
||
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
بابسیاری ازفرمایشات شماموافقم ولی باآن قسمتی که گفتید بعضی ازمردم ایران به آذریهاعلاقه ندارندبشدت مخالفم چون دراکثر خانواده های ایرانی حداقل یکنفرهموطن خوب وغیورآذری فامیل هست چه سببی وچه نسبی . آذری وفارس ولر وکرد وبقیه اقوام ایرانی شاخه های درخت کهن ایرانند دراین اظهارنظرنان تجدید نظر کنید چون واقعیت ندارد
ناشناس
||
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
هموطنم اینکه می گویید بعضی مردم ایران به آذری ها علاقه ندارند و بقیه مطالبتان چند نکته خدمتتان عرض می کنم:
- با تمام علاقه ای که به جمهوری آذربایجان دارم هیچ وقت به جز پرچم کشور عزیزم ایران را در پروفایل خود قرار نمی دهم.
- زمانی که به من آذری می گویی آن را به عنوان تحقیر قبول می کنم.
- نیت من حرکت در مسیر اصلاح می باشد و برای بهبود در محله نخست نیاز به پذیرش وضع نابسامان فرهنگی موجود می باشد. ان شااله حق با شماست و امیدوارم روزی به آن نقطه برسیم.
ناشناس
||
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
هموطنم چنانچه شما به مجموعه نظرات نگاهی بیاندازید بیشتر عمق علاقه بخشی از مردم به ترک و آذربایجان رااحساس خواهید نمود.
مجدد تاکید می کنم
زنده باد آذربایجان
زنده باد دوستی ایران و آذربایجان
ناشناس
||
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
کاریکاتور نیما نیستانی، عدم اجرای اصل 15 قانون اساسی، بی سوادی و عدم آشنایی مردم ترک با فرهنگ و ادبیات خویش، عدم اجازه به انتخاب اسامی ترکی برای صنوف مصوبه اخیر دولت، معرفی اقوام ترک به عنوان بیابانگرد در کتب درسی، اشاعه جکهای قومیتی و توهین به مردم ترک، بزرگداشت افرادی که در نسل کشی فرهنگی مردم آذربایجان نقش بزرگی داشتند در کشور، عدم اشاره و تحقیر حکومت های ترک در ایران و سایر
هموطنم موضوع در مورد قره باغ است در این مورد نیز اگر حمایت های ایران نبود یک میلیون آذربایجانی 30 سال آواره نمی ماندند. بخشی از تصویر به شما گفته نشده است. مطمئن هستم با افزایش آگاهی حساسیت شما نیز کاهش خواهد یافت.
زنده باد دوستی ایران و آذربایجان
ناشناس
||
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
به نظر من ایران با توجه به شرایط فعلی خیلی هم سنجیده و میلیمتری عمل کرده
دوستان و هموطنان آذری زبان اول بگن آیا نسل کشی ارامنه توسط عثمانی رو قبول دارن؟؟؟؟
دوما اینقدر حمایت از آذربایجان نکنن که آذربایجان شده مهره ترکیه و اسرائیل.
سوما جنگ در هر شکل و به هر بهانه اش بده پس بهتره با گفتگو هر چند طولانی این مسئله حل بشه و الا اگر ارمنستلن زیر فشار قرار بگیره روسیه وارد عمل میشه اروپا هم از اون طرف آمریکا هم اعلام کرده قره باغ با جنگ به آذربایجان نمیرسه یعنی اینکه شمال غرب ایران منتظر یه تصمیم نابخردانه هست تا منفجر بشه و اونوقت دودش تو چشم همه کشورهای منطقه میره و هموطنان آذری زبان هم به شدت دچار خسارت مالی و جانی میشن و فکر نکنن اگه ارتش ترکیه وارد شهرهای اونا بشه بهشون محبت میکنه لطفا تاریخ رو بخونن که عثمانی ها چه جنایت هایی تو تبریز و مراغه و ... مرتکب شدن.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
شمااگردرجنگ عده ای کشته شوندرانسل کشی میدانید ودرثانی آیاشمانسل کشی آذریهاراتوسط ارامنه قبول دارید باهم صحبت میکنیم
دوستان آذری زبان چقدر متعصبانه و کورکورانه همه افتخارات جنگ رو دارن به نام خودشون میزنن
داداش برو بنیاد شهید آمار بگیر ببین رزمنده های ایرانی چه بسیجی چه سپاهی چه ارتشی از کدوم شهرها و استان ها بودن.
تو جنگ لشگر خط شکن 25 کربلای مازندران چند بار بر اثر کثرت شهداش بازسازی شد.
