خوب مشغولمون کردن به چیزهایی که در کشورهای دیگه جزو بدیحیات و حقوق اولیه ست .
یه روز گوجه یه روز مرغ یه روز ماشین یه روز کرونا یه روز هزار کوفت و زهرمار .
به این میگن سیاست گرداندن مملکت بدون هیچگونه تعهدی و با سیاستهای دلخواه .
اگر خودرویی دارای تاییدیه ها باشد هیچکس نمی تواند جلوی واردات آن را بگیرد همانطور بقیه خودروهای بنز و پورشه وارد شده است متاسفانه بعضی واردکننده های سودجو خودروهایی را وارد می کنند که قطعات آنها جایگزین شده یا ایمارک ندارند- چراغ مه شکن ندارند - کمربند بدون ایمارگ دارند یا مصرف سوخت آنها یورو 2 و یورو 3 است به هر دلیل مشکلاتی دارند و حداقل 10 هزار دلار قیمت آنها کمتر از قیمت های دارای تاییدیه هستند و پس از 3 ماه که خودرو در گمرک می ماند در اختیار اموال تملیکی قرار می گیرد و پس از آن اولین خریدار همین اشخاص هستند که می خواهند با دور زدن مقررات سوء استفاده کنند .
در ابتدای کلیپ اعلام می شود بازدید دادستان جهت بررسی نحوه ترخیص کالاهای اساسی است ولی بحث سر پورشه و بنز می شود و مافیای واردات خودرو اجازه نمی دهد به مشکل کالاهای اساسی رسیدگی شود سریع افکار را میبرد سمت بنز و پورشه های خودش
بله برخی خودرو ها الزامات استاندارد ایران را ندارند مثلا استاندارد ایران چراغ مه شکن عقب را از سالی اجباری نموده در حالیکه ال 90 فاقد آن بود لذا یکی از دو چراغ های دنده عقب را به کاربری مه شکن تبدیل نمودند و از برخی موارد دیگر کسب یا رعایت استاندارد یورو 4 یا پنج ؛
این دقیقا معنای بروکراسی هست! چنان در تنگنای مقررات دست و پاگیر قرار میده شما رو که پورشه و بنز و بی ام و که تولید 20 سال پیشش بلاشک ارجحیت داره به بهترین تولیدات داخل میشه غیر استاندارد!!!