ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
در این که هزینه تولید در ایران بالا هست شکی نداشته باشید این شامل هزینه تولید خودرو هم می گردد . اما هیچ وقت به شما آنالیز قیمت داده نخواهد شد در آنالز قیمت است که مشخص می شود که بخش بزرگی از هزینه ها می تواند کم و یا اصلا نباشد اما هیچ کس و هیچ مرجعی وارد این مباحث نمی شوند اما نه باید رضایت داد که صنعت خودرو فدای مطامع تولید کننده خارجی بشود و نه عدم حضور آن موجب غارت مصرف کننده چندین بار خودرو سازان می گویند که این دولت است که سهم خود را افزایش می دهد و موجب گرانی خودرو شده است چرا نباید فرمولی مشخص و شفاف برای هزینه های خودرو باشد که هر وقت دولت کم آورد با افزایش قیمت آن را جبران نکند . وقتی دولت تمایلی به این شفافیت ندارد چه انتظاری از خودرو ساز دارید که خودرو با کیفیت و قیمت مناسب به مصرف کننده تحویل گردد. از طرفی سال ها است که خودرو ملی گوش فلک را کر کرد و چقدر صدا و سیما پول تبلیغات گرفت و هر شب درست مثل برنامه فتح که برای جبعه های جنگ ساخته بودند آقایان با صدای خفه در گلو و بغض کرده از تلاش ها ی شبانه روزی برای تولید و خود کفا بودن خودرو رجز می خواندند ...باید یک هدف گذاری مجدد در صنعت خودرو ترسیم گردد . این هدف گذاری باید بر مبنای واقعیت و توان واقعی صنعت خودرو و قطعه سازان و مشتری مداری و امنیت و کیفیت و از همه مهتر باید دولت و خودرو ساز دست از جیب مصرف کننده بیرون بکشد و در مقابل محصول تحویلی بهای واقعی را بگیرد متاسفانه این کشور در بسیاری از پروژه های عظیم هیچ منفعتی از خصوصی سازی نبرد و نخواهد برد و گرنه بهترین راه رسیدن به هدف مطلوب خصوصی سازی کامل و گرفتن مالیات از این بخش است کاری که ده سال است کشورهای پیشرفته در این مسیر حرکت کرده اند و هر سه طرف دولت .سرمایهه گذار . مصرف کننده از آن سود برده اند اما متاسفانه هیچ امیدی به خصوصی سازی در این کشور نیست که نیست . مگر اینکه 100درصد دارائی این صنعت حسابرسی بشود و بیش از 51 درصد از آن بصورتی عادلانه به مردم واگذار گردد.
ناشناس
|
Brazil
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
خیلی ساده است، دلال همون خودرو سازه و خودرو ساز همون دلال. وقتی نظارت بر قیمت گذاری حذف بشه چه اتفاقی میفته؟ خیلی ساده است، سازنده تیراژ تولید رو کم میکنه و دلال خودرو رو با قیمت بالا میفروشه، اینجوری بازار دست خودرو سازها میفته و هر جور بخوان مردم رو میدوشن با خودروهای بی کیفیت. اینجاست که پراید میشه 120 ملیون.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
اگر راست میگن واردات خودرو رو آزاد کنید بدون عوارض و این خودروسازها هم قیمت ها رو واقعی کنند تا ببینند کی از این آشغال های تولید داخل میخره!واقعا باعث تاسف با اینکه ارزش پولی ما سال به سال داره کمتر میشه ولی بازم با همین قیمت ماشین های وارداتی ارزونتر از تولیدات داخلی در میاد.
مولا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
مگه تا حالا اتفاقي به سود مردم از جانب خودروسازها و لابي هاشون
افتاده كه اين دفعه دومش باشه ؟ پس قرار بود واردات خودرو با قيمت مناسب اجرا بشه ، انگار دوباره لابيا دست به كار شدن !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
هشت ماه پیش می توانستم پراید مدل 90 خود را بفروشم و با 25 میلیون قیمت بالاتر ساینا صفر بخرم ولی اشتباه نموده و برای ساینا ثبت نام نمودم. الان که با شما صحبت می کنم باید خودرو را بفروشم و با قیمت 2.5 برابر انزمان ساینا بخرم تازه اگر این شورای رقابت بازهم قیمت را بالاتر نبرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
واردات خودرو را با تعرفه های معمول جهانی آزاد کنید و سپس به خودرو ساز ایرانی اجازه بدید هر چقدر مایل است قیمت ها را زیاد کند. در غیر این صورت، انداختن مصرف کننده داخلی در زمین شکار کارخانجات داخلی خواهد بود.
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
دولت باید به جای پرداخت یارانه به خودروسازان برای وادات قطعات چینی ،به کشاورزان و تولیدکنتدگان صنایع غذایی یارانه بدهد.
خودروسازان راه بلعیدن بودجه و خالی کردن جیب مردم را خیلی خوب یاد گرفته اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
آنقدر قیمت ها غیر منطقی بالارفته که هیچ راهی برای فروش محصولات وجود ندارد غیر از کاهش قیمتها
قشر مصرف کننده حقیقی، قدرت خرید خود را از دست داده است و اینبار با هیچ راهکاری نمیتوانند محصولاتشان را بفروشند
منتظر کاهش اجباری قیمتها باشبد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
سلام.اگر نخواهیم خودرو سازی داشته باشیم کیو باید دید؟پوست این ملت کنده شد.بابا بگیرید اینارو تعطیل کنید .مردم راحت بشن.مرگ یک بار شیون یکبار.فکر می کنیم داریم خودرو می سازیم.باشه چشم ساختید حالاتمام برید چیزای دیگه بسازید دست از سر این ملت بی پناه بردارید
پاسخ ها
Bruce
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
راه خوبی است. اما بهانه دولت بیکار شدن تعداد زیادی از قطعه سازان و تولیدکنندگان خواهد بود. برای این موضوع هم سالهاست پیشنهاد انعقادقرارداد با یک خودروساز معتبر مثل تویوتا و بکارگیری تمام پتانسیل موجود توسط ایشان داده شده است. انجام این روش موجب استفاده از مردم بی پناه از خوروهای استاندارد شود. ولی سود هنگفت دولت و خودروساز همواره مانع بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
نقدا خریداری نیست ..ان قدر تولید کنید و دپو . بنشیند خودتان انهار اتماشا کنید تا انشالله یک روز همه انهار اکنار خیابان حراج کنید ..ان روز خواهد رسید..چرا کسی راجع به پایین امدن قیمتها نوشته نمی گذاری لایک مثبت بگیره....
نظرات بیشتر