بچه های تهران، خراسان، اصفهان، بچه های جنوب، بچه های غرب، کرمانی ها، همه و همه خونشون تو مرزهای غربی و جنوبی کشور ریخته شده پس لطفا غنایم جنگی رو فقط برای خودتون جمع نکنین. کل ایران جنگید نه فقط استان های آذربایجان
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
ای شیطونموذی تفرقه بیاندازوحکومت کن ارامنه چه تلاشی برای تفرقه افکنی بین اقوام ایرانی میکنند وتابناک هم آزادانه منتشرمیکند البته خوبست بشرط آنکه مچ آنها را بتوان گرفت
fa
||
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
دوست فارس زبان ، ما آذری زبان نیستیم ترک زبان آذربایجانی هستیم
جناب آقای جلیلی که گفتی شرط ازدواجت جنگ در قره باغه ، آیا الآن توجنگی یا همش عوام فریبی است و لب مرز رو تپه ای خداآفرین نشستی تخمه میشکونی وجنگ را تماشا میکنی ؟ اگه راست میگی یه فیلم کوتاه ازمیدان جنگ بگیر و توسایت پخش کن
پاسخ ها
محمد
||
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
خسته نشدی اینهمه کامنت گذاشتی اینجا
ناشناس
||
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
چرا بازپس گيري سرزمينهاي اشغالي آذربايجان اينقدر تو رو ناراحت كرده؟
والا این جنگ برای ایرانی ها مهم باشه یا نباشه، تکلیفش جایی خارج از ایران تعیین می شه. ظاهرا این سرزمین ها از اولش مال ارمنی ها بوده، استالین حدود صد سال قبل آنجا را بخشیده به آذربایجان، مردم اونجا هم گفتن استالین مگه ارث باباشو می خواهد ببخشه، ما قبول نمی کنیم، به این ترتیب بصورت ایالتی مستقل اما از نظر تقسیمات اداری وابسته به آذربایجان در اومده، سی سال پیش که شوروی از هم پاشید ارامنه گفتن اون کاغذی که استالین توش خونه و زمین و خاک ما را به آذربایجان بخشیده دیگه دوزارم نمی ارزه، آذری ها گفتن نخیر اینجا ارث پدری استالین بوده و اونم داده به ما، خلاصه رفتن پسش بگیرن، ظاهرا دیدن واقعیت با اون چیزی که فکر می کردن خیلی فرق داره، اونجا رو پس نگرفتن که هیچ جوری فرار کردن که شهرها و خونه های خودشونم جا گذاشتن. الانم جناب رجب ترکیهای ظاهرا اوضاع محبوبیتش خوب نیست و پولشون مثل پول ما سقوط آزاد می کنه. دور و برشو نگاه کرده دیده اینجا برای ماجراجویی خوبه. تو آمریکا که انتخاباته حوصله دخالت ندارند، روسیه هم تا انتخابات آمریکا تموم نشه دخالت نمی کنه که اوضاع ترامپ از اینم بد تر نشه، خلاصه یه ده دوازدهروز دیگه ترقه بازی ادامه داره و بعدش روسیه گوش طرفین رو می پیچه آرومشون می کنه.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
امضاء وارتان علی
ناشناس
||
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
این خبربسیارجدیدی است خوب زودترمیگفتی اینهمه دعوا سراین بود که مایک تاریخ دان بیطرف ارمنی مسن ترازصدسال نداشتیم که حالا شماپیداشدیدجنگ تمام باید شود چون علی آقا تاریخ دان بیطرف ارمنی چنین نظری دارند دست شما دردنکند
آن عزیزانی که ترکیه رو گنده میکنند ، آمریکا با اون به اصطلاح ابر قدرتیش وبا حمایت چند ده کشور جرآت نمیکنه به ایران چپ نگاه کنه نمونه اش عین الاسد ، حالا ترکیه خر کی باشه ، خود آمریکایی ها برآورد کردن درصورت جنگ احتمالی بین ایران وترکیه ، ترکیه تنها 20روز میتونه درمقابل ایران مقاومت کنه ، والله بیست روزم زیاده ،
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
ترکیه ۵۰ ساله از پس چند تا کلاش به دست پ ک ک برنیومده تا اسم پ ک ک میاید کل ارتشش پوشک واجب می شن
این استراتژی با حرکت های افراطیون طرفین تشدید شده و شکاف توسعه در ایران افزایش می یابد.
به عنوان یک آذربایجانی در مرحله نخست خواستار ایرانی آباد، آزاد و پیشرفته می باشم ولی عدم توجه و اتخاذ سیاست های مغرضانه توسط حکومت و بخشی از مردم بویژه فارس زبانان به تدریج غیردسترس بودن اولویت نخست را برایم بیشتر مشخص می کنند.
به علاقمندان به ایران پیشنهاد می کنم به گفته های خود بیشتر دقت کنند هر گونه حمایت مستقیم و غیرمستقیم به رادیکال تر شدن ترک های آذربایجان کمک می کند. .من طرفدار جمهوری آذربایجان هستم زیرا هم از لحاظ حقوقی و هم از نظر تاریخی حق با آن ها است.
در این زمان حساس که ایران می توانست به تقویت نفوذ خود در منطقه اضافه نماید با بی طرفی مصنوعی، فرصتهای ارزشمند تاریخی را از دست می دهد.
زنده باد آذربایجان
زنده باد دوستی ایران و آذربایجان
- با تمام علاقه ای که به جمهوری آذربایجان دارم هیچ وقت به جز پرچم کشور عزیزم ایران را در پروفایل خود قرار نمی دهم.
- زمانی که به من آذری می گویی آن را به عنوان تحقیر قبول می کنم.
- نیت من حرکت در مسیر اصلاح می باشد و برای بهبود در محله نخست نیاز به پذیرش وضع نابسامان فرهنگی موجود می باشد. ان شااله حق با شماست و امیدوارم روزی به آن نقطه برسیم.
مجدد تاکید می کنم
زنده باد آذربایجان
زنده باد دوستی ایران و آذربایجان
هموطنم موضوع در مورد قره باغ است در این مورد نیز اگر حمایت های ایران نبود یک میلیون آذربایجانی 30 سال آواره نمی ماندند. بخشی از تصویر به شما گفته نشده است. مطمئن هستم با افزایش آگاهی حساسیت شما نیز کاهش خواهد یافت.
زنده باد دوستی ایران و آذربایجان