حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
تنها راحل مشکل آزاد سازی خودرو های خارجی
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
باید خودرو خارجی بدون تعرفه وارد کنن ببینیم کی میاد ماشینای داخلی رو بخره ، الان که آش کشک خاله ست .. خودرو میخوای همینه ...
با کدوم مجوز شرعی مردم رو از خودروهای روز دنیا محروم کردید ... شما واسه‌ همه مردم تصمیم میگیرید که چی سوار شن .. باید این دوتا کارخونه تعطیل بشه..
کارگراش بیکار میشن ... خب بشن ،۱۰ سال دیگه صنعت خودرو ما چه حرفی واسه گفتن داره ؟ تا کی انحصار ..!!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
تا زمانی شما شفافیت و قانون و اجرای ان نداشته باشید ..بدانید این حرفها حرفه ...........هرچیز تولید شده ..فرق نمی کند چه چیزی باشد اگر به قیمت تمام شده با سود 10 درصد به دست این مردم می رسید ..ان موقع می دیدید .. ایران گلستان می شد از نظر کسب و کار و تولید و درامد حلال . رضایت مردم ..و کم شدن فاصله طبقاتی ..مردم همه قیمتهای بازار را می دانند ...
رضا
|
United States of America
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
خیر!
به نظر من باید کل صنایع خودرو سازی سبک و قطعه سازی آن تحت عنوان یک شرکت با یک برند مانند سمند با هم ادغام شده و نیز کل صنایع خودرو سازی سنگین همراه با تراکتورسازی و راه سازی و قطعه سازی های مربوطه تحت عنوان یک شرکت دیگر با یک برند با هم ادغام شوند. سرمایه اضافی و مازاد آنها فروخته شده و هر دوی آنها از تهران خارج شوند و به شهرهای با هزینه پایین تر بروند و کل سهام دولت در این شرکت ها واگذار شوند. سپس این دو شرکت به اندازه کافی بزرگ خواهند بود که بتوانند یک سری محصول قابل قبول بسازند. از این رو می توان تعرفه واردات خودرو های سبک و سنگین را کاهش داده و بازار رقابتی واقعی ایجاد کرد.
چنین کاری را می توان برای سایر صنایع موتور سیکلت و دوچرخه و یا صنایع الکتریکی و لوازم خانگی نیز انجام داد.

در دنیای مدرن شرکت های کوچک حرفی برای گفتن ندارند چون هزینه تحقیق و توسعه برای محصولات مدرن چه ماشین و موتور و چه موبایل و تلویزیون بسیار بالاست و حاشیه سود بسیار پایین است. از این رو اغلب شرکت های خودرو سازی در حال ادغام با همدیگر هستند تا جایی که در کل جهان حدود 14 شرکت مستقل خودرو سازی باقی مانده و بقیه فقط برند و زیر مجموعه هستند، از این رو ایران که تنها یک درصد جمعیت دنیا را داراست قطعا احتیاجی به 3 شرکت خودرو سازی مستقل ندارد!

اگر چنین کاری هر چه زودتر انجام نشود، کل صنایع خودرو سازی ایران به خاطره ها خواهد پیوست.
مهیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
افزایش تولید تنها راه برای کاهش قیمت خودرو و پیشرفت خودرو سازی است البته واردات هم تاثیر خوبی داره ولی نه در این اوضاع بی دلاری
خویی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
مشکل قطب ها نیستند مشکل این است خودروسازان کار شفاف نمیکنند مثلا کل قطعات یک کارخانه دست یک فرد خاص است تنها راه ایجاد رقابت سالم واختصاصی است مثل ترکیه
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
ما سي تا خودروساز داريم؟!!!!!! همشون قربون يكي درست درمون!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
دو فاکتور ضروری در تولید خودرو میتواند به رقابت منجر شود، 1 تعداد بالای تولید خودرو (که انحصار ایجاد نشود) 2 دادن خدمات بعد از فروش نظیر کارانتی و وارانتی. البته اگر تولید داخل تیراژش بالا نباشد و تعادلی در تولید و عرضه نباشد، قظعا واردات ضروری خواهد بود و این واردات هم البته باید از شرکتهایی ضورت بگیرد که دارای خدمات بعد از فروش هستند. در ایران به دلایل فوق رقابتی در کار نیست.
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
باعرض سلام در دنیای امروز خودروسازان بنام دنیا 30 درصد تولید قطعات در كارخانه و 70 درصد توسط تامین كنندگان تهیه و تولید می شود دوستان دركجای دنیای امروز صفر تا صد یك خودرو با هزاران سیستم پیچیده الكترونیكی و مكانیكی و سیستم های جدید كنترلی توسط خود خودروساز تولید می گردد. بطور مثال برای بدنه خودرو از آلیاژو فولادی استحكام بالا استفاده می شود آیا فولاد سازداخلی امكان تولید این ورق را دارد جواب خیر خودروساز داخلی به دنبال استفاده از تكنولوژی های جدید در خودرو می باشد آیا زیرساخت شركت های داخلی ( نه خریداران قطعات چینی) امكان طراحی و توسعه در زیرسیستم های خودرو را دارند جواب خیر بطور مثال از سازنده ساختمان می خواهیم سازه خوبی به مشتری تحویل دهد آیا مصالح ساختمانی تولید داخل استاندارهست اگر نیست به نظر شما نبایستی تكنولوژی تولید مصالح را به تولید كنندگان بزرگ و كوچك داد تا مصالح خوب و استاندارد را روانه بازار كنند. دریك كلام رویكرد شركت های زیر مجموعه باید به سوی طراحی و توسعه در تمام زمینه ها باشد و وظیفه دولت (البته نمی دانم با این تحریم ها بتونه) آوردن تكنولوژی و تجهیزات بروز در كشور برای توسعه همه تولیدات داخلی می باشد